Lediga jobb som Logistikchef i Piteå

Se lediga jobb som Logistikchef i Piteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Piteå som finns hos arbetsgivaren.

Logistikchef till Stenvalls Trä AB-

Ansök    Jan 31    Stenvalls Trä AB    Logistikchef
Vi är ett entreprenörsdrivet familjeföretag som de senaste sex åren återinvesterat en miljard i att utveckla vår verksamhet. Vi jobbar fokuserat på att utveckla det lokala näringslivet i den landsbygd vi själva valt att bo. Vi tänker långsiktigt, bygger för framtiden och kommande generationer. Vi jobbar också oavbrutet med att utveckla och förbättra alla våra verksamheter. Vi har en stabil verksamhet som har en god lönsamhet.   VI SÖKERMarknadsavdelninge... Visa mer
Vi är ett entreprenörsdrivet familjeföretag som de senaste sex åren återinvesterat en miljard i att utveckla vår verksamhet. Vi jobbar fokuserat på att utveckla det lokala näringslivet i den landsbygd vi själva valt att bo. Vi tänker långsiktigt, bygger för framtiden och kommande generationer. Vi jobbar också oavbrutet med att utveckla och förbättra alla våra verksamheter. Vi har en stabil verksamhet som har en god lönsamhet.


 
VI SÖKERMarknadsavdelningen söker dig som kan ge oss ett lika starkt engagemang som genuint eget driv. Logistikchef är en viktig roll i att strategiskt utveckla och förbättra våra logistikflöden vilket kräver att du har dokumenterad erfarenhet av logistik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av strategiskt ledarskap, logistikupphandlingar, förbättringsarbete och datadrivna beslut. Du bör har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. 
 
För att lyckas i rollen behöver du vara en god kommunikatör som ser nyttan av att samarbeta med andra. Som kommunikatör är du tydlig och lyhörd och skapar engagemang samt samverkar framgångsrikt med andra. Du är proaktiv och resultatorienterad med stark genomförandeförmåga. Förändringar hanteras med ett öppet sinne och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vidare är du strategisk och analytisk med förmåga att se helheten och samtidigt hantera detaljer. Du en naturlig ledare som inspirerar till samarbete och främjar utveckling. Du behöver utveckla din roll, lyfta oss och vår verksamhet med de kompetenser du tillför. Växer du så växer vi, helt enkelt.
 
 

DET HÄR FÅR DU JOBBA MED 
Logistikchefen koordinerar, utvecklar och optimerar Stenvalls Trä logistikverksamhet för våra produkter till våra kunder och mellan våra anläggningar i syfte att få en optimerad och säkrare leveranskedja. Fokus ligger på utveckling, kostnadseffektivitet och flödesoptimering. Logistikchefen ansvarar för utveckling och optimering av terminaltjänster vid terminalen på Lövholmen. 
 
Du har en central roll i att leda arbetet med att utveckla, implementera och underhålla effektivt systemstöd, arbetsflöden och processer inom din avdelning i samverkan med andra processer. Din strävan efter att skapa god kommunikation och arbetsflöden med övriga avdelningar och processer är en förutsättning för bolagets utveckling.
 
I nuläget hanterar Stenvalls trä flera olika transportslag som lastbilar, trailers, järnväg, container och båtar i flera olika processer. Du kommer att ha stort ansvar i att lägga grunden och bygga upp din logistikavdelning. Till en början omfattas inte tjänsten av personalansvar. 
 
 
DET HÄR ERBJUDER VI DIGSom Logistikchef får du möjlighet att tillsammans med vårt team utveckla ett nytt verksamhetsområde där det finns stora möjligheter till utveckling. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stort eget ansvar och möjlighet att påverka. 
 
Vi erbjuder även:
- introduktionsutbildning
- friskvårdsbidrag
- bra personalrabatt på olika varor/tjänster inom Stenvalls Trä koncern. 
 
