Lediga jobb som Affärsutvecklare i Piteå

Se lediga jobb som Affärsutvecklare i Piteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Piteå som finns hos arbetsgivaren.

Affärsutvecklare

Lindbäcks går mot strömmen i en utmanande svensk byggmarknad och upplever just nu en stark tillväxt tack vare den ökande efterfrågan på deras innovativa och hållbara flerbostadshus. Med ett industriellt byggsätt, miljöfokus och moderna lösningar visar Lindbäcks att det går att kombinera hållbarhet med lönsamhet. Nu söker vi dig som drivs av affärer, innovation och värdeskapande relationer! Är du Lindbäcks nästa Affärsutvecklare som vill vara med och forma ... Visa mer
Lindbäcks går mot strömmen i en utmanande svensk byggmarknad och upplever just nu en stark tillväxt tack vare den ökande efterfrågan på deras innovativa och hållbara flerbostadshus. Med ett industriellt byggsätt, miljöfokus och moderna lösningar visar Lindbäcks att det går att kombinera hållbarhet med lönsamhet. Nu söker vi dig som drivs av affärer, innovation och värdeskapande relationer! Är du Lindbäcks nästa Affärsutvecklare som vill vara med och forma framtidens bostäder och bidra till fler hållbara projekt i Sverige? Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Lindbäcks söker en relationsorienterad Affärsutvecklare med ett starkt fokus på teknisk försäljning, som är redo att arbeta utifrån bolagets värderingar och visioner. I denna roll erbjuds du en spännande arbetsmiljö där du, tillsammans med kompetenta kollegor, kommer att ha möjlighet att påverka både din egen och företagets utveckling.

Som Lindbäcks nya affärsutvecklare kommer du att arbeta tätt med kommuner, privata fastighetsägare, fastighetsutvecklare, arkitekter och andra viktiga aktörer för att kontinuerligt identifiera och initiera nya projekt som för bolaget framåt. Du blir en del av ett team där du har ansvar för att leda projekt från de allra tidigaste stadierna, genom affärsutvecklingsprocessen, fram till avtalsteckningen. I samarbete med dina kollegor från olika avdelningar inom Lindbäcks skapas förutsättningar för att nå framgång i varje unikt projekt. Lindbäcks arbetar alltid tillsammans för att noggrant utforma och effektivt genomföra varje projekt.

Om dig

För att förstå kundens behov och skapa ett gott samarbete krävs att du har du har förmågan att bygga relationer, skapa förtroende och ser möjligheter i stället för hinder. Som person är du affärsmässig, kommunikativ och trivs med att ta ansvar och självständigt driva processer framåt. Du jobbar proaktivt och har ett högt engagemang i det du åtar dig och har drivet att komma till avslut i en affär. Du har även förmågan att analysera data och omsätta dessa till slutsatser.

Arbetet med att driva projekt till avtalsskrivning innehåller en stor del administration så din förmåga att strukturera ditt arbete och arbeta mot en deadline är avgörande för affären, projektet och både kundens och Lindbäcks framgång. Du har relevant akademisk utbildning och/eller gedigen erfarenhet från teknisk försäljning, gärna inom byggbranschen. Du har kunskap i entreprenadjuridik och är van att arbeta med ex AB, ABT, ABK och AF-AMA.

För att bli framgångsrik i rollen som Affärsutvecklare så tror vi att du har:

·        Mångårig framgång av komplexa affärsrelationer där du framgångsrikt och långsiktigt drivit komplex försäljning.

·        Erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen.

·        Gedigen förhandlingsvana.

Lindbäcks söker dig som vill vara med i bolagets fortsatta resa att utmana byggbranschen genom effektivt producerade klimatneutrala flerbostadshus i trä. 

Om du liksom Lindbäcks vill jobba hållbart med en tydlig inriktning på utveckling och innovation erbjuds du en spännande arbetsplats där du får stor möjlighet att påverka både företagets såväl som din personliga utveckling.

Lindbäcks är stolta över sina medarbetare och välkomnar dig att bli en del av Lindbäcksfamiljen. Rollen utgår från Lindbäcks kontor i Piteå eller annat enligt överenskommelse, och du rapporterar till Affärschef, Ida Snäll.

Är du nyfiken på att jobba på ett expansivt bygg- och fastighetsbolag från Piteå som verkat i byggbranschen i mer 100 år?

För mer information om befattningen kontakta Besi- Chefsrekrytering, Auktoriserad Executive Search Konsult Tomas Blomster på telefon: 0766-365 760.

Lindbäcks är familjeföretaget i fjärde generationen som startade sin verksamhet 1924 i Kallfors utanför Piteå. Bolaget har sedan dess haft en vision om att revolutionera byggbranschen med sin byggteknik som växt fram under de senaste 30 åren. Lindbäcks har industrialiserat sina byggprocesser utan att göra avkall på arkitekturen som i slutändan resulterar i framtidens hållbara flerbostadshus i trä som reducerar koldioxidutsläppen med 50 procent mot traditionellt byggande. Bolaget är nationellt etablerade och bär ledartröjan i den hållbara omställningen av byggbranschen och konstateras redan idag ligga före kommande klimatkrav – med lösningar som sätter standarden för framtidens byggande. Lindbäcks omsätter drygt 1,2 miljard och har 340 medarbetare på sina tre kontor och fabriker i Piteå och Stockholm. Läs mer på www.lindbacks.se. Visa mindre

Spontanansökan till norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Ansök    Okt 8    AxÖ Consulting AB    Affärsutvecklare
Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera l... Visa mer
Intresseanmälan

Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning.

Om oss

LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg.
Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.

 

Medarbetare med bred kunskap

Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.

 

Ägare

LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet.
Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta.
Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.

 

Mer om oss hittar ni här:

https://ltubusiness.se/om-oss/

 

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 10 december 2024.

Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process.

Välkommen med din ansökan!

 

Kontakt för mer information

Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till:

Maria Josefsson

Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting

Tel 070-842 23 35

[email protected]

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Junior ingenjör med affärsutveckling i fokus!

Är du eller tar du examen i någon ingenjörsdisciplin och vill få vara med och påverka företagets affärer, processer och system? Då är detta tjänsten för dig! Om rollen Som affärsutvecklande ingenjör kommer du arbeta med en rad olika arbetsuppgifter i en formbar, bred roll. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Omvärldsanalyser och marknadsstrategier Detta innebär att samla in data från produktionen, för att se om det går att effektivisera produktionen. ... Visa mer
Är du eller tar du examen i någon ingenjörsdisciplin och vill få vara med och påverka företagets affärer, processer och system? Då är detta tjänsten för dig!

Om rollen
Som affärsutvecklande ingenjör kommer du arbeta med en rad olika arbetsuppgifter i en formbar, bred roll. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

Omvärldsanalyser och marknadsstrategier
Detta innebär att samla in data från produktionen, för att se om det går att effektivisera produktionen.

Arbeta med prognoser kopplat till efterfrågan av de produkter som tillverkas, detta genom att ha kontakt med beställande kunder runt om i världen för att se över långsiktiga behov.

Prissättningar
Hålla koll på marknaden, efterfrågan och vilka kostnadsökningar leverantörer har.

Projektledning
Projektledning i att implementera nya affärssystem i verksamheten.

Produkterna som man tillverkar används i högteknologiska elkraftslösningar. Det krävs att du har ett intresse och en förståelse för tekniken. Verksamheten du kommer arbeta i är en tillverkande fabrik kopplat mot plaster/Epoxi.

Du som söker
Vi ser att du som söker har en ingenjörsutbildning i botten och vill krydda den med en ansvarsfylld, varierad roll där du ständigt driver dig själv och verksamheten mot nya höjder. Du tycker om att projektleda, driva och leda arbetsuppgifter och processer framåt. Du kommer ha en stor kontaktyta både internt och externt då företaget har över 4000 anställda i Sverige och är verksamma i hela världen.

Skallkrav:
Ingenjörsexamen inom tekniksektorn.
Behärska det engelska språket på en hög nivå i tal & skrift

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling
Erfarenhet av SAP eller likvärdigt affärssystem
Vana att arbeta med internationella affärer



Om kundföretaget
Företaget som vi hjälper med denna rekrytering är en del av en multiinternationell verksamhet och på anläggningen i Piteå tillverkar man produkter/reservdelar inom plast som används till stora elkraftsprodukter. Företaget är världsledande i avancerade energilösningar och elkraftsöverföring på långa avstånd över luft, mark och vatten.

