Lediga jobb som Platschef, anläggning i Piteå

Se lediga jobb som Platschef, anläggning i Piteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Piteå som finns hos arbetsgivaren.

Platschef till Däckia i Piteå

Ansök    Feb 22    Däckia AB    Platschef, anläggning
Är du en drivande och social person med god struktur och ansvarskänsla och vill använda dig av detta i ditt dagliga arbete? Har du dessutom branscherfarenhet och god vana av att leda andra? Då kan tjänsten som platschef hos oss vara något för dig! Arbetsbeskrivning Vi söker en platschef som vill driva och utveckla den lokala försäljningen av däck inom segmenten PV- LV- Entreprenad- & Lantbruk/Skog samt tillhörande tjänster. Som platschef ansvarar du för de... Visa mer
Är du en drivande och social person med god struktur och ansvarskänsla och vill använda dig av detta i ditt dagliga arbete? Har du dessutom branscherfarenhet och god vana av att leda andra? Då kan tjänsten som platschef hos oss vara något för dig!
Arbetsbeskrivning
Vi söker en platschef som vill driva och utveckla den lokala försäljningen av däck inom segmenten PV- LV- Entreprenad- & Lantbruk/Skog samt tillhörande tjänster. Som platschef ansvarar du för den löpande driften på verkstaden och säkerställer att kunderna får den bästa möjliga servicen. I rollen ingår det att vårda befintliga kundrelationer men även att identifiera nya lokala företagskunder och privatkunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbetsledning för verkstadspersonal
Ansvara för den löpande driften på plats med ordning och reda på verkstaden
Budget- och resultatansvar för verkstaden
Kombinera praktiskt och administrativt arbete
Administrera och ansvara för att våra stödsystem används på ett korrekt sätt
Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet i verkstaden

Vem är du?
Vi söker dig som är en driven och utåtriktad person med god social kompetens och som är orädd för att ta kontakt med nya kunder och är bekväm i kundmöten. Du är en strukturerad och ansvarsfull person som visar stort engagemang för dina medarbetare och kunder. För att lyckas och trivas i rollen har du erfarenhet av ledarskap och vet hur du ska motivera och stötta ditt team. Tidigare erfarenhet från arbete inom motorbranschen eller liknande bransch är ett krav och kunskaper om däck ser vi som mycket meriterande. Vi vill att du har grundläggande kunskaper i ekonomi och goda kunskaper i Officepaketet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder en spännande tjänst på en av Sveriges största däckservicekedjor och där det ges fina utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du arbeta i en trevlig och positiv atmosfär där man ser möjligheter i stället för hinder och där medarbetarna stöttar varandra.
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Affärsområdeschef Bengt Jansson, 0720-70 79 19. Tjänsten är på heltid och placerad i Piteå och ska tillsättas snarast.
Välkommen med din ansökan till: [email protected], senast 10 mars 2023.
Om Däckia:
Däckia AB är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag. I kedjan ingår 65 Däckiaverkstäder och 50 samarbetspartners över hela landet. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, för att serva allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror.
Däckia AB ägs sedan juni 2012 av Pirelli. De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners och sysselsätter lite drygt 300 personer. Visa mindre

Operation Manager till NCC Asphalt North

Ansök    Feb 7    NCC AB    Platschef, anläggning
Operation Manager till NCC Asphalt North Kiruna- Är du vår nya platsansvarige chef? Som Operation Manager får du en varierande och utvecklande roll med stora möjligheter att påverka verksamhetens framtid. Rollen som Operation Manager Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare nå uppsatta mål? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Ön... Visa mer
Operation Manager till NCC Asphalt North Kiruna- Är du vår nya platsansvarige chef?

Som Operation Manager får du en varierande och utvecklande roll med stora möjligheter att påverka verksamhetens framtid.

Rollen som Operation Manager

Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare nå uppsatta mål? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall råder vi dig verkligen att söka detta jobb!

Som Operation Manager leder och utvecklar du vår verksamhet inom asfaltsbeläggning, främst med kommuner och Privatkunder. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt ansvar för underställd personal. Du driver även våra försäljningsaktiviteter på asfaltsmarknaden i området, där du analyserar och aktivt bearbetar marknaden samt ansvarar för att driva säljprojekt från anbud till affär.

Din profil

Som person är du driven, flexibel och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du trivs i rollen som ledare och vill vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av beläggning och/eller markarbeten, samt några års erfarenhet som platschef eller motsvarande roll.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsområdet är i Kiruna med omnejd, med placeringsort Kiruna, under lågsäsong finns möjlighet att nyttja NCC:s kontor på annan ort. B-körkort är ett krav. I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.

NCC erbjuder

Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Kontakt och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area Manager Andreas Bergdahl på tfn 070-257 91 77. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2024-03-31.

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Visa mindre

Operation Manager till NCC Asphalt North

Ansök    Aug 29    NCC AB    Platschef, anläggning
Operation Manager till NCC Asphalt North Kiruna- Är du vår nya platsansvarige chef? Som Operation Manager får du en varierande och utvecklande roll med stora möjligheter att påverka verksamhetens framtid. Rollen som Operation Manager Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare nå uppsatta mål? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Ön... Visa mer
Operation Manager till NCC Asphalt North Kiruna- Är du vår nya platsansvarige chef?