 
INFORMATION OM TJÄNSTENTillsvidare tjänst som kan inledas med en provanställning med start enligt överenskommelse. Placering i Piteå, Lövholmen. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Psykologiska tester är en del av rekryteringsprocessen. 
 
Välkommen med din ansökan!
 


Vi är ett genuint familjeföretag som startades som ett snickeri i Sikfors i Norrbotten 1947. En by omgiven av skog, en skog som vi brukat och förädlat sedan dess. Det är ingen överdrift att säga att vi är hemma i skogen och att vi verkligen brinner för vår hembygd.

Det är kanske därför vi allt sedan starten alltid jobbat för att nyttja den skog vi tar i anspråk så ansvarsfullt som möjligt. Utnyttja alla delar. Optimera uttaget. Därför förädlar vi även klentimmer där andra gör flis av de stockarna. Vi tänkte också cirkulärt och resurseffektivt långt innan vi visste vad hållbarhet var.

För oss är det självklart att återinvestera våra vinster i att utveckla vår verksamhet och indirekt vara en motor för näringslivet i landsbygden. De senaste åren har vi återinvesterat inte mindre än en miljard i ny teknik och förbättrad verksamhet.
I dag är vi 562 anställda på 22 verksamhetsorter som omsätter 2,3 miljarder.

Vi har utvecklats till en koncern, från sågkedja till butikskedja. Idag äger Stenvalls 11 XL-BYGG-butiker. I koncernen har vi också utvecklat flera andra bolag inom olika specialområden, bland annat Kallax Flyg och Genesis IT. En utvecklingsresa som vi bara börjat. För entreprenörskapet är vår livsnerv, att hela tiden utvecklas och bli bättre


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Transport Development Manager till Wibax Group

Vill du vara med och spela en nyckelroll i Wibax fortsatta framgångsresa och vara en del av en kultur som präglas av en familjär och entreprenöriell anda med stort fokus på samarbete och leveranskvalitet? Wibax, utsett till ett av Sweden’s Best Managed Companies 2024 söker nu en ny kollega till tjänsten som Transport Development Manager. Om rollen I rollen som Transport Development Manager har du det koncernövergripande ansvaret för den strategiska utvec... Visa mer
Vill du vara med och spela en nyckelroll i Wibax fortsatta framgångsresa och vara en del av en kultur som präglas av en familjär och entreprenöriell anda med stort fokus på samarbete och leveranskvalitet?

Wibax, utsett till ett av Sweden’s Best Managed Companies 2024 söker nu en ny kollega till tjänsten som Transport Development Manager.

Om rollen
I rollen som Transport Development Manager har du det koncernövergripande ansvaret för den strategiska utvecklingen av Wibax transportverksamhet. Du får en viktig uppgift i att långsiktigt säkerställa att Wibax transportverksamhet är konkurrenskraftig och lever upp till marknadens krav och efterfrågan. Till exempel är ett av Wibax mål att 100% av fordonsflottan ska vara eldriven till år 2030 och ska dessutom drivas av egenproducerad el.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Följa upp och jämföra prestandan för transporter samordnat mellan länderna.
• Samordna och följ upp modeller för prissättning.
• Samordna och driva elektrifieringen av Wibax fordonsflotta i enlighet med målet till 2030.
• Driva långsiktiga och övergripande utvecklingsprojekt inom transportområdet, tex stödsystem och standardisering av fordonsflotta.
• Samordna övergripande investeringsplan för fordon och påbyggnader.
• Utveckla nya logistikflöden eller ändrade behov av befintliga logistikflöden. Överväga effektivaste transportslag, lagringsplatser och kombinationer av transportslag.
• Hålla dig uppdaterad med utvecklingen inom transportbranschen för att värdera och utvärdera nyttan och affärsmöjligheter med till exempel ny teknik och nya regelverk.

Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där snabba beslut tas och där dina kollegor är snabba ifrån beslut till handling. I rollen som Transport Development Manager blir du anställd i Wibax moderbolag och rapporterar till Chief Logistics Officer Magnus Sundström, en uppskattad ledare som har mångårig erfarenhet inom koncernen.

Om dig
I den här tjänsten är dina personliga egenskaper viktiga. Som person är du resultatinriktad, relationsskapande och löser utmaningar utan att missa de långsiktiga strategierna. Du drivs av utvecklingsinriktat arbete och att få dina strategiska planer verkställda i organisationen.
Du är en god kommunikatör som kan driva förändringsarbete på ett effektivt sätt och vi tror att du har ett tekniskt intresse och förståelse för hur tekniken kan bidra till affärsnyttan.

För att axla rollen som Transport Development Manager på Wibax krävs en tids erfarenhet från transportbranschen. Troligen har du tidigare arbetat som ledare eller haft en annan strategisk roll. Som grund har du en högskoleutbildning, företrädelsevis inom teknik, ekonomi, logistik eller motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet.

För tjänsten bör du ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Trivs du i en miljö där du får möjlighet att utvecklas och att din nyfikenhet bidrar till att du håller dig uppdaterad inom ditt expertområde är Wibax och denna roll för dig.

Om WIBAX och vad vi erbjuder
I tjänsten som Transport Development Manager erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis tjänstepension, sjukvårdsförsäkring och ett generöst friskvårdsbidrag. Vi har en familjär kultur som kännetecknas av en entreprenöriell anda med stort kundfokus och kvalitet. WIBAX är ett stort och stabilt företag och hos oss har du stora möjligheter att utvecklas, att få påverka och att göra skillnad.

Wibax är en hållbar kemikalieleverantör som tar hänsyn till både dig och miljön. Vi arbetar kundorienterat med marknadens effektivaste logistiksystem för leverans av flytande kemiska produkter, biooljor och salter. Wibax huvudkontor och produktion är i Piteå men vi har även terminaler och kontor strategiskt placerade runt om i Sverige, Finland, Estland och Norge. För närvarande arbetar ca 340 anställda i koncernen. Wibax omsatte omkring 3 500 miljoner kronor år 2023.

Vi arbetar för en hållbar utveckling, ett optimalt resursutnyttjande och de miljömässigt bästa alternativen. Smart teknologisk kunskap i kombination med effektiv logistik uppfyller dessa syften och resulterar dessutom i god totalekonomi. Detta är för oss God Kemi.

Låter det här som en intressant möjlighet? Intervjuer för tjänsten hålls löpande, sista ansökningsdag 6e januari 2025. Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People and Culture, vid frågor gällande tjänsten kontakta gärna Auktoriserad Executive Search Konsult Martin Edin på 073-511 54 53. Visa mindre

Avdelningschef Logistik till SCA Munksunds Sågverk

Ansök    Mar 2    SCA Wood AB    Logistikchef
SCA Wood AB En hållbar arbetsplats – en renare värld En hållbar arbetsplats – en renare värld På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet. SCA Wood är en av Europas ledande leverantörer av träbase... Visa mer
SCA Wood AB

En hållbar arbetsplats – en renare värld

En hållbar arbetsplats – en renare värld
På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.
SCA Wood är en av Europas ledande leverantörer av träbaserade produkter med en årlig produktion på 2,1 miljoner kubikmeter. Till SCA Munksunds sågverk söker vi en avdelningschef med ansvar för logistik. I rollen som avdelningschef är du en viktig del för att vi tillsammans fortsätter att utvecklas. För vi vet att de är människorna som gör framgångarna. 
Varmt välkommen med din ansökan!

