Lediga jobb som Administrativ chef i Piteå

Se lediga jobb som Administrativ chef i Piteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Piteå som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetschef till Revisionären

Vi söker Verksamhetschefen som vill gott! Om Revisionären En roligare sista rad! Vi kallar oss för revisionsbyrå, det är så man kallar sig när man har revisorer i huset. Men där slutar likheterna. Egentligen skulle man kunna beskriva oss här på Revisionären som ett ständigt växande gäng som älskar att hjälpa företagare nå sina mål. Många kan nog uppfatta oss som annorlunda, kanske lite galnare än andra i branschen. Piggare och mer färgglada helt enkelt. M... Visa mer
Vi söker Verksamhetschefen som vill gott!
Om Revisionären
En roligare sista rad! Vi kallar oss för revisionsbyrå, det är så man kallar sig när man har revisorer i huset. Men där slutar likheterna. Egentligen skulle man kunna beskriva oss här på Revisionären som ett ständigt växande gäng som älskar att hjälpa företagare nå sina mål. Många kan nog uppfatta oss som annorlunda, kanske lite galnare än andra i branschen. Piggare och mer färgglada helt enkelt. Men framförallt älskar vi vårt jobb. Det är ju jätteroligt med ekonomi! Vi triggas av förändring och att komma på nya idéer. Vi är en lokal spelare med glimten i ögat, fötterna på jorden och med fallenhet för att få allt att verka så himla enkelt. Vi lindar inte in oss i obegripliga ord utan föredrar att prata ren svenska (möjligen med lite inslag av pitemål).
Carola Lundgren, VD, grundade bolaget 2005 och sedan början av 2020 klev medarbetarna Katarina Eriksson och Jessika Andersson in som delägare, alla är aktiva i bolaget. Revisionärerna är till större delen kvinnor, men till oss är man välkommen som medarbetare eller kund oavsett kön, ålder, etnicitet, sexualitet, trostillhörighet - ja ni fattar, bara ni har hjärtat på rätta stället. Vi ser med glädje på vår framtid...
Vårt kontor ligger i Borgen i Furunäsets Företagsby strax utanför centrala Piteå. Men det hindrar inte oss från att ha kunder från andra delar av landet, men vi stormtrivs när vi får möta våra kunder över en kaffekopp i verkligheten.
Verksamhetschefen som vill gott!
I rollen som Verksamhetschef hos oss på Revisionären får du lika mycket frihet som ansvar och möjligheten att utvecklas i rollen. Vi söker dig som har erfarenhet att leda människor men drivs av att lyckas tillsammans!
Så vi tänker därför att du har en stor portion självinsikt, förmågan att förstå konsekvenserna av ditt eget och andras agerande. Tryggheten att kunna agera , reflektera, delegera och vet vikten av att notera och kommunicera för att skapa ett öppet och inspirerande klimat. En chef som månar om både medarbetaren, företaget, uppdraget och kunden. Du ser ledarskapet som en profession och vet hur man skapar engagemang och arbetsglädje i hela gruppen.
"Vårt ledarskap utgår därför ifrån Employer Branding Leadership EBL® som metod och handlar om hur jag som ledare skapar ett äkta och genuint arbetsgivarvarumärke inifrån och ut. Där målet är att skapa förutsättningar som får medarbetare att må bra, produktiviteten att öka, företaget blir lönsamt och alla parter pratar gott om oss som arbetsgivare och leverantör. Med chefen som främsta verktyget och medarbetarna som självklara ambassadörer! "
Så du som individ är otroligt viktig för oss!
Har du gjort några år som ledare och vet att det är nått du verkligen vill utveckla, så tror vi att du kommit helt rätt. Erfarenhet inom redovisning och ekonomi generellt är inget vi kräver eller ens eftersöker, det är snarare en fördel om du har annan bakgrund. Det viktigaste är din ledarfilosofi, erfarenheten av ett gott ledarskap och du som person.
Tack vare ditt ledarskap tillsammans med ledningsgruppen kommer våra medarbetare att trivas, utvecklas, leverera och stanna kvar. Hos oss får du möjligheten att skapa en prestationsmiljö till den kvalité vi erbjuder, den trygghet vi lovar, det roliga här i arbetslivet och den utvecklingen som krävs för att vi alltid ska ligga i framkant. Hela verksamheten genomsyras av våra värdeord som är just Kvalité, Utveckling, Roligt och Trygghet.
Som chef strävar du också efter att förstå dina medarbetare för att leda din grupp mot målet med känsla för individens olika behov och förmågor. Du förstår hur din roll påverkar andra på sikt och hur du ska agera för att skapa engagemang och arbetsglädje som smittar. Att ligga steget före, tänka positivt och jobba proaktiv är för dig en självklarhet. Involvera andra, se och lyfta medarbetarna är din vardag. Vi tror därför att du leder med framförhållning, närvaro, ödmjukhet och tydlighet.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen och sitter därför nära både ägare och strategiska beslut.
I ditt uppdrag ingår personalansvar och resursplaneringen för 21 engagerade medarbetare, men även ansvar för måluppfyllelse och kundnöjdhet genom dina medarbetare. Planera och följa upp på grupp- och individnivå, du ser och kommunicerar med dina medarbetare varje dag. Du håller löne- och medarbetarsamtal och är den som planerar och håller löpande personalmöten över året. Möten med leverantörer, inköp, kostnadskontroll och planering ligger också på den här rollen. I rollen ingår också den strategiska delen av verksamheten med budgetarbete, marknadsföring, arbetsmiljö, organisation, internkommunikation, lokalerna och HR året.
Vi tror alltså att vår nya verksamhetschef är:
Empatisk
Engagerad
Prestigelös
Närvarande
Kommunikativ och transparent
Coachande