Om Framtiden AB
Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att bli direkt anställd hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen
För att ansöka, vänligen bifoga ett anonymiserat CV på engelska. Detta krävs för att gå vidare efter intervju.
CV-granskning och urval
Intervju med Framtiden
Intervju med vederbörande företag
Drogtest och säkerhetskurs

Övriga villkor
Arbetsort: Piteå
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Kontorstid, mån-fre
Omfattning: Heltid, 100%

Vi behandlar ansökningar löpande så välkommen in med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Visa mindre

Projektledare/Innovationsledare

Om jobbet Vill du vara med och stötta Piteås näringslivsklimat och bidra till den gröna omställningen? Vill du arbeta med innovation inom bland annat cleantechområdet? Vår projektavdelning växer och nu behöver vi förstärka vårt team med en innovationsledare/projektledare. Du kommer initialt att jobba med våra satsningar och projekt inom fiberkomposit. Läs mer om projektet som rollen primärt kommer att verka operativt inom här: https://issuu.com/piteasci... Visa mer
Om jobbet
Vill du vara med och stötta Piteås näringslivsklimat och bidra till den gröna omställningen? Vill du arbeta med innovation inom bland annat cleantechområdet? Vår projektavdelning växer och nu behöver vi förstärka vårt team med en innovationsledare/projektledare. Du kommer initialt att jobba med våra satsningar och projekt inom fiberkomposit. Läs mer om projektet som rollen primärt kommer att verka operativt inom här:
https://issuu.com/piteasciencepark/docs/projektans_kan_samverkansarena_fiberkomposit_f_r_r


Arbetsbeskrivning
Piteå Science Parks uppdrag är att arbeta med näringslivs- och samhällsutveckling i samarbete med företag, akademi, forskning, myndigheter, kommuner och andra samhällsfrämjande verksamheter.
Din uppgift är att vara med och driva det specifika projektet, men även stötta övrig verksamhet inom Piteå Science Park.
I arbetsuppgifterna ingår att:
leda innovationsprocesser
bygga och utveckla nätverk
omvärldsbevaka och ta in kunskap samt sprida i dina nätverk
paketera erbjudanden, hitta leads och utveckla koncept
planera och genomföra event
hantera projektfinansiering, budget och rapportering till finansiärer.
skriva ansökningar till nya projekt


Kvalifikationer och erfarenhet
Vi ser gärna att du har jobbat med projektledning, rådgivning eller affärsutveckling på något sätt. Vi förutsätter att du har god kommunikationsvana och uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en generalist och som trivs att arbeta inom flera olika branscher och olika målgrupper. Du är prestigelös, förtroendeingivande, ansvarsfull och strukturerad. Du brinner för att skapa engagemang och möjliggöra framgång för andra. Det här uppdraget passar dig som trivs att bygga nätverk, gillar omvärldsbevakning och vill bedriva utvecklingsarbete.
Du är van att organisera och driva ditt arbete både självständigt och i team. Som person är du trygg att hålla offentliga presentationer, ta kontakt med andra och prata om projektet och projekterbjudanden. Du har förmågan att anpassa diskussionen/dialogen till mottagaren.
Om Piteå Science Park
Piteå Science Park arbetar nära forskningsinstitut och akademi för att driva utvecklingen av Piteås starka profilområden: kulturella och kreativa branscher och cleantech. I bolagets verksamheter Innovationsarenan, inkubatorn Go Business och Studio Acusticum möts olika perspektiv och kompetenser för att generera nya idéer, lösningar och upplevelser som gör Piteå och norra Sverige starkare och intressantare.
Piteå Science Park är ett värdegrundstyrt bolag som har som uppgift att skapa nytta för andra. Bolaget kännetecknas av en prestigelös miljö, med öppenhet, tillit och ett coachande förhållningssätt till varandra och våra samarbetspartners.
Så här är det att jobba hos oss
När du jobbar hos oss får du möjligheten att påverka ditt arbete och hur du lägger upp dina arbetsdagar i stor utsträckning. Alla som jobbar hos oss har möjligheten att vidareutbilda sig inom relevanta områden. Hos oss får du jobba med framtidsfrågor och påverka det nya Piteå och Norrland som håller på att skapas. Vi verkar i en dynamisk tillväxtregion som ligger i framkant inom många områden. Om du tycker att det känns kittlande att arbeta med nya idéer som gör norra Sverige starkare och intressantare då kommer du att trivas hos oss. Visa mindre

Spontanansökan till norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Ansök    Mar 26    AxÖ Consulting AB    Affärsutvecklare
Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera l... Visa mer
Intresseanmälan

Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning.

Om oss

LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg.
Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.

 

Medarbetare med bred kunskap

Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.

 

Ägare

LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet.
Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta.
Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.

 

Mer om oss hittar ni här:

https://ltubusiness.se/om-oss/

 

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2024.

Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process.

Välkommen med din ansökan!

 

Kontakt för mer information

Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till:

Maria Josefsson

Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting

Tel 070-842 23 35

[email protected]

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Affärsutvecklare

Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa. Företaget ... Visa mer
Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa.

Företaget
Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänster samt experthjälp vid försäljning och marknadsföring åt små och medelstora företag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge.
Nordic Groups hjälper finska företag främst med att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i deras uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsföringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för deras uppdragsgivare. Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo, ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige. Nordic Groups har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige. De får många förfrågningar även i nya branscher inom digitalisering, elektrifiering, clean-tech, och inom marina sektorn.

Tjänsten
Syftet med tjänsten är att hjälpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export.
Typiska arbetsuppgifter och resultat: Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom skapar Nordic Groups kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag som de har som klienter.

Arbetsuppgifter
Som affärsutvecklare arbetar du både med att hjälpa befintliga uppdragsgivare att öka sin försäljning samt att hitta och starta upp nya affärer mot nya kunder i hela Norden. Detta gör du genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner (t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Du ska skapa kundrelationer och få till affärer för företag som Nordic Groups representerar. Du blir kundansvarig för företagen du blir tilldelad och eftersom du arbetar mot hela Norden, så kräver den hel del resande. Vidare i rollen närvarar du på mässor och följer med återförsäljarna på sambesök till kunderna du skapat. Du äger hela säljprocessen från lead/inkommande lead till avslut.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
. Minst 5 års erfarenhet av tekniska försäljning av produkter inom B2B
. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
. Stort tekniskt intresse
. Meriterande med kunskaper i tyska
. Meriterande med försäljning sedan tidigare inom: metallindustri, kemiindustri, processindustri, gruvindustrin, byggnadsindustri, automation, el- eller energiindustri.

Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut, även utan allt underlag, för att komma vidare.
Vi söker även personer med lång erfarenhet i seniora befattningar där kunskap om marknaden och tekniken har spelat en betydande roll.

Vi arbetar med löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan snarast till [email protected]
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gyllenbögel på mail som ovan eller på +358 40 560 3914.

Nyckelord Senior Affärsutvecklare, Export sales, Export, Export Development,
Export Experience, international sales person

Branschkategori Konsulter
Bransch Företagsutveckling / Strategi
Alternativ Industri / Tillverkning/Bygg / Process / Gruvindustrin
branschkategori
Alternativ bransch Gummi-, plast- och mineralprodukter Visa mindre

Spontanansökan till norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Ansök    Dec 13    AxÖ Consulting AB    Affärsutvecklare
Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera l... Visa mer
Intresseanmälan

Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning.

Om oss

LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg.
Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.

 

Medarbetare med bred kunskap

Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.

 

Ägare

LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet.
Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta.
Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.

 

Mer om oss hittar ni här:

https://ltubusiness.se/om-oss/

 

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 29 februari 2024.

Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process.

Välkommen med din ansökan!

 

Kontakt för mer information

Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till:

Maria Josefsson

Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting

Tel 070-842 23 35

[email protected]

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Gör nytta på norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Ansök    Sep 18    AxÖ Consulting AB    Affärsutvecklare
Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera l... Visa mer
Intresseanmälan

Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning.

Om oss

LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg.
Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.

 

Medarbetare med bred kunskap

Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.

 

Ägare

LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet.
Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta.
Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.

 

Mer om oss hittar ni här:

https://ltubusiness.se/om-oss/

 

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 30 november 2023.

Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process.

Välkommen med din ansökan!

 

Kontakt för mer information

Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till:

Maria Josefsson

Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting

Tel 070-842 23 35

[email protected]

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Affärsutvecklare

Ansök    Feb 17    Podcomp AB    Affärsutvecklare
Är du sugen på en spännande utmaning, kolla här! Vi vill expandera vår verksamhet inom prefabricerade byggnadsdelar, både badrum och vår nya satsning på trähussidan. Om dig Vi söker dig som är en prestigefri, engagerad och ansvarstagande lagspelare som gillar att vara ute hos nya och befintliga kunder, brinner för försäljning och samtdigt vill utveckla och förbättra vår produktflora. I rollen som affärsutvecklare är du ansvarig för att självständigt driva ... Visa mer
Är du sugen på en spännande utmaning, kolla här!
Vi vill expandera vår verksamhet inom prefabricerade byggnadsdelar, både badrum och vår nya satsning på trähussidan.
Om dig
Vi söker dig som är en prestigefri, engagerad och ansvarstagande lagspelare som gillar att vara ute hos nya och befintliga kunder, brinner för försäljning och samtdigt vill utveckla och förbättra vår produktflora.
I rollen som affärsutvecklare är du ansvarig för att självständigt driva säljarbetet på Podcomp. Vidare har du intresset och förmågan att förså affärsmässiga principer med fokus på goda kundrelationer och tillväxt.
Du är duktig på att kommunicera både på svenska och engelska, har lätt att förstå kundens behov, har social kompetens och en nyfikenhet för innovationer inom branchen.
Har du ett brett kontaktnät och erfarenhet från bygg- eller anläggningsbranchen är det meriterande.
Resor inom tjänsten förekommer.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du en utvecklande och rolig arbetsplats.
Vi ger dig möjlighet att utvecklas både personligen och i din yrkesroll. Tillfälle att själv utforma och påverka din roll i företaget.
Du får jobba i en organisation med närvarande ledarskap och korta beslutsvägar.
Du är direkt underställd VD.