Din nästa utmaning

Som avdelningschef för logistik innebär det att du leder och coachar ditt team bestående av ett tiotal medarbetare bestående av maskin- och hjullastarförare. Du förväntas vara drivande i att kontinuerligt förbättra avdelningens resultat inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och kostnad.
Arbetet som avdelningschef innebär strategiskt arbete för att nå avdelningens uppsatta mål men största del av ledarskapet utövas på operativ nivå där du dagligen möter dina medarbetare. I rollen finns bredd och variation med fokus på logistik. Ansvarområden sträcker sig från personal- och arbetsmiljöansvar, hantering av råvara och biprodukter, till att även ansvara för samordning av externa logistiklösningar med avtalsfrågor och inköp inom ditt ansvarsområde.
Vi lägger stor vikt i att behålla en säker och trygg arbetsmiljö, både ur ett fysiskt, organisatorisk och socialt perspektiv, för ditt team och det område de är verksamma inom.

Vem är du?

Vi söker dig som attraheras av bredden i tjänsten och tycker de är kul att vara nära dina medarbetare och verksamheten. Som person är du handlingskraftig och kan arbeta självständigt i din arbetsdag, är proaktiv och en ledare med viljan att nå uppsatta mål tillsammans med ditt team. Vi tror de är bra att du inneha erfarenhet och verktyg, samt kunna dra nytta av dina personliga egenskaper, för att få ditt team att gå i linje med uppsatta mål.
Du har relevant erfarenhet från sågverksbranschen, gärna i en ledande roll, samt erfarenhet av att arbeta med hjullastare, truckar och logistikfrågor. Om du har högskoleutbildning inom ledarskap, logistik/ekonomi/ingenjör eller motsvarande är det meriterande.
Du har lätt att kommunicera för att nå fram till olika typer av människor. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska.
För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vad erbjuder vi dig?

Utgångspunkten är en hälsosam och säker arbetsmiljö. Vi jobbar också medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans. Att jobba på SCA ska vara ett meningsfullt arbetsliv. För vi vet att det är människorna som gör framgångarna. Varje dag, året runt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.


Vill du veta mer?

För ytterligare information om tjänsten: Thomas Markström, Produktionschef +46702269832

För ytterligare information om rekryteringsprocessen: Alma Henriksson, HR-specialist, +4673841352, [email protected]

Fackliga företrädare: Anja Engström, Unionen, +4691176794

Sista ansökningsdag är: 2023-03-20 Visa mindre

Senior konsult till Supply Chain Management-etablering i Norrland

Ansök    Aug 16    AFRY AB    Logistikchef
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Om rollen Vill du ta ditt nästa steg i karriären? Har du ett brinnande intresse för Supply Chain Management och vill vara med o... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Vill du ta ditt nästa steg i karriären? Har du ett brinnande intresse för Supply Chain Management och vill vara med och etablera AFRY SCM i norra Norrland? Nu finns möjligheten för dig som vill utmanas och utvecklas inom SCM och samtidigt bidra till den gröna omställningen!
Supply Chain Management är specialiserade på utveckling inom Produktion, Logistik och Inköp. Vi är ett härligt gäng engagerade medarbetare som brinner för att driva utveckling och rådge våra kunder samtidigt som vi stöttar varandra. Att ha kul på jobbet är ett måste!
Vi söker dig som:
Har ett väletablerat kontaktnät inom industrin
Arbetar effektivt och målinriktat i team såväl som individuellt
Drivs av att utveckla dig själv och ditt team genom gemensamma mål

I rollen kommer du att arbeta nära sektionschef Erik Fahlén och gruppchef Carl-Magnus Theorell. Fokus kommer att ligga på att etablera och utveckla vår verksamhet i norra Norrland. Det inkluderar att aktivt driva affärsutvecklingen mot nya och befintliga kunder samt rekrytering av nya medarbetare. En viktig del av rollen kommer även att vara att projektleda och driva egna kunduppdrag.
Vi söker dig som vill arbeta i norra Norrland och vi är flexibla med placeringsort vilket innebär att du kan utgå från AFRYs kontor i Luleå, Piteå eller Skellefteå.