Även i år är vi certifierade som en riktigt bra arbetsplats att jobba på via
"A great place to Work"!
Vi erbjuder dig:
frihet och ansvar i lika stor utsträckning
kollegor med den äkta familjekänslan, med andra ord en vänlig arbetsplats.
flextid
möjligheten att påverka även på strategisk nivå
en äkta balans mellan arbete och fritid.
utbildning i Employer Branding Leadership EBL®
att ha hunden på jobbet.



Varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen har Revisionären valt att samarbeta med Workslife, du skickar därför din ansökan via länken nedan.
Lika avgörande som denna roll är för ägare, ledning och medarbetare lika viktigt är det att denna rekrytering blir så bra matchning som möjligt för dig. Så ta dig tid att skriva och berätta om dig som person, lägg ner en extra stund på det. Vi struntar i hur du stavar eller hur långt eller kort du skriver, det viktigaste är att du berättar om hur du tänker och känner och vad du vill med ditt ledarskap och vad du behöver för att lyckas, då har vi något att bygga vidare på.
Skicka din ansökan senast den 30 november!
Har du frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta Workslife www.workslife.se via växeln 0911-410433 eller våra seniora rekryterare Helene Lowall på 070-3808180 [email protected] eller Maria Berglund First Adaptive Assistent 070-3600200 [email protected] Visa mindre

Enhetschef till bemanningsenheten

Ansök    Okt 25    Piteå kommun    Administrativ chef
Socialtjänsten i Piteå är redo att möta framtiden. Socialtjänsten är Piteå kommuns största förvaltning med cirka 1700 medarbetare. Med brukaren i centrum samordnas de insatser som behövs från åtta avdelningar. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla socialtjänsten tillsammans med fantastiska kollegor.Socialtjänstens bemanningsenhet är en del av avdelning Verksamhetsstöd med ansvar för rekrytering av tim- och sommarvikarier ... Visa mer
Socialtjänsten i Piteå är redo att möta framtiden. Socialtjänsten är Piteå kommuns största förvaltning med cirka 1700 medarbetare. Med brukaren i centrum samordnas de insatser som behövs från åtta avdelningar. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla socialtjänsten tillsammans med fantastiska kollegor.Socialtjänstens bemanningsenhet är en del av avdelning Verksamhetsstöd med ansvar för rekrytering av tim- och sommarvikarier samt löpande vikarietillsättning i övriga avdelningar med tillhörande administration. Bemanningsenheten är också en viktig del i att delta i, samordna och utveckla socialtjänstens arbete rörande kompetensförsörjning och förvaltningsövergripande bemanningsstrategi. Under hösten kommer en översyn rörande stödfunktionerna kopplade till socialtjänstens bemanningsprocess att påbörjas vilket kan komma att innebära en del förändringar i enhetens uppdrag och organisation.

Bemanningsenheten består idag av tre löneadministratörer samt åtta administratörer/bemannare.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef blir ditt uppdrag att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och vardagliga ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet. Du ansvarar också för att genomföra beslutade förändringar utifrån den översyn som kommer att göras under hösten.

Kvalifikationer
Du har en lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig samt erfarenhet av att ha arbetat som chef. Vi ser gärna att du har god kännedom om Socialtjänstens verksamheter, bemanningsfrågor samt att du har erfarenhet av förändringsarbete. 

Som person är du initiativtagande, flexibel samt har förmåga att se till Socialtjänsten som helhet. Arbetet innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga.

Övrigt
Tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2023-11-12.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Visa mindre

Avdelningschef för Verksamhetsstöd, Socialtjänsten

Ansök    Apr 20    Piteå kommun    Administrativ chef
Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villk... Visa mer
Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villkor och förmåner. Vi hoppas att du vill bli en i gänget på Piteå kommun!