Som Operation Manager får du en varierande och utvecklande roll med stora möjligheter att påverka verksamhetens framtid.

Rollen som Operation Manager

Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare nå uppsatta mål? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall råder vi dig verkligen att söka detta jobb!

Som Operation Manager leder och utvecklar du vår verksamhet inom asfaltsbeläggning, främst med kommuner och Privatkunder. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt ansvar för underställd personal. Du driver även våra försäljningsaktiviteter på asfaltsmarknaden i området, där du analyserar och aktivt bearbetar marknaden samt ansvarar för att driva säljprojekt från anbud till affär.

Din profil

Som person är du driven, flexibel och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du trivs i rollen som ledare och vill vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av beläggning och/eller markarbeten, samt några års erfarenhet som platschef eller motsvarande roll.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsområdet är i Kiruna med omnejd, med placeringsort Kiruna, under lågsäsong finns möjlighet att nyttja NCC:s kontor på annan ort. B-körkort är ett krav. I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.

NCC erbjuder

Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Kontakt och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area Manager Andreas Bergdahl på tfn 070-257 91 77. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-10-15.

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Visa mindre

Operation Manager till NCC Asphalt Norrbotten

Ansök    Feb 2    NCC AB    Platschef, anläggning
Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? Då tycker vi att du ska söka det här jobbet!  Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade konce... Visa mer
Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? Då tycker vi att du ska söka det här jobbet! 

Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö.

Rollen som Operation Manager
Som Platschef, även kallad Operation Manager, leder och utvecklar du vår verksamhet inom asfaltsbeläggning och har daglig kontakt med kommuner och privata aktörer. Det innebär att du planerar och samordnar resurser, både interna och externa. Vi ser gärna att du utvecklas i rollen till att ha fullt tekniskt och ekonomiskt ansvar. I rollen ingår även arbetsmiljöansvar samt ansvar för produktionens utförande.

Det är en självklarhet för dig att kommunicera och leva efter NCC:s strategier och våra värderingar Ärlighet, Tillit och Respekt.

Din profil
Som person är du driven, flexibel och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du behöver vara strukturerad och ha ett sinne för logistik samt ha ett stort intresse för att uppnå effektivitet i alla projekt. Vi ser även att du som söker trivs i rollen som ledare och vill utveckla ditt ledarskap hos oss på NCC. Du vill även vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av beläggningsverksamhet och är insatt i vad arbetet innebär samt är redo att ta nästa steg. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som platschef/arbetsledare eller motsvarande roll, men inte ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med uppsatta tidplaner samt vågar ställa krav likväl som du är stöttande och ödmjuk. Arbetet kommer att förläggas i Kiruna med omnejd. Under lågsäsong kan annan placeringsort diskuteras. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kommer att tillämpas. B-körkort är ett krav.


Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Area Manager Andreas Bergdahl, 070-257 91 77

Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-03-31.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.

Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar. Visa mindre

Platschef till Sikfors konferens och fritidsby

Vi söker dig som vill driva och utveckla Sikfors konferens- och fritidsby tillsammans med oss. Här får du tillfälle att skapa en unik plats för minnesvärda upplevelser för våra gäster. Anläggningen ligger naturskönt vid Piteälven med närhet till både vatten och gröna ytor. I rollen som platschef har du ett övergripande ansvar över alla enheter vid Sikfors konferens- & fritidsby. Rollen är även operativ, i form av att du jobbar med den dagliga driften. ... Visa mer
Vi söker dig som vill driva och utveckla Sikfors konferens- och fritidsby tillsammans med oss. Här får du tillfälle att skapa en unik plats för minnesvärda upplevelser för våra gäster. Anläggningen ligger naturskönt vid Piteälven med närhet till både vatten och gröna ytor.
I rollen som platschef har du ett övergripande ansvar över alla enheter vid Sikfors konferens- & fritidsby. Rollen är även operativ, i form av att du jobbar med den dagliga driften.
Vi söker dig som har hög social kompetens med ett starkt intresse för människor och upplevelser och som trivs att vara bland gäster såväl som att vara närvarande hos medarbetare. Vi ser att du har ett starkt driv att ständigt utveckla anläggningen och organisationen. Du ser möjligheter och lösningar i det du tar dig an och du har även en hög leveransförmåga. Du är en stark och trygg ledare samt har ett affärsdrivande arbetssätt. Tidigare har du haft en ledande befattning inom hotell- och eller restaurangbranschen/turistnäringen som resulterat i fina resultat. Du är van vid mål-och resultatstyrning samt att skapa lönsamma processer.
Du som platschef har det övergripande ansvaret för samtliga frågor kopplade till anläggningen och gäster. I det ingår ansvar för:
Restaurang
Hotell
Stugor
Camping
Spa
Utomhus pool under sommarmånaderna
Hembygdsgård
Gästservice - Boende, försäljning, camping, städ
Sommar- och vinteraktiviteter (alla evenemang runt högtider, Pubkvällar, Bilträffar, m.m )
Fastighetsskötsel
Produktutveckling, strategiska mål och utveckling utformas tillsammans med styrelsen, som du även kommer att rapportera direkt till.