Kravspecifikation
Vi ser att du i grunden är ingenjörsutbildad inom ett relevant område och har mer än 5 års erfarenhet inom projektdriven verksamhet. Du ska även ha ett genuint intresse för att skapa och utveckla relationer, såväl mot kunder som internt inom AFRY.
För att lyckas i den här rollen ser vi även att du har:
Erfarenhet av ledarskap på grupp- och projektnivå
Stark affärsförståelse där du nyttjar komplex information till handlingsbara insikter
Vana att driva arbetet mot tydliga tids- och budgetmål
Djupa kunskaper inom SCM och gärna erfarenhet inom några av nedan områden:
Etablering och utveckling av nya och befintliga verksamheter/industrier
Lokaliserings-, transport- och layoututredningar
Kravställning, upphandling och projektledning (med fokus på industritjänster och/eller -utrustning)
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Ytterligare information
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
För frågor gällande tjänsten, kontakta sektionschef Erik Fahlén, [email protected] eller gruppchef Carl-Magnus Theorell, [email protected]
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected]
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 13 september!
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Transport Development Manager till Wibax Group

Vill du vara med och spela en nyckelroll i Wibax fortsatta framgångsresa och vara en del av en kultur som präglas av en familjär och entreprenöriell anda med stort fokus på samarbete och leveranskvalitet? Wibax, utsett till ett av Sweden’s Best Managed Companies 2024 söker nu en ny kollega till tjänsten som Transport Development Manager. Om rollen I rollen som Transport Development Manager har du det koncernövergripande ansvaret för den strategiska utvec... Visa mer
Vill du vara med och spela en nyckelroll i Wibax fortsatta framgångsresa och vara en del av en kultur som präglas av en familjär och entreprenöriell anda med stort fokus på samarbete och leveranskvalitet?

Wibax, utsett till ett av Sweden’s Best Managed Companies 2024 söker nu en ny kollega till tjänsten som Transport Development Manager.

Om rollen
I rollen som Transport Development Manager har du det koncernövergripande ansvaret för den strategiska utvecklingen av Wibax transportverksamhet. Du får en viktig uppgift i att långsiktigt säkerställa att Wibax transportverksamhet är konkurrenskraftig och lever upp till marknadens krav och efterfrågan. Till exempel är ett av Wibax mål att 100% av fordonsflottan ska vara eldriven till år 2030 och ska dessutom drivas av egenproducerad el.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Följa upp och jämföra prestandan för transporter samordnat mellan länderna.
• Samordna och följ upp modeller för prissättning.
• Samordna och driva elektrifieringen av Wibax fordonsflotta i enlighet med målet till 2030.
• Driva långsiktiga och övergripande utvecklingsprojekt inom transportområdet, tex stödsystem och standardisering av fordonsflotta.
• Samordna övergripande investeringsplan för fordon och påbyggnader.
• Utveckla nya logistikflöden eller ändrade behov av befintliga logistikflöden. Överväga effektivaste transportslag, lagringsplatser och kombinationer av transportslag.
• Hålla dig uppdaterad med utvecklingen inom transportbranschen för att värdera och utvärdera nyttan och affärsmöjligheter med till exempel ny teknik och nya regelverk.

Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där snabba beslut tas och där dina kollegor är snabba ifrån beslut till handling. I rollen som Transport Development Manager blir du anställd i Wibax moderbolag och rapporterar till Chief Logistics Officer Magnus Sundström, en uppskattad ledare som har mångårig erfarenhet inom koncernen.

Om dig
I den här tjänsten är dina personliga egenskaper viktiga. Som person är du resultatinriktad, relationsskapande och löser utmaningar utan att missa de långsiktiga strategierna. Du drivs av utvecklingsinriktat arbete och att få dina strategiska planer verkställda i organisationen.
Du är en god kommunikatör som kan driva förändringsarbete på ett effektivt sätt och vi tror att du har ett tekniskt intresse och förståelse för hur tekniken kan bidra till affärsnyttan.