Socialtjänsten är Piteå kommuns största förvaltning med cirka 1700 medarbetare. Hos oss sätter vi individen i centrum och samordnar de insatser som behövs från sju avdelningar. Vårt uppdrag är att ge människor det stöd de behöver för att kunna leva så självständigt som möjligt i olika skeden i livet. Tillsammans skapar vi framtidens socialtjänst. Vill du vara med?

Vill du vara med och skapa en starkare socialtjänst?

Vi söker nu avdelningschef för verksamhetsstöd. Vill du vara med och fatta modiga beslut för att utveckla framtidens socialtjänst. Vi söker en ledare som dras till utmaningarna – och inte avskräcks av dem. Är det du?


Arbetsbeskrivning

Som avdelningschef ingår du i förvaltningens strategiska ledning och tillsammans med socialchefen verkar du i gränssnittet mellan politiker och medarbetare. I tjänsten ingår verksamhets-, personal- och budgetansvar. Ditt främsta uppdrag är att tillsammans med andra chefer utveckla en Socialtjänst som präglas av en flexibel och anpassningsbar organisation med stor förändringsberedskap inför framtiden. Du kommer att leda ett strategiskt förändringsarbete genom andra chefer, omvandla politiska visioner och prioriteringar på ett sätt som skapar engagemang hos medarbetare och förståelse för uppdraget. Vi söker dig som står redo att möta de utmaningar Socialtjänsten står inför inom bland annat områdena ekonomi, kompetensförsörjning samt utvecklandet av samarbete med viktiga samverkansparters.

Du verkar för att processansvar och beslutsmandat flyttas så nära våra brukare som möjligt, med utgångspunkt i ett tillitsbaserat ledarskap som bygger på helhetssyn och samverkan över verksamhetsgränser. Du ser dig själv som en strategisk möjliggörare och överlämnar stort förtroende för andra chefer och medarbetare att leda vår kärnverksamhet.

 Du har uppdraget att:


• Tillsammans med fyra enhetschefer ansvara för att hålla ihop förvaltningens gemensamma stödresurser avseende, Ekonomi, IT, bemanning/rekrytering, poolverksamhet, administration, nämnd- och ledningssekretariat, lokal- och avtalsfrågor, och avgiftshantering
•  Säkerställa ett samlat och förvaltningsövergripande verksamhetsstöd nära kärnverksamheten tillsammans med ledare och medarbetare som avdelningen har till uppgift att stötta
• Genom bemanningsenheten och planeringsenheten utgöra stöd till- och ledning av en sammanhållen och förvaltningsövergripande strategi avseende bemanningsstrategiarbetet som utgår från verksamhetens behov men i övrigt visar stor hänsyn till olika varianter av hälsofrämjande schemalösningar
• Leda automatiseringen av övergripande administrativa processer och utveckla socialtjänstens generella mognad mot nya arbetssätt relaterat till digitalisering av våra stödprocesser
• Hålla samman den politiska- och förvaltningsövergripande ärendeprocessen avseende nämnd- och ledningssekretariat mot förvaltning och omvänt

Kvalifikationer

Vi söker dig som utifrån ett långsiktigt och strategiskt perspektiv vill utveckla framtidens socialtjänst i en föränderlig omvärld. Du har en för uppdraget lämplig yrkeserfarenhet och högskoleutbildning samt några års erfarenhet av en chefsbefattning, gärna på strategisk nivå och i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete samt erfarenhet av Socialtjänstens uppdrag ser vi som meriterande. Samt erfarenhet från områden inom verksamhetsstöd.

Ditt ledarskap kännetecknas av tillit till verksamhet och medarbetare. Du har en god förmåga att visualisera helhet och konkretisera mål på ett pedagogiskt och enkelt sätt. Du är en tydlig, strategisk och kommunikativ ledare som kan fatta modiga beslut i syfte att föra verksamheten framåt. Du är en trygg och stabil person med god analytisk förmåga, och du kan ta dig an komplexa problembilder utan att fastna i detaljfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för uppdraget.
Vi förutsätter att du har ett gediget samhällsintresse och är insatt i omvärldens förändring och utveckling.

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid (100%).
Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2022-05-08 Visa mindre

Service Manager till Kalmar Sverige (Cargotec)

Ansök    Sep 17    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om kunden: Kalmar har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributions... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Kalmar har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Kalmar är branschledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering. Var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Kalmar-lösning. Genom sin omfattande produktportfölj, sitt globala servicenätverk och förmåga att smidigt integrera olika terminalprocesser förbättrar Kalmar effektiviteten för varje rörelse.

www.kalmarglobal.com

Arbetsuppgifter:

Kalmar Sverige (Cargotec) rekryterar nu en driven och erfaren servicechef för att leda deras verksamhet i Region Norr (Sundsvall, Ö-vik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå). Kalmar Sverige tillhandahåller service och support av tunga fordon där de hjälper kunder inom hamnar, terminaler och tung industri.