Urval sker löpande. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt sökande.
Tillsvidare
Fast månadslön/provision

För mer information kontakta:
Peter Lundmark, 070-247 00 34
Mikael Söderberg, 070-343 74 82
Ansökan skickas till [email protected] Visa mindre

Gör nytta på norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Ansök    Jun 30    AxÖ Consulting AB    Affärsutvecklare
Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera l... Visa mer
Intresseanmälan

Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning.

Om oss

LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg.
Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.

 

Medarbetare med bred kunskap

Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.

 

Ägare

LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet.
Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta.
Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.

 

Mer om oss hittar ni här:

https://ltubusiness.se/om-oss/

 

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 31 augusti.  

Vi läser fortlöpande mejl och lyssnar av vår telefon under semesterperioden (V 28 – V 32) så det går bra att lämna ett meddelande så återkommer vi så snart vi kan.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Kontakt för mer information

Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till:

Maria Josefsson

Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting

Tel 070-842 23 35

[email protected]

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Affärsrådgivare med rötter inom industrin

ERFAREN AFFÄRSRÅDGIVARE, EXPORTCHEF/AGENT MED STOR YRKESERFARENHET INOM INDUSTRI OCH TEKNIK SöKES Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänsterer samt experthjälp vid försäjlning och marknadsföring åt små och medelstora förretag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge. Syftet med dessa tjänster är att hjäpa företag att internationaliseras och starta ex... Visa mer
ERFAREN AFFÄRSRÅDGIVARE, EXPORTCHEF/AGENT MED STOR YRKESERFARENHET INOM INDUSTRI OCH TEKNIK SöKES
Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänsterer samt experthjälp vid försäjlning och marknadsföring åt små och medelstora förretag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge. Syftet med dessa tjänster är att hjäpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export.
Typiska arbetsuppgifter och resultat:

Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom har vi skapat kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag vi har som klienter. Vi hjälper de finska företagen främst att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i våra uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsförringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för våra uppdragsgivare.

Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo,
ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige.

Vi har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige.

Vi får många förfrågningar även i nya branscher som digitalisering, elektrifiering, cleantech, marin, mm.
Områden du har erfarenhet från kan bland annat vara metallindustri, kemiindustri, byggnadsindustri, automation, el- och energiindustri.

Besök gärna www.nordicgroups.fi/sv för mer information om Nordic Export Groups

Teknisk försaljning (Krav) Exportförsäljning (Krav) Industriförsälning (Krav)
Språk: Svenska, engelska och gärna tyska Visa mindre

Affärsutvecklare Go Business

Go Business är Piteå Science Parks digitala inkubator för kreativa och nytänkande entreprenörer. Nu söker vi en affärsutvecklare som vill göra skillnad för entreprenörer i Norrbotten och Västerbotten. Som affärsutvecklare på Go Business är din huvuduppgift att genom coachande arbetssätt ge stöd till entreprenörer och företag som vill utvecklas. Du hjälper till att identifiera möjligheter och se vägar att ta sig förbi hinder. Du bidrar till att entreprenöre... Visa mer
Go Business är Piteå Science Parks digitala inkubator för kreativa och nytänkande entreprenörer. Nu söker vi en affärsutvecklare som vill göra skillnad för entreprenörer i Norrbotten och Västerbotten.
Som affärsutvecklare på Go Business är din huvuduppgift att genom coachande arbetssätt ge stöd till entreprenörer och företag som vill utvecklas. Du hjälper till att identifiera möjligheter och se vägar att ta sig förbi hinder. Du bidrar till att entreprenörerna utvecklar sitt entreprenörskap och sin innovationsförmåga så att de kan utveckla sitt företag och växa i sina roller. Din roll är även att hjälpa entreprenörerna bolla alternativ för att säkerställa att de strategiska beslut som företaget fattar är väl underbyggda.
En annan viktig del i din roll är ditt värdskap och att du bygger och bidrar till gemenskap, dels på den fysiska plats du befinner dig, dels i digitala mötesplatser. I de sammanhang som Go Business driver och deltar i är det därför viktigt att du delar med dig av dina kunskaper och ditt nätverk och sprider energi och engagemang.
Vi vill möjliggöra för fler att ta del av Go Business erbjudande, då vi ser de tydliga effekter våra metoder skapar för entreprenörer i den norra regionen.
Stötta de företag som deltar i våra program med affärsutveckling genom att
· hålla regelbundna coachsamtal med företagen
· stötta företagen i deras strategiska arbete för att utveckla nya produkter och tjänster
· stärka människor i deras entreprenörskap och bygga community mellan entreprenörer
· använda och bjuda in till ditt nätverk
Skapa gemenskap inom och utveckla och leda Go Business genom att
· planera innehåll i våra olika program i samråd med övriga i Go Business-teamet
· skapa och bidra till digitala och lokala mötesplatser för de företag som deltar i våra program
· skapa förutsättningar för god arbetsmiljö, trivsel och gemenskap mellan de företag som är knutna till Go Business
· rekrytera deltagare till Go Business program
· förbereda och leda workshoppar och fikaträffar
· utvärdera arbetet löpande.
Personliga egenskaper Du vill se förändring i vardagen och anpassar dig lätt till nya situationer. Hos dig sitter det inte fast och flexibiliteten är stor. Det du själv ser behöver utföras tar du också tag i. Du är en prestigelös, ansvarsfull person som brinner för att driva utveckling tillsammans med andra. Du har förmågan att vägleda, inspirera och utmana människor och är duktig på att anpassa dialogen efter deras förutsättningar och behov. Du vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt och kreativt. Vi tror att du vill se människor utvecklas och tycker om ett coachande förhållningssätt där du vill skapa nytta för andra.
Vad du erbjuds
· Förvänta dig en stor portion frihet under ansvar, där vi tillsammans i en mycket uppmuntrande, kreativ och utforskande miljö hjälps åt att nå våra gemensamma målsättningar.
· Möjligheten att på riktigt göra skillnad för entreprenörer i norra Sverige.
· Personlig utveckling i ett entreprenöriellt klimat.
· En flexibel arbetsplats där lösningar står i centrum, med bland annat friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och kollektivavtal.


Om Piteå Science Park Piteå Science Park är ett värdegrundsstyrt företag som brinner för att skapa nytta för andra, drivs av att utmana oss själva och andra genom att se saker i nya perspektiv och vi gör saker med hjärtat, för lust är en naturlig drivkraft i vårt arbete.
I bolagets fyra verksamheter Innovationsarenan, inkubatorn Go Business, konserthuset Studio Acusticum och Campus Piteå möts olika perspektiv och kompetenser för att generera nya idéer, lösningar och upplevelser som gör Piteå och norra Sverige starkare och intressantare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Affärsutvecklare till Tailorbird

Ansök    Feb 16    Tailorbird AB    Affärsutvecklare
Tailorbird hjälper företag att bli starka och hållbara varumärken. Hos oss kommer du med affärsmässigt tänk gå till jobbet med en känsla av att du gör skillnad på riktigt. Arbetsuppgifter I rollen som Affärsutvecklare på Tailorbird ingår du i vårt team där vi tillsammans tar oss an våra kunders utmaningar. Eftersom vi ofta jobbar med utveckling av själva affärsidén och nya produkter har du stora möjligheter att påverka våra kunders lönsamhet och samtidig... Visa mer
Tailorbird hjälper företag att bli starka och hållbara varumärken. Hos oss kommer du med affärsmässigt tänk gå till jobbet med en känsla av att du gör skillnad på riktigt.


Arbetsuppgifter
I rollen som Affärsutvecklare på Tailorbird ingår du i vårt team där vi tillsammans tar oss an våra kunders utmaningar. Eftersom vi ofta jobbar med utveckling av själva affärsidén och nya produkter har du stora möjligheter att påverka våra kunders lönsamhet och samtidigt vara med och bidra till en positiv påverkan på miljö och människor. Dina kompetenser och färdigheter kommer styra dina arbetsuppgifter men du kommer främst jobba med:
Utveckling och paketering av nya produkter, tjänster och upplevelser
Leda och agera rådgivare till styrelser, ledningsgrupper och företagsledare i deras strategiska arbete
Delta i Tailorbirds egna utvecklingsarbete där vi ständigt håller oss nyfikna, driver förändring och utvecklar vår egen affär



Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du en akademisk utbildning och erfarenhet av att leda strategiska processer. Du är kontaktskapande och nyfiken. Vi ser gärna att du jobbat med försäljning av komplexa tjänster. För att trivas i rollen måste du bryr dig om människor och miljö (lite mer än andra). Eftersom våra koncept och strategier ofta handlar om att få intressenter att förändra ett beteende är det bra om du har ett intresse av hur människor fungerar och fattar beslut. Våra tjänster kräver högt förtroende och integritet. Det är viktigt att alla i teamet är ärliga och ödmjuka både mot våra kunder och varandra.