För att axla rollen som Transport Development Manager på Wibax krävs en tids erfarenhet från transportbranschen. Troligen har du tidigare arbetat som ledare eller haft en annan strategisk roll. Som grund har du en högskoleutbildning, företrädelsevis inom teknik, ekonomi, logistik eller motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet.

För tjänsten bör du ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Trivs du i en miljö där du får möjlighet att utvecklas och att din nyfikenhet bidrar till att du håller dig uppdaterad inom ditt expertområde är Wibax och denna roll för dig.

Om WIBAX och vad vi erbjuder
I tjänsten som Transport Development Manager erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis tjänstepension, sjukvårdsförsäkring och ett generöst friskvårdsbidrag. Vi har en familjär kultur som kännetecknas av en entreprenöriell anda med stort kundfokus och kvalitet. WIBAX är ett stort och stabilt företag och hos oss har du stora möjligheter att utvecklas, att få påverka och att göra skillnad.

Wibax är en hållbar kemikalieleverantör som tar hänsyn till både dig och miljön. Vi arbetar kundorienterat med marknadens effektivaste logistiksystem för leverans av flytande kemiska produkter, biooljor och salter. Wibax huvudkontor och produktion är i Piteå men vi har även terminaler och kontor strategiskt placerade runt om i Sverige, Finland, Estland och Norge. För närvarande arbetar ca 340 anställda i koncernen. Wibax omsatte omkring 3 500 miljoner kronor år 2023.

Vi arbetar för en hållbar utveckling, ett optimalt resursutnyttjande och de miljömässigt bästa alternativen. Smart teknologisk kunskap i kombination med effektiv logistik uppfyller dessa syften och resulterar dessutom i god totalekonomi. Detta är för oss God Kemi.

Låter det här som en intressant möjlighet? Intervjuer för tjänsten hålls löpande, sista ansökningsdag 6e januari 2025. Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People and Culture, vid frågor gällande tjänsten kontakta gärna Auktoriserad Executive Search Konsult Martin Edin på 073-511 54 53. Visa mindre

Senior konsult med ledarambitioner

Ansök    Okt 14    AFRY AB    Logistikchef
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future Jobbeskrivning Vill du ta ditt nästa steg i karriären? Har du ett brinnande intresse för Supply Chain Management? Nu finns möjli... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future


Jobbeskrivning
Vill du ta ditt nästa steg i karriären? Har du ett brinnande intresse för Supply Chain Management? Nu finns möjligheten för dig som vill utmanas och utvecklas inom området.
I rollen kommer du att arbeta nära Sektionschef Erik och Gruppchef Carl-Magnus. Fokus kommer ligga på att etablera en ny verksamhet (där rekrytering av nya medarbetare ingår) samt att skapa nya affärsmöjligheter för sektionen, hos både befintliga och nya kunder. I rollen kommer du även att vara Projektledare och driva egna uppdrag.
Supply Chain Management är specialiserade på utveckling inom produktion, logistik och inköp. Det är ett härligt gäng som tycker om att hjälpa varandra och stötta våra kunder. Och, att ha kul på jobbet är ett måste!
Vi söker dig som vill arbeta i Norrland och vi är flexibla med placeringsort vilket innebär att du kan utgå från Luleå, Piteå eller Skellefteå.


Kravspecifikation
Du har:
· Erfarenhet av ledarskap
· Goda kunskaper inom SCM och gärna erfarenhet inom några av nedan områden:
*Etablering av ny verksamhet (Greenfield)
*Utveckling av befintlig fabriker och industriområden (Brownfield)
*Lokaliserings-, Transport- och Layoututredningar
*Kravställning, upphandling och projektledning (tjänster och utrustning)
· En ingenjörsutbildning inom relevant område
· Ett genuint intresse av att bygga och utveckla relationer till medarbetare och kunder
· Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Ytterligare information
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Erik Fahlén, [email protected] eller Gruppchef Carl-Magnus Theorell, [email protected]
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected]
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 6 november!
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Logistikchef till Lindbäcks Bygg, Piteå