Arbetsuppgifter
Verksamheten:
Leda samtliga medarbetare så effektivt och kvalitativt som möjligt
Planering av verksamheten, mål och rutiner
Regelbunden ekonomisk rapportering gällande nyckeltal, timmar, intäkter och kostnader
Uppföljning av verksamheten (mål, rutiner, regler och lagar, egenkontrollprogram)
Utveckling av verksamheten. Daglig drift och framtida förändringar. Prioritera och effektivisera den totala verksamheten samt resursanvändningen.
Ansvara för arbetsmiljöarbetet
Aktivt delta i det dagliga arbetet

Personal:
Genomföra ledningsmöten med personal på anläggningen
Personalbehovsplanering, rekrytering och schemaläggning
Personalansvar och medarbetarsamtal
Coacha och utveckla medarbetare

Ekonomi:
Budgetansvar inklusive upprättande och uppföljning
Kontering och kontroll av avdelningarnas fakturor
Rapporter och ansökningar hos myndigheter


Personliga egenskaper:
Du har ett stort driv och genomförandekraft
Du är förtroendeingivande
Du är resultat- och måldriven
Du är strukturerad
Du är kommunikativ och coachande

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetet sker till största del dagtid på vardagar men det kommer även att förekomma helg och kvällstjänstgöring. Lön och tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Erbjudande:
Vi erbjuder dig en rolig och omväxlande tjänst i en spännande, utvecklande och naturskön arbetsmiljö. Hos oss är beslutsvägarna korta i en organisation med stark tillväxttakt. Eftersom vi är en förhållandevis liten, familjeägd anläggning kommer du vara en viktig del i vårt team som tillsammans med oss kommer vara med och utveckla anläggningen. Vi är stolta över att skapa en plats där gästerna trivs och mår bra genom stort engagemang och omsorg i vackra miljöer.
Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidare
Tillsättning sker snarast möjligt
Placeringsort
Tjänsteställe Sikfors
Övrigt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Åsa Nilsson, mobil: 073-184 00 43, e-mail: [email protected]
Anna Flink, e-mail: [email protected]
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-05-07.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, vi ber dig därför skicka in din ansökan snarast möjligt. Visa mindre

Operation Manager-Platsansvarig chef på NCC Industry Asphalt Mobile

Är du en lagspelare som vill driva stora och komplexa projekt? Vill du vara en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans? Sök då till rollen som Operation Manager på NCC Industry Asphalt Mobile redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Operation Manager leder och utvecklar du medarbetare som arbetar med förarbeten/markarbeten. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens u... Visa mer
Är du en lagspelare som vill driva stora och komplexa projekt? Vill du vara en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans?

Sök då till rollen som Operation Manager på NCC Industry Asphalt Mobile redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Operation Manager leder och utvecklar du medarbetare som arbetar med förarbeten/markarbeten.

Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt ansvar för underställd personal. Du kommer att leda och fördela arbetet för din underställda personal och planera och samordna resurser - både interna och externa. Arbetet sker i nära samarbete med Area Manager, övriga Operation Managers och Operation Specialists i din Area.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsområdet är i Norrbotten med omnejd, med placeringsort efter överenskommelse. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten är en direkt rekrytering till NCC vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia, men du kommer att bli anställd direkt hos NCC. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbeta löpande med urvalsprocessen. Välkommen med din ansökan!

Vem är du?
Vi söker en lagspelare som värderar samarbete tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du behöver vara strukturerad och ha en god förmåga att prioritera. Du trivs i rollen som ledare och vill vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö och för att trivas behöver du vara driven och flexibel.
Det är en självklarhet för dig att kommunicera och leva efter NCC:s strategier och våra värderingar Ärlighet, Tillit och Respekt samt våra STAR Behaviours som är ett komplement till våra värderingar.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av markarbeten samt några års branschvana. Du är van att arbeta med uppsatta tidplaner samt vågar ställa krav lika väl som du är stöttande och ödmjuk. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande är erfarenhet som platschef/arbetsledare eller motsvarande roll.

Om verksamheten
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.
Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Butikschef

Butikschef till Flügger färg, Nu söker vi en driven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för våra produkter till ett glatt och positivt gäng på Flügger färg. Du trivs med stor frihet och ser möjligheter att skapa den mest attraktiva butiken i Piteå. Som butikschef är dina främsta uppgifter att leda, samordna och utveckla verksamheten.  Du ansvarar för att leda den dagliga driften i nära samarbete med dina medarbetare. Vi ser inte att d... Visa mer
Butikschef till Flügger färg,

Nu söker vi en driven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för våra produkter till ett glatt och positivt gäng på Flügger färg. Du trivs med stor frihet och ser möjligheter att skapa den mest attraktiva butiken i Piteå.

Som butikschef är dina främsta uppgifter att leda, samordna