Att jobba hos oss
Tailorbird jobbar utifrån ett arbetssätt där vi går mot riktningar snarare än fasta mål och du bör trivas i en miljö där inte alla svar finns från start. Till skillnad från många andra konsultverksamheter mäter vi kundnöjdhet och vårt egna mående istället för beläggningsgrad. Här finns ingen tidrapportering- all tid läggs på att leverera värde till kund. Vi lägger väldigt liten del av vår tid på administration och projektredovisning eftersom våra kunder främst är privata företag som gjort en investering i vår kunskap och kompetens. De vill framför allt förstå, få vägledning i prioriteringar och “se det hända”.
Tjänsten är tillsvidareanställning och innebär vissa resor. Vi har kontor i Pepparkakshuset i Piteå, ett mysigt gammalt hus i en vacker miljö. Vi jobbar oftast tillsammans på kontoret men det finns också chans att sitta viss tid hemma eller på andra platser om så önskas.


Kontakt och ansökan
Ansökan med personligt brev samt CV eller länk till uppdaterad Linkedin skickas till [email protected]. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Affärsutvecklare inom lantbruk

Hjälp oss hitta lösningar till samhällets utmaningar Sverige står inför en gigantisk omställning av energisystemet, och i det arbetet har RISE en naturlig roll. Tillsammans med näringsliv och offentlig sektor utvecklar vi konkurrenskraftiga lösningar och förutsättningar som driver den hållbara utvecklingen framåt.  RISE Research Institutes of Sweden är på framkant i utvecklingen av ny förbränningsteknik, nya analysmetoder, och nya kemiska processer som ... Visa mer
Hjälp oss hitta lösningar till samhällets utmaningar
Sverige står inför en gigantisk omställning av energisystemet, och i det arbetet har RISE en naturlig roll.

Tillsammans med näringsliv och offentlig sektor utvecklar vi konkurrenskraftiga lösningar och förutsättningar som driver den hållbara utvecklingen framåt.  RISE Research Institutes of Sweden är på framkant i utvecklingen av ny förbränningsteknik, nya analysmetoder, och nya kemiska processer som löser samhällets och industrins utmaningar inför omställningen.  Vi bildar helhetslösningar för ersättning av industrins energi- och koldioxidintensiva processer med gröna och mindre koldioxidintensiva processer. På uppdrag av regeringen har vi byggt ett nav för forskning inom bioraffinaderiutveckling och har gjort en stor modernisering av våra testbäddar samt ett flertal nyinvesteringar för att förbättra förutsättningarna för kommersialisering av nya lösningar för en cirkulär bioekonomi i ett internationellt centrum. 

Om oss
Enheten Energiteknik inom avdelningen Bioraffinaderi och energi bedriver forskning och utveckling inom termokemiska omvandlingsprocesser och elektrifiering av processindustrin. Verksamheten omfattar projekt kopplat mot förgasningsprocesser, förbränningsprocesser, plasmateknik, koldioxidinfångning, gröna bränslen, beröringsfria mätmetoder samt processimulering. De senaste åren har vår verksamhet expanderat kraftigt och vi söker nu en affärsutvecklare med kompetens inom utveckling av nya användningsområden inom lantbruk.

Om rollen
Som affärsutvecklare hos oss kommer du förstärka våra projektledare som jobbar med att utveckla produktion och användning av grödor som odlas på överskottsmarker i norra Sverige, ett område där vi har flera pågående projekt.  I din roll som affärsutvecklare kommer du att samordna och utveckla värdekedjan för odling och förädling av nya grödor på överskottsmarker, vilket innebär nära kontakt med lokala aktörer som kräver lokal förankring och ett lokalt nätverk.

Exempel kan vara odling av rybs eller rörflen i Norrbotten och Västerbotten.  Du kommer att leda arbetet med att utveckla samarbeten, och ta fram affärsplaner för de olika värdekedjorna och lansera säljbara attraktiva koncept för expansion av råvaruproduktion och lokal förädling. Arbetet innebär ett nära samarbete med lantbrukare och entreprenörer i norra Sverige varför en placering i norr är en förutsättning.  Du rapporterar till projektledaren regelbundet.  Resande främst med bil i Norr- och Västerbotten kommer ingå i arbetet. 

Placeringsort för rollen är Piteå. Anställningen är en visstidsanställning på 50% beläggningsgrad som löper 12 månader.

Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av projekt inom lantbruk och affärsutveckling.  Du har erfarenhet av att träffa lantbrukare och marknadsföra nya idéer om användning av åkermark, särskilt inom forskningsprojekt.  Du har erfarenhet av ledning, där du har samordnat, kallat till, och lett möten med projektets intressenter.  Det är meriterande om du har erfarenhet av projekt som är offentligt finansierade.  Det är även meriterande om du har ett etablerat nätverk av presumtiva intressenter inom Norr- och Västerbotten.  Du har goda datakunskaper och är bekant med system för tidrapportering, ekonomisk uppföljning, och affärsutveckling.  

Som person är du resultatinriktad, optimistisk, och dedikerad.  Du är beredd att ägna mycket tid åt att resa för att träffa nya samarbetspartners som du också ägnar tid åt för att bygga starka relationer. Du jobbar självgående.  Du får en komplicerad uppgift som du löser själv med relativt lite stöd.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, utmaningar. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner!

Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Chris Mueller på 010-228 46 35. Sista ansökningsdag är den 24 februari, 2023.

Våra fackliga representanter är: Lazaros Tsantaridis, SACO, 010 516 62 21 respektive Bertil Svensson, Unionen, 010-516 53 56.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Nyckelord: forskning, jordbruk, biobränsle, bioteknik, fossilfri.


RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 2 800 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se. Visa mindre

Regionansvarig Norrland

Regionansvarig Norrland Vi söker för kunds räkning till ett aktiebolag med huvudkontor i Mellansverige, en utvecklingsinriktad och affärsorienterad Regionansvarig, till deras fortsatta tillväxtresa. Kunden är ett företag med stark tillväxt och finns snart på 120 orter runt om i Sverige. Företaget är en av de större aktörerna i Sverige i sin bransch. För kunds räkning: Kunden söker idag en engagerad och driven Regionansvarig till Norrland. Vi söker dig s... Visa mer
Regionansvarig Norrland

Vi söker för kunds räkning till ett aktiebolag med huvudkontor i Mellansverige, en utvecklingsinriktad
och affärsorienterad Regionansvarig, till deras fortsatta tillväxtresa. Kunden är ett företag med stark
tillväxt och finns snart på 120 orter runt om i Sverige. Företaget är en av de större aktörerna i Sverige
i sin bransch.

För kunds räkning:

Kunden söker idag en engagerad och driven Regionansvarig till Norrland. Vi söker dig som drivs av
utmaningar, trivs med att skapa nya kontakter med företag samt arbeta i en organisation med högt
tempo och härligt teamwork. I jobbet som Regionansvarig arbetar du delvis med att matcha
deltagare mot arbetsmarknaden. I detta ingår att kartlägga, lära känna och coacha dina deltagare
mot ett utsatt mål som är arbete eller studier. Att ta initiativ till affärer och skapa långsiktiga
kontakter och samarbeten är något du trivs med och har goda kunskaper inom. Du kanske idag
jobbar i samma bransch men vill ta ett steg till och bli Regionansvarig.

I arbetet som Regionansvarig har du ansvar för att säkerställa att kontoren i Norrland (Kiruna, Piteå,
Umeå, Luleå, Skellefteå, Östersund, Kramfors m.fl.) arbetar aktivt med arbetsgivare. Du går i täten och
har det övergripande ansvaret gällande kontakten med kundens uppdragsgivare i Norra och
Mellersta Norrland. Vidare värdesätter du ordning och reda för att säkerställa hög kvalité i samtliga
led.

För kunden består dagarna inte bara av att hjälpa deltagaren till ett nytt jobb eller en utbildning
– kunden jobbar med människor för en bättre framtid!

Du kommer ha budget- och personalansvar och drivs av att motivera dina medarbetare mot resultat.

Din profil

Regionansvarig – Specifikation:

Vi söker dig som har minst 120hp inom pedagogik, sociologi, ekonomi eller av Arbetsförmedlingen
annan godkänd utbildning.

Du har minst 2 års sammanlagd arbetslivserfarenhet och har du arbetat med service eller försäljning
ser vi det som positivt. För att kunna samverka och etablera nya relationer behöver du ha B-körkort
samt ha kännedom om företag och marknad i Norrland.