Ansök    Mar 24    Experis AB    Logistikchef
Lindbäcks är ett familjeföretag från Piteå i Norrbotten som i år fyller 98 år. Innovation är tradition i vårt företag och vi har de senaste 30 åren skapat en helt ny byggteknik. Vid årsskiftet 2017/2018 invigde vi vår nya fabriksanläggning och har sedan dess vuxit till dagens ca 550 anställda och 1,8 miljarder i omsättning. Vi bygger industriellt producerade flerfamiljshus i trä vilket medför 50 procent lägre koldioxidutsläpp jämfört med traditionellt bygg... Visa mer
Lindbäcks är ett familjeföretag från Piteå i Norrbotten som i år fyller 98 år. Innovation är tradition i vårt företag och vi har de senaste 30 åren skapat en helt ny byggteknik. Vid årsskiftet 2017/2018 invigde vi vår nya fabriksanläggning och har sedan dess vuxit till dagens ca 550 anställda och 1,8 miljarder i omsättning. Vi bygger industriellt producerade flerfamiljshus i trä vilket medför 50 procent lägre koldioxidutsläpp jämfört med traditionellt byggande.



Vi söker nu en logistikchef med ansvar för drift och utveckling av logistikverksamheten i våra två fabriker i Piteå. Rollen är bred och omfattar intern logistik, planering och transporter till våra byggarbetsplatser. Du blir en viktig del i Lindbäcks fortsatta utvecklingsresa som ansvarsfull samhällsbyggare med fokus på människor och miljö.


Logistikchef med ansvar för drift och utveckling av logistikverksamheten i våra två fabriker i Piteå. En viktig roll i Lindbäcks fortsatta utvecklingsresa som ansvarsfull samhällsbyggare.



Låter detta som något för dig?







Välkommen med din ansökan!



Din roll

Som logistikchef har du helhetsbilden i vår produktions- och logistikprocess samt jobbar tvärfunktionellt genom att stötta och utveckla samarbetet mellan logistik och inköp, fabrik och byggarbetsplats. Du har god förståelse för vår värdekedja från försäljning till eftermarknad. I rollen har du personalansvar och arbetar ihop med kompetenta produktionsledare, planerare, logistikutvecklare och transportledare. Logistikchefen leder logistikverksamhetens ledningsgrupp samt ingår i fabrikernas ledningsgrupp och rapporterar till Fabrikschefen.

En central del i ledarrollen är Lindbäcks ONE WAY (LEAN) där du genom ditt ledarskap efterlever våra värderingar och på så sätt ger förutsättningar för dina medarbetare att utvecklas.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:

* Leda och utveckla dina medarbetare
* Driva och ansvara för utvecklingen av flöden och logistik
* Ansvara för gränssnittet mellan logistik och inköp, fabrik och byggarbetsplats.
* Leda logistikverksamhetens ledningsgrupp samt ingå i fabrikernas ledningsgrupp



Vi söker dig som har hög kompetens inom logistik och materialflöden, gärna från tillverkande industri. Vi ser med fördel att du har kunskap inom LEAN. Sannolikt har du en akademisk utbildning inom logistik eller har arbetslivserfarenhet som motsvarar utbildningen. Med din ledarerfarenhet är du professionell i din yrkesroll och har vana av att bemöta människor i arbetslivet. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i det du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.



Vi erbjuder dig

En spännande roll där du tillsammans med engagerade kollegor driver och utvecklar vår logistikverksamhet i syftet att förbättra flödet i organisationen. Några av våra förmåner är friskvårdsbidrag, subventionerade luncher på 2köks restauranger i Piteå, träna i gymmet i fabriken Haraholmen, möjlighet att boka massagetid i båda fabrikerna, frukt och morgonfika.