Som servicechef har du fullt personal- och resultatansvar för din region. Du är ansvarig för försäljningen av serviceavtal och reservdelar. Som servicechef är du även ansvarig för våra avtalskunder i regionen och uppföljning av kvalitén i våra kundrelationer.

Hos Kalmar väntar ett utåtriktat och omväxlande arbete där du ges stora möjligheter att utveckla din region. Till din hjälp har du ett duktigt och engagerat team av servicetekniker som dagligen arbetar med att uppnå goda resultat och ökad kundnöjdhet. Egenskaper för att lyckas oss i rollen som servicechef är att du har ett modernt ledarskap och kan inspirera din personal, har kundkontakt och affärssinne, är lösningsorienterad, innovativ och har hög ambitionsnivå. Kalmars kunder är spridda över regionen och för att uppnås bästa resultat behöver du vara nära både kunder och personal vilket kommer att innebära en hel del resor inom regionen. Vi ser gärna att du är placerad i Örnsköldsvik (annan ort inom geografin kan diskuteras).

Profil:

• Tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning inom service och med fördel inom fordonsbranschen
• Bred teknisk kunskap gällande truckar, lastbilar eller entreprenadmaskiner
• Du talar svenska och engelska obehindrat

Du har en flerårig erfarenhet som ledare och gillar att coacha och utveckla dina medarbetare, samt ge dem rätt förutsättningar att lyckas i sitt arbete. Du har en förmåga att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt, samtidigt som du är duktig på att kommunicera tydligt med kunder och kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsynd till uppsägningstid
Plats: Örnsköldsvik
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Cargotec, Kalmar Sverige, service, manager, ledarskap, ledare, truck, lastbil, entreprenad, fordon, coach, coachning, Örnsköldsvik Visa mindre

Chef Ekonomiadministration

Ansök    Aug 16    Piteå Kommun    Administrativ chef
Chef Ekonomiadministration Ekonomiavdelningen, Kommunledningsförvaltningen  Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 200 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4000 medarbetare. Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna kommunens ekonomi, personal och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din ... Visa mer
Chef Ekonomiadministration
Ekonomiavdelningen, Kommunledningsförvaltningen 

Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 200 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4000 medarbetare.
Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna kommunens ekonomi, personal och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.

Arbetsplatsen
Ekonomiavdelningen består av enheterna Ekonomiadministration, Ekonomistyrning och Inköp. Vi är ett strategiskt stöd inom ekonomi- och inköpsprocessen för kommunkoncernens verksamheter så att rättvisande räkenskaper och god ekonomisk hushållning uppnås. Verksamheten leds tillitsbaserat utifrån värdeorden våga, låga och förmåga. Särskilt viktigt för oss är att vi agerar samskapande och ger stöd till verksamheterna, att vi agerar professionellt och bidrar till mer digitaliserade processer. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av dagligt arbete.
 
Enheten Ekonomiadministration ansvarar för kommunens kassafunktion, leverantörsreskontra samt kundreskontra inklusive kravhantering. Arbetet sker i nära samarbete med kommunkoncernens olika verksamheter, kommunmedborgare och näringsliv. Vill du bli en av oss?

Arbetsuppgifter
Som chef för Ekonomiadministration ingår du i Ekonomiavdelningens ledningsgrupp och du ansvarar för att leda och utveckla enheten med sex medarbetare så att kommunens olika verksamheter får tillfredsställande stöd och utbildning i ekonomiadministrativa frågor. Kommunorganisationen har ett gemensamt uppdrag att arbeta för verksamhetsutveckling med stöd av digital teknik. För Ekonomiadministrations del innebär det bl a en successiv övergång till fler digitala ekonomi- och inköpsprocesser. Vi erbjuder ett utvecklande chefsuppdrag där förändringsledning, samarbete och goda resultat värderas högt.

Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:


• akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot redovisning/ ekonomistyrning eller annan likvärdig utbildning och erfarenhet
• erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och redovisning
• erfarenhet av att driva och leda i förändringsarbete

Det är meriterande om du har:


• tidigare chefserfarenhet
• erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation

Vi söker en chef som har en tillitsbaserad ledarstil som skapar engagemang och delaktighet. Du har förmåga att skapa goda relationer, bygga team och kommunicera på ett tydligt sätt. Ditt beteende och sätt att vara är viktigt som kulturbärare. Du har intresse för personal- och verksamhetsutveckling och vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt. Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ytterligare information
Åsa Öberg, Ekonomichef  0911-69 60 05

Fackliga företrädare
Åsa Wilén för Akademikeralliansen 0911-69 68 07  
Sten Andersson för Vision 0911-934 05

Välkommen med din ansökan på www.pitea.se/ledigajobb senast 2019-09-01. 

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakt från andra annonsörer och konsulterande rekryteringsföretag Visa mindre