Vi tror att du kommer passa som Regionansvarig hos kunden om du är en riktig lagspelare som får
din energi av att skapa och bygga relationer med såväl deltagare som företagskontakter. Du är en
handlingskraftig beslutstagare och trivs bra i ett varierat arbete. Att stötta och leda människor i
förändring och till utveckling är något du motiveras av.

Du är lyhörd, prestigelös och har en god kommunikativ förmåga. Behärskar du flera språk än svenska är det meriterande. Rollen är omväxlande och verksamhetsnära i en tempofylld organisation som vill framåt!

I tjänsten som Regionansvarig kommer du att inneha en nyckelposition för den fortsatta utvecklingen i företaget.

Lön: Månadslön
Kunden har kollektivavtal Visa mindre

Affärsutvecklare

Ansök    Nov 18    Experis AB    Affärsutvecklare
Lindbäcks är ett familjeföretag från Piteå i Norrbotten som i år fyller 97 år. Innovation är tradition i vårt företag och vi har de senaste 30 åren skapat en helt ny byggteknik. Vid årsskiftet 2017/2018 invigde vi vår nya fabriksanläggning och har sedan dess vuxit till dagens ca 550 anställda och 1,8 miljarder i omsättning. Vi bygger industriellt producerade flerfamiljshus i trä vilket medför 50 procent lägre koldioxidutsläpp jämfört med traditionellt bygg... Visa mer
Lindbäcks är ett familjeföretag från Piteå i Norrbotten som i år fyller 97 år. Innovation är tradition i vårt företag och vi har de senaste 30 åren skapat en helt ny byggteknik. Vid årsskiftet 2017/2018 invigde vi vår nya fabriksanläggning och har sedan dess vuxit till dagens ca 550 anställda och 1,8 miljarder i omsättning. Vi bygger industriellt producerade flerfamiljshus i trä vilket medför 50 procent lägre koldioxidutsläpp jämfört med traditionellt byggande. Lindbäcks är nationellt etablerade och bär ledartröjan i den hållbara omställningen av byggbranschen. Vi är redan i dag klimatsmartare än de krav som väntas komma 2027.

Vi vill - och ska - på allvar utmana de traditionella byggarna som den hållbara utmanaren på den nationella marknaden.


Tycker du om att arbeta i tidiga skeden med kunden där du får tänka affärsmässigt och innovativt?



Som ansvarsfull samhällsbyggare med fokus på människor och miljö ligger framtiden för oss, och nu hoppas vi att du vill vara med på vår resa framåt!

Nu söker vi Affärsutvecklare som vill vara med och bidra till att fler hållbara bostadsprojekt växer fram i Sverige.

Vi erbjuder dig

Ett utmanande och roligt arbete där du får möjlighet att tillsammans med våra säljteam och kollegor i Stockholm och Piteå påverka din egen, teamets och företagets fortsatta utveckling. Lindbäcks är marknadsledande av industriellt producerade flerbostadshus i trä och vår utvecklingsresa har bara börjat.



Din roll

Lindbäcks mission är att skapa ett hållbart boende för fler och förväntningarna på dig är att tillsammans med kund och kollegor hitta de bästa lösningarna för såväl en god affär som för att skapa miljövänliga, sunda och attraktiva miljöer för de boende.

Lindbäcks byggsystem är ett konkurrenskraftigt system för flerbostadshus i 2 - 8 våningar. Produktområdet är brett och kan möta många olika behov - vi bygger studentboende, hyres- och bostadsrätter, trygghetsboenden och hotell.

När projekten är i idéstadiet är det du som affärsutvecklare som träffar kommuner, privata fastighetsägare, arkitekter och andra intressenter för att sedan göra en bedömning kring vilka projekt som kan vara intressanta för Lindbäcks att ta vidare och där värde kan skapas för alla.

I din roll som Affärsutvecklare ingår du i ett team där du ansvarar för avtalsteckning och för att tillsammans med kollegorna inom alla funktioner i Lindbäcks skapa förutsättningar för framtida affärer. Teamet består av människor med drivkraften, kunskapen och engagemanget förändra, utveckla och göra goda affärer. Du har en viktig roll med ansvar för att bygga långsiktiga relationer med våra kunder samt att driva och koordinera projekt från idéstadiet till affär tillsammans med interna och externa specialistresurser.

Alla projekt är unika och vi jobbar tätt tillsammans för att utforma och driva projekten på bästa sätt.



Rollen som Affärsutvecklare innebär:

* att arbeta nära kunden med värdeskapande projektutveckling
* att projektleda komplexa affärer från start till mål
* att initiera förändrings- och förbättringsarbeten utifrån kundens önskemål
* arbete med utveckling av ramavtal
* ansvar för nyckelkunder och långsiktiga affärsrelationer



Lindbäcks norra affärsområde sträcker sig från Umeå till Kiruna och Lindbäcks södra affärsområde täcker hela Mälardalen

Vårt huvudkontor finns i Piteå och vårt kontor i Mälardalen finns i Stockholm



Lämpliga placeringsorter för tjänsterna är Piteå och Stockholm men för oss är din personlighet och din kompetens viktigare än din bostadsort.



Vi söker dig

För att förstå kundens behov och skapa ett bra samarbete ser vi att du har du har förmåga att arbeta med många olika människor, skapa förtroende och ser möjligheter i stället för hinder. Som person är du affärsmässig, kommunikativ och trivs med att ta ansvar och driva processer framåt. Du jobbar proaktivt och har ett högt engagemang i det du åtar dig och har drivet att komma till avslut i en affär.



Kunskap och erfarenhet

* relevant universitetsutbildning
* erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen
* gedigen förhandlingsvana
* god kännedom gällande ABK/ABT kontrakt
* erfarenhet av projektutveckling av bostäder är meriterande



Ansök idag

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten eller om Lindbäcks Bygg är du välkommen att kontakta David Sundström, Affärschef Lindbäcks Bygg, 070-579 61 96, [email protected] eller Hanna Ivansson, Affärsområdeschef Mälardalen, 072-514 18 62, [email protected]



Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Inger Sundgren, 070-377 48 91 eller [email protected]



Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Affärsrådgivare till Piteå

Om företaget Vi söker en affärsrådgivare till Nyföretagarcentrum Nord i Piteå. Att bidra till ett långsiktigt hållbart näringsliv med fler nya livskraftiga företag i Norrbotten - det är Nyföretagarcentrum Nords målsättning. Vi träffar nya och blivande företagare och rustar dem med kunskap, inspiration och goda nätverk för att starta, driva och utveckla företag. Nyföretagarcentrum Nord arbetar nära länets kommuner och näringsliv och finns i dag etablerad... Visa mer
Om företaget
Vi söker en affärsrådgivare till Nyföretagarcentrum Nord i Piteå.

Att bidra till ett långsiktigt hållbart näringsliv med fler nya livskraftiga företag i Norrbotten - det är Nyföretagarcentrum Nords målsättning. Vi träffar nya och blivande företagare och rustar dem med kunskap, inspiration och goda nätverk för att starta, driva och utveckla företag.

Nyföretagarcentrum Nord arbetar nära länets kommuner och näringsliv och finns i dag etablerade i Arvidsjaur, Haparanda, Luleå, Pajala Överkalix, Övertorneå. År 2023 startar vi upp verksamheten i Piteå och Boden.

Nu söker vi dig som brinner för att se andra människor att växa och som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för nya och blivande företagare – i uppdraget som Affärsrådgivare på Nyföretagarcentrum Nord i Piteå.

Dina arbetsuppgifter
Som affärsrådgivare hos Nyföretagarcentrum Nord arbetar du på konsultbasis med rådgivning till nya och blivande företagare. Uppdragsgivare är den ideella föreningen Nyföretagarcentrum Nord som via ett kommunalt uppdrag levererar rådgivning och insatser för att stimulera ett hållbart entreprenörskap.

Rådgivarens uppdrag styrs alltid utifrån rådgivningskundernas faktiska behov. Beläggningsgraden är inte 100%, så rådgivaren/konsulten kombinerar uppdraget på Nyföretagarcentrum Nord med andra konsultuppdrag eller anställningar.

Affärsrådgivaren är en av flera konsulter inom Nyföretagarcentrum, är själv egen företagare med kunskap om och erfarenhet av att driva och utveckla företag. Affärsrådgivaren har ett brett nätverk inom näringslivet på den aktuella orten.

Som affärsrådgivare kommer du att stötta nya företagare att forma och utveckla hållbara affärsmodeller och samordna lokala och regionala aktiviteter. Häri är du ansvarig för att planera och genomföra nätverksträffar och forum för kunskap och inspiration tillsammans med näringslivet. Uppdraget innebär även att initiera partnersamverkan med lokala aktörer från näringslivet.

Din profil
Kärnan i Nyföretagarcentrums verksamhet är rådgivning till nya och blivande företagare.

Rådgivarens roll innefattar att initiera, bygga och vårda relationer till nya företagare och lokala samarbetspartners.