Ansök idag
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten eller om Lindbäcks Bygg är du välkommen att kontakta Henrik Hauptmann, Fabrikschef, 070-591 21 16, [email protected]



Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Inger Sundgren, 070-377 48 91 eller [email protected]



Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Projektkoordinator till Elektroskandia & Europas största batterifabrik!

Bygget av Europas största batterifabrik är påbörjat i Skellefteå och Elektroskandia är utvalda att leverera allt material inom el. Det innebär att Elektroskandia nu ska bygga upp en helt ny projektgrupp på plats hos batterifabriken. Vi söker dig som vill vara en del av att leda projektet! Har du erfarenhet av att samordna projekt eller arbeten och trivs i en betydande roll med mycket ansvar? Har du kanske en bakgrund inom logistik eller byggbranschen m... Visa mer
Bygget av Europas största batterifabrik är påbörjat i Skellefteå och Elektroskandia är utvalda att leverera allt material inom el. Det innebär att Elektroskandia nu ska bygga upp en helt ny projektgrupp på plats hos batterifabriken.

Vi söker dig som vill vara en del av att leda projektet!

Har du erfarenhet av att samordna projekt eller arbeten och trivs i en betydande roll med mycket ansvar? Har du kanske en bakgrund inom logistik eller byggbranschen men vill ta klivet vidare? Ta då chansen att bli projektkoordinator hos Elektroskandia!


Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Elektroskandias räkning en projektkoordinator.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Elektroskandia. Uppdraget är planerat att löpa i ett år till att börja med. Det finns en stor möjlighet att bli förlängd på uppdraget och man bör därmed se det som ett långsiktigt uppdrag.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Elektroskandias önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Professionals Nord har stark lokal kännedom och tillsammans med oss blir du en viktig representant som bidrar till ett starkare Norrland!


Arbetsuppgifter
Som projektkoordinator hos Elektroskandia erbjuds du en central roll med mycket ansvar och ett varierat arbete. Du blir den som säkerställer att leveranser kommer in som de ska och att flödet fungerar utom- och inom området. Vidare ansvarar du även för att delegera arbete till projektsamordnarna och rapporterar till projektchefen. Du sköter samordningen mellan centrallager, säljarna och kunden. Utöver det bidrar du också i utvecklingen av samordningsprocesser och metoder.

• Säkerställer att leveranser och flödet fungerar
• Ankomstrapportera
• Upprättar och delegerar leveranslistor
• Samordning
• Leverantörkontakt
• Rapportering till projektchef


Vi söker dig som
Trivs i en ansvarstagande och central roll där ditt arbete är oerhört betydande. Vi tror vidare att du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare och ser det som meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen, projektledning eller logistik/trafikledning. För tjänsten krävs det att du har B-körkort och är flytande i svenska och engelska. Har du truckkort eller traktorkort är det meriterande men inget krav. Erfarenhet av Office och Excel är också att föredra.

Vi tror att dina personliga egenskaper är viktigast för hur väl du kommer trivas i rollen hos Elektroskandia. Vi tror därför att du är organiserad och strukturerad, samt är duktig på att fördela och delegera arbete. Vidare ser vi även att du är duktig på att samarbeta och har erfarenhet av att bygga tydliga och goda kundrelationer. Att du är flexibel ser vi som en självklarhet då arbetet både kan vara högt och lågt.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Skellefteå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, 073–800 26 58

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Information om kundföretaget
Elektroskandia – Sveriges ledande el-teknikgrossist har idag mer än hundra års erfarenhet att luta sig emot.

De marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter.

Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. I koncernen ingår idag mer än 170 företag i 44 länder, spridda över fem kontinenter.

I deras position mellan tillverkare och slutkund, vill de vara mycket mer än en passiv länk i en kedja. De strävar efter att med sina system och sin erfarenhet, bidra till ökad effektivitet och lönsamhet i kundernas inköps- och säljorganisation.

Läs mer om Elektroskandia på deras hemsida www.elektroskandia.se


Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se. Visa mindre