I uppdraget ingår att planera och genomföra:
• Individuella rådgivningsmöten
• Aktiviteter såsom informationsträffar och utbildningar
• Dialoger med kommunrepresentanter
• Aktiviteter inom våra affärsnätverk

Arbetet sker i samverkan med verksamhetschef och övriga affärsrådgivare inom Nyföretagarcentrum Nord och den aktuella kommunens näringslivsfunktion, lokalt näringsliv och övriga regionala näringslivsfrämjare.

Vi söker dig som har kunskap om:
• Att starta och driva företag
• Att utveckla Hållbara affärsmodeller
• Ekonomi ex budgetering, bokföring, skatter och moms
• Marknadsföring och kommunikation
• Försäljning
• Finansiering
• Att moderera digitala och fysiska mötesforum

Uppdraget förutsätter att du trivs i samverkande roller och nätverk. Du är bekväm med och kommunicerar väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Som affärsrådgivare har du själv ett entreprenöriellt förhållningssätt, du drivs av att hjälpa, stötta, lyfta, sporra och inspirera personer som står inför företagsstart eller är ny som företagare. Du får energi av att se människor, företag och näringsliv att växa och utvecklas.

De egenskaper vi värderar högt är att du är förtroendeingivande, god lyssnare, kommunikativ, ansvarskännande, engagerad och en ”doer”. Du är intresserad av att vara del i näringslivsutvecklingen på orten och i regionen.

Vi erbjuder dig att bli del av den samlade kraften inom Nyföretagarcentrum Nords affärsrådgivarteam och affärsstödjande aktörer vid Piteå Science Park.

Ansökan
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du driver företag idag och innehar F-skattsedel. Uppdraget är på ca 40% beläggningsgrad och kan komma att öka. Placering är vid Nyföretagarcentrum Nords kontor vid Piteå Science Park samt digitalt. Uppdraget kan komma att innehålla en del kvällsaktiviteter.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Clockwork rekrytering, har du frågor eller funderingar kontakta gärna någon av rekryteringskonsulterna: Emelie Hjelte på 073-351 27 52 Daniel Kalén på 070-821 53 00

Låter det här intressant? Skicka in din ansökan redan idag. Ange gärna ditt offererade timpris i ansökan. Visa mindre

VILL DU HJÄLPA KREATIVA FÖRETAG ATT SAMVERKA?

Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med andra och brinner för att norra Sverige ska bli ännu attraktivare för företag inom kreativa näringar. Är du vår nästa projektledare för Creative North? Piteå Science Park är ett utvecklingsbolag som erbjuder innovationsledning, affärsutveckling, nätverk och kulturupplevelser, för att skapa tillväxt och attraktivitet i norra Sverige. Våra fokusområden är kulturella och kreativa näringar, cleantech och högtekno... Visa mer
Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med andra och brinner för att norra Sverige ska bli ännu attraktivare för företag inom kreativa näringar. Är du vår nästa projektledare för Creative North?
Piteå Science Park är ett utvecklingsbolag som erbjuder innovationsledning, affärsutveckling, nätverk och kulturupplevelser, för att skapa tillväxt och attraktivitet i norra Sverige.
Våra fokusområden är kulturella och kreativa näringar, cleantech och högteknologiska material. Det är spetsområden i Piteås näringslivsprogram och områden där universitet och forskningsinstitut i Piteå verkar. Vi drivs av att vara ett medel för andras framgång, och vill skapa värden som utvecklar människor, löser utmaningar och ger hållbar tillväxt. Våra bärande värderingar är hjärta, nya perspektiv och nytta.
Piteå Science Park har tre verksamhetsområden: inkubator, innovationsarenan och konserthus.
· Vår inkubator Go Business ger stöd till företag inom kulturella och kreativa näringar samt tjänstesektorn för att stärka entreprenörer och få företag att växa.
· Innovationsarenan driver olika utvecklingsprojekt och klusterinitiativ tillsammans med etablerade företag och entreprenörer som vill växa eller göra en förändring.
· Studio Acusticum är vårt konserthus med akustik i världsklass som erbjuder lokaler för evenemang, inspelningar, undervisning och forskning. Studio Acusticum är även ett etablerat besöks- och turistmål i regionen.
Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt team och driva ett projekt som finansieras av EU:s strukturfond samt regionala, kommunala och privata medel. Projektet är finansierat fram till 2023- 02- 28.
Här får du jobba i ett gäng med kreativa duktiga människor som drivs av att skapa värde för de företag och kunder som vi jobbar med.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi jobbar i ett team med skön gemenskap och en utforskande kultur, där alla är med och bidrar till Piteå Science Park utveckling. Vi lär oss tillsammans och jobbet innebär stora möjligheter till egen utveckling. Du får stor frihet att planera ditt eget arbete, möjlighet att vidga ditt nätverk och hjälpa regionens bolag. Friskvård och en massa trevliga kollegor på Piteå Science Park får du också. Framför allt lovar vi att du får massor av energi tillbaka från alla engagerade företagare och partners du möter här.
Arbetsbeskrivning
Ditt jobb är att driva klustret Creative North genom att skapa olika program, föra dialog med utbildningsaktörer samt skriva en strategi för hur norra Sverige kan bli ännu mer attraktivt för kreativa näringar. Du har stor möjlighet att påverka hur ditt arbete ska se ut och hur du lägger upp dina dagar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
· Planera och genomföra workshops och events.
· Vidareutveckla programmens innehåll och form.
· Marknadsföra projektet.
· Rekrytera nya företag till projektet.
· Ansvara för budget och rapportering.
· Bygga relationer med andra företags- och innovationsfrämjare samt kulturaktörer i regionen.
· Bidra till utvecklingen av bolaget Piteå Science Park.
Kvalifikationer och erfarenhet
Du har goda kunskaper om att driva kommersiell verksamhet i kreativa näringar. Du är van att organisera, projektleda och arbeta målinriktat mot fastställda tidplaner och inom ekonomiska ramar. Dessutom har du kunskap om marknadsföring, idéutvecklings- och innovationsprocesser och gillar digital teknik. Du har god kommunikationsvana och uttrycker dig utmärkt på både svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av att, söka projektfinansiering och arbeta med EU-finansierade projekt är meriterande.
Personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull och social person som brinner för att driva utveckling tillsammans med andra. Du har förmågan att vägleda, inspirera och utmana människor och är duktig på att anpassa dialogen efter deras förutsättningar och behov. Du vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt och kreativt. Du har ett stort nätverk och är trygg med att hålla offentliga presentationer och ta kontakt med nya människor.
Anställningsvillkor
Projektanställning 100 % med start 1 september eller enligt överenskommelse.
Upplysningar
Har du frågor? Kontakta:
Greta Wimander, innovationsledare Piteå Science Park, [email protected]
Peter Ericson, VD Piteå Science Park, [email protected]
Så ansöker du
Låter det spännande? Skicka oss ditt CV och personliga brev, antingen via [email protected]. Märk ansökningen med ”Innovationsledare” i ämnesraden. Vi behöver din ansökan senast 20 juni. Visa mindre

Affärsutvecklare IT

Ansök    Jun 2    Tell Sverige AB    Affärsutvecklare
Är du vår nya affärsutvecklare på IT-avdelningen? Vi letar efter en senior person som har kompetens inom affärsutveckling för att komplettera vårt team! Tell erbjuder företagskunder smarta helhetslösningar inom molnväxlar, telefoni, IT-drift samt fordons-IT. Du kommer få totalt 8 st kollegor på avdelningen, men du tillhör ett team som sitter på alla tre orter. Vi är totalt 35 medarbetare i hela företaget fördelat på tre kontor Piteå, Luleå och Skellefteå. ... Visa mer
Är du vår nya affärsutvecklare på IT-avdelningen?
Vi letar efter en senior person som har kompetens inom affärsutveckling för att komplettera vårt team! Tell erbjuder företagskunder smarta helhetslösningar inom molnväxlar, telefoni, IT-drift samt fordons-IT. Du kommer få totalt 8 st kollegor på avdelningen, men du tillhör ett team som sitter på alla tre orter. Vi är totalt 35 medarbetare i hela företaget fördelat på tre kontor Piteå, Luleå och Skellefteå.
Vem är du?
Vi hoppas att du har ett genuint intresse av att ta hand om våra kunder och skapa goda och långsiktiga relationer, gott bemötande och ett ständigt behov av att utveckla vårt erbjudande.
I rollen ingår att hålla koll på hur marknaden ser ut, vilken kompetens vi har, vad vi behöver framöver och skapa det lokala erbjudandet inom området. Mycket av tiden spenderas i möten med kunder, leverantörer och internt.
Att nå mål, utveckla kunder och vår affär samt lösa problem och utmaningar är en grundbult för både dig och oss. Vi söker dig som är ambitiös, driven, snabb i tanke och handling med ett brinnande intresse för affärer, med erfarenhet som IT-säljare, affärsutvecklare, account manager eller KAM. Erfarenhet från uppsökande försäljning är meriterande, likväl som produktkunskap inom it, office365 och VDC-lösningar. Du har en utpräglad vilja och förmåga att ta ansvar för din egen prestation och du triggas av att arbeta mot satta mål. Vi tror även att du är glad, utåtriktad, lösningsfokuserad och proaktiv.
Arbetsbeskrivning
I rollen som affärsutvecklare på IT är du företagets ansikte utåt. Du besöker både nya och befintliga kunder till oss och styr i stor utsträckning själv över din arbetstid. Att planera din vecka, ringa och boka upp möten, genomföra och följa upp är naturligt för dig. För att lyckas hos oss behöver du vara strukturerad, proaktiv och ligga steget före för att ha en strategi och plan för att hjälpa kunden att utvecklas och agera problemlösare. Som anställd på Tell har vi höga förväntningar på dig och att du alltid agerar som en förebild. Vårt mål är att alltid ge den bästa helhetsupplevelsen och där kommer du att vara en viktig pusselbit. Om du lyckas väl på avdelningen och framöver önskar ta större ansvar, finns goda möjligheter för det.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Vad kan Tell erbjuda dig?
Som affärsutvecklare hos oss får du en rolig, utmanande, spännande säljroll/projektledarroll med stor möjlighet till utveckling där målet är att du ska ta både dig själv och avdelningen till nästa nivå. Du får anställning hos en av de ledande, lokala aktörerna i branschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av snabba puckar, stort engagemang, öppenhet och mycket driv.
Vi erbjuder individuell lön och bonus. Under provanställningen står du för egen bil med milersättning. Efter detta ingår förmånsbil. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom IT sökes!

Vill du vara med och lösa morgondagens utmaningar tillsammans med ett företag i framkant? Vill du ha en arbetsplats där personlig utveckling, glädje och gemenskap står i centrum? Då ska du läsa vidare! Just nu söker Skylite en verksamhetsutvecklare inom IT som vill vara med på företagets fortsatta resa framåt. Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande. Information om tjänsten Sedan starten 2014 har Skylite AB haft en riktig framgångssaga och företaget ä... Visa mer
Vill du vara med och lösa morgondagens utmaningar tillsammans med ett företag i framkant? Vill du ha en arbetsplats där personlig utveckling, glädje och gemenskap står i centrum? Då ska du läsa vidare! Just nu söker Skylite en verksamhetsutvecklare inom IT som vill vara med på företagets fortsatta resa framåt. Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.

Information om tjänsten
Sedan starten 2014 har Skylite AB haft en riktig framgångssaga och företaget är nu en ledande aktör på IT-marknaden i Norrbotten. Företagets dotterbolag Skylite Affärsutveckling är nu inne i en expansiv fas för att möta den ökande efterfrågan på marknaden. Professionals Nord söker därmed en verksamhetsutvecklare inom IT som vill bli en del av Skylite Affärsutveckling. Som verksamhetsutvecklare sitter du på företagets kontor i Piteå tillsammans med glada kollegor som besitter bred kompetens och erfarenhet. På denna arbetsplats är det en självklarhet att ha roligt på arbetet och gemensamma träningar, AWs, konferenser samt tillställningar är vanligt förekommande.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Skylite Affärsutveckling.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Skylite Affärsutvecklings önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected].


Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare hos Skylite Affärsutveckling hjälper du företagets kunder att lösa morgondagens utmaningar med hjälp av IT. Ditt jobb är att öka kundernas konkurrenskraft genom att identifiera utvecklingsbehov inom IT som leder till ökad effektivitet samt lönsamhet. Du arbetar med förändrings- och utvecklingsprocesser, visioner, strategier och handlingsplaner.

Dina främsta arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare består av:

- Projektledning/uppdragsledning
- Leda Workshops och möten
- Informera samt rapportera till beställare/verksamhet


Vi söker dig som
För att passa i rollen som verksamhetsutvecklare hos Skylite Affärsutveckling ser vi att du har en universitetsutbildning inom IT alternativt motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Vidare tror vi att du har minst 5 års erfarenhet från tjänster som fokuserat på att utveckla verksamhet med hjälp av IT. B-körkort samt svenska och engelska i tal samt skrift är även krav för tjänsten. Som person är du förtroendeingivande, ihärdig och trygg. För att passa i teamet ser vi även att du är humoristisk och gärna bjuder på ett skratt i fikarummet!

Följande punkter är meriterande för tjänsten, men inte krav:

- Kunskap inom Business Intelligence, strategiska ansatser samt verktyg för analyser/rapporter
- Processutveckling, nulägekartläggningar och börlägen
- Framtagande av IT-strategi
- Budgethantering, kostnadsestimat
- Offentlig upphandling (LOU)
- Informationssäkerhet
- Business Case/nyttovärdering
- Förvaltningsmodeller


START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Piteå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Elin Rubin

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Information om kundföretaget
Skylite Affärsutveckling strävar efter att vara den partner ni vänder er till när ni vill utveckla er egen verksamhet. Våra konsulters kompetens är sprungen ur olika former av verksamhetsutveckling där IT ofta är en viktig parameter. Samtliga våra konsulter har erfarenhet av ledande befattningar inom förvaltningsorganisationer, projekt/uppdragsledning, kvalitetsledning samt som chefer inom IT. Visa mindre

VILL DU HJÄLPA KREATIVA ENTREPRENÖRER ATT VÄXA MED SINA FÖRETAG?

Go Business är Piteå Science Parks företagsinkubator för kreatörer, kulturarbetare och tjänsteinnovatörer. Nu behöver vi förstärka vårt team med ytterligare en innovationsledare/affärscoach. Vi tror att norra Sverige blir en ännu härligare plats om fler människor här kan bli verksamma inom sin passion och med de idéer de brinner för. Hos Go Business får entreprenörer inom kreativa och kulturella näringar stöd i att utveckla sina affärsidéer och ta nästa ... Visa mer
Go Business är Piteå Science Parks företagsinkubator för kreatörer, kulturarbetare och tjänsteinnovatörer. Nu behöver vi förstärka vårt team med ytterligare en innovationsledare/affärscoach.

Vi tror att norra Sverige blir en ännu härligare plats om fler människor här kan bli verksamma inom sin passion och med de idéer de brinner för. Hos Go Business får entreprenörer inom kreativa och kulturella näringar stöd i att utveckla sina affärsidéer och ta nästa steg med varumärkesbygge, paketering, marknadsföring och innovation. Vi erbjuder två kostnadsfria program med föreläsningar och workshops, coachning, utvecklingsverktyg och kreativa miljöer där företagen får lära och växa tillsammans. Vi arbetar online för att göra innehållet tillgängligt för entreprenörer i hela Norr- och Västerbotten. Vi finns i Piteå på Piteå Science Park, i Luleå på Luleå Science Park och i Skellefteå på The Great Northern och det är till någon av dessa siter som vi söker förstärkning.


Go Business finansieras av EU:s strukturfond samt regionala och kommunala medel. Vi drivs för närvarande i projektform fram till 2021-12-31.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi jobbar i ett team med skön gemenskap och en utforskande kultur, där alla är med och bidrar till Go Business utveckling. Vi lär oss tillsammans och jobbet innebär stora möjligheter till egen utveckling. Du får stor frihet att planera ditt eget arbete, möjlighet att vidga ditt nätverk och hjälpa framtidens entreprenörer. Friskvård och en massa trevliga kollegor på Piteå Science Park får du också. Framför allt lovar vi att du får massor av energi tillbaka från alla engagerade företagare och partners du möter här.




Arbetsbeskrivning
Ditt jobb är att stärka och utveckla kreativa entreprenörer genom Go Business program samt att tillsammans med kollegor fortsätta utveckla innehållet i våra program och bygga upp en digital inkubator för norra Sverige. Du har stor möjlighet att påverka hur ditt arbete ska se ut och hur du lägger upp dina dagar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
· Arbeta med rådgivning och individuella coachsamtal.
· Planera och genomföra workshops och events.
· Vidareutveckla programmens innehåll och form.
· Marknadsföra Go Business.
· Rekrytera nya entreprenörer till programmen.
· Ansvara för budget och rapportering.
· Bygga relationer med andra företags- och innovationsfrämjare samt kulturaktörer i regionen.
· Bidra till utvecklingen av bolaget Piteå Science Park.


Kvalifikationer och erfarenhet
Du har goda kunskaper om att driva kommersiell verksamhet i kulturella och kreativa näringar eller annan del av tjänstesektorn, och du har erfarenhet av att arbeta med rådgivning och coachning. Du är van att organisera, projektleda och arbeta målinriktat mot fastställda tidplaner och inom ekonomiska ramar. Dessutom har du kunskap om marknadsföring, idéutvecklings- och innovationsprocesser och gillar digital teknik. Du har god kommunikationsvana och uttrycker dig utmärkt på både svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av att, söka projektfinansiering och arbeta med EU-finansierade projekt är meriterande.

Personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull och social person som brinner för att driva utveckling tillsammans med andra. Du har förmågan att vägleda, inspirera och utmana människor och är duktig på att anpassa dialogen efter deras förutsättningar och behov. Du vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt och kreativt. Du har ett stort nätverk och är trygg med att hålla offentliga presentationer och ta kontakt med nya människor.

Varaktighet, arbetstid och ort
Anställningen är en visstidsanställning t.o.m. 2021-12-31 med start så snart som möjligt. Viss möjlighet till förlängning av tjänsten finns. Tjänsten innebär vissa resor, främst inom regionen. B-körkort är ett krav. Arbete kvällstid förekommer, men primärt gäller vanliga kontorstider.




Placeringsort; Skellefteå, Piteå eller Luleå


Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV till [email protected] senast 2020-03-10
Märk ansökningen ”Innovationsledare Go Business” i ämnesraden. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsten så fort vi hittat rätt person. Visa mindre

Affärsdriven civilekonom

Ansök    Maj 9    Ponto AB    Affärsutvecklare
Vi erbjuder tjänster inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas. Kännetecknande för Ponto är vår kunskap om den lokala marknaden. För kunds räkning söker vi dig som har ett starkt kommersiellt tänk och drivs av att göra affärer. Vi tror att du är i början av din karriär och vill hitta en roll där du kan utvecklas. Du arbetar med företagets nyckelkunder och ha... Visa mer
Vi erbjuder tjänster inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas. Kännetecknande för Ponto är vår kunskap om den lokala marknaden.

För kunds räkning söker vi dig som har ett starkt kommersiellt tänk och drivs av att göra affärer. Vi tror att du är i början av din karriär och vill hitta en roll där du kan utvecklas.

Du arbetar med företagets nyckelkunder och har en ständigt pågående dialog med dem för att utveckla relationen och bibehålla den under lång tid framöver. Säljprocesserna varierar i tidsomfattning och du samarbetar med både interna och externa parter. Andra ser dig som spindeln i nätet. För i slutändan är det alltid du som, med värdefull input från kollegor i andra funktioner, syr ihop affären. Med tiden kommer du att förbättra kvalitén på befintliga produkter/tjänster och interna processer. Du rapporterar direkt till VD och eftersom tjänsten är ny har du stor möjlighet att själv forma den.

Din profil: Du tar arbete och prestation på allvar; sätter högsta prioritet på att uppnå mål och att få arbetet slutfört på ett strukturerat sätt. Du arbetar bra med komplexa frågor och stimuleras av att hitta motpartens behov för att uppnå en ”win-win” situation.

Din bakgrund: Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har minst 3 års arbetslivserfarenhet efter studierna. Dina kunskaper i Microsoft Office är mycket goda, framför allt i Excel.

Sista ansökningsdag: Fredag 17 maj 2019. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Är du nyfiken på tjänsten? Ta kontakt med mig rekryteringskonsult Ulrika Andersson ([email protected], 070-260 91 65) så berättar jag mer. Ponto hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Du kommer att bli anställd av det aktuella företaget redan från start.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Vikarierande innovationsledare/affärscoach till Piteå

Vill du hjälpa kreatörer att växa med sina företag i Piteå? Go Business är Piteå Science Parks företagsinkubator för kreatörer, kulturarbetare och tjänsteinnovatörer. Nu söker vi en vikarierande innovationsledare/affärscoach till Piteå. Vi tror att norra Sverige blir en ännu härligare plats om fler människor kan bli verksamma inom sin passion och med de idéer de brinner för. Hos Go Business får entreprenörer inom kreativa och kulturella näringar stöd i... Visa mer
Vill du hjälpa kreatörer att växa med sina företag i Piteå?


Go Business är Piteå Science Parks företagsinkubator för kreatörer, kulturarbetare och tjänsteinnovatörer. Nu söker vi en vikarierande innovationsledare/affärscoach till Piteå.


Vi tror att norra Sverige blir en ännu härligare plats om fler människor kan bli verksamma inom sin passion och med de idéer de brinner för. Hos Go Business får entreprenörer inom kreativa och kulturella näringar stöd i att utveckla sina affärsidéer och ta nästa steg med varumärkesbygge, paketering, marknadsföring och innovation. Vi erbjuder föreläsningar och workshops, coachning, utvecklingsverktyg och kreativa miljöer där företagen får lära och växa tillsammans. Vi arbetar online för att göra innehållet tillgängligt för hela norra regionen. Fysisk inkubator finns i Piteå, Luleå och Skellefteå. Vi jobbar i ett team med skön gemenskap och en utforskande kultur, och lovar att du får massor av energi tillbaka från alla engagerade företagare och partners du möter här!


Arbetsbeskrivning
Ditt jobb är att driva Go Business i Piteå och att tillsammans med kollegor och verksamhetsledare utveckla innehållet i våra program och bygga upp en digital inkubator för norra Sverige. Du har stor möjlighet att påverka hur ditt arbete ska se ut och hur du lägger upp dina dagar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Arbeta med rådgivning och individuella coachsamtal
• Planera och genomföra workshops och events
• Marknadsföra Go Business
• Rekrytera nya entreprenörer till inkubatorn
• Ansvara för budget och rapportering
• Bygga relationer med andra företags- och innovationsfrämjare i regionen


Kvalifikationer och erfarenhet
Du har goda kunskaper om att driva kommersiell verksamhet i kulturella och kreativa näringar eller annan del av tjänstesektorn, och du har erfarenhet av att arbeta med rådgivning och coachning. Du är van att organisera, projektleda och arbeta målinriktat mot fastställda tidplaner och inom ekonomiska ramar. Dessutom har du kunskap om marknadsföring, idéutvecklings- och innovationsprocesser och gillar digital teknik. Du har god kommunikationsvana och uttrycker dig utmärkt på både svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull och social person som brinner för att driva utveckling tillsammans med andra. Du har förmågan att vägleda, inspirera och utmana människor och är duktig på att anpassa dialogen efter deras förutsättningar och behov. Du vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt och kreativt. Du har ett stort nätverk och är trygg med att hålla offentliga presentationer och ta kontakt med nya människor.


Varaktighet, arbetstid
Anställningen är ett vikariat 100 %, med tillträde snarast möjligt, till och med 2021- 03- 31. Tjänsten innebär en del resor, framförallt inom regionen. B-körkort är ett krav. Arbete kvällstid kan förekomma.
Ort: Piteå, med utgångspunkt från Piteå Science Park.


Upplysningar
Marcus Olsson, Verksamhetsledare Go Business, 070 653 67 97, [email protected]
Välkommen med din ansökan till [email protected] senast 2020-01-12.
Märk ansökningen ”Innovationsledare GoBusiness i Piteå” i ämnesraden. Intervjuer sker löpande. Visa mindre

Verkställande tjänsteman till Sparbanken Nord - Framtidsbanken

Ansök    Maj 3    Sparbanken Nord    Affärsutvecklare
Vi är stolta och glada över ”Framtidsbanken”, vårt samlingsbegrepp över våra hållbara, allmännyttiga satsningar och forskningsprojekt. Vi är en sparbank och har därför inga ägare. Delar av bankens positiva resultat återinvesteras i projekt som utvecklar våra lokalsamhällen och vår region. Detta arbete sker i det vi kallar Framtidsbanken. Läs mer om Framtidsbanken på vår hemsida.   Sparbanken Nord avsätter årligen ca 20 miljoner kronor till utvecklingsmed... Visa mer
Vi är stolta och glada över ”Framtidsbanken”, vårt samlingsbegrepp över våra hållbara, allmännyttiga satsningar och forskningsprojekt. Vi är en sparbank och har därför inga ägare. Delar av bankens positiva resultat återinvesteras i projekt som utvecklar våra lokalsamhällen och vår region. Detta arbete sker i det vi kallar Framtidsbanken. Läs mer om Framtidsbanken på vår hemsida.  
Sparbanken Nord avsätter årligen ca 20 miljoner kronor till utvecklingsmedel och dessa samordnas av Framtidsbankens Verkställande tjänsteman. Arbetet innebär en nära samverkan med bankens styrelseutskott, Framtidsutskottet, och med lokala utskott runt om i regionen. Som Framtidsbankens Verkställande tjänsteman är du också en del av Sparbanken Nords ledningsgrupp och är aktiv i bankens utvecklingsarbete. Vår nuvarande tjänsteman Kjell-Åke Nilsson går nu i pension och vi söker därför hans efterträdare.  
 
Som sökande till tjänsten ser vi gärna att du känner väl till närings- och föreningslivet i vår region liksom de offentliga aktörerna. Du har ett stort nätverk som du utvecklar och underhåller. Du har erfarenhet av affärs- och verksamhetsutveckling och av att arbeta i projektform. Din utbildnings- och erfarenhetsbakgrund gör att du har gedigen förståelse för affärer och regionens förutsättningar och kan på ett engagerat sätt hitta och bedöma för regionen lämpliga utvecklingsområden. Arbetet sker ofta i samverkan med andra aktörer där du med ett stort engagemang representerar Sparbanken Nord.
 
Som verkställande tjänsteman i Sparbanken Nord – Framtidsbanken blir du en viktig ambassadör för Sparbanken Nord och vår region. Visa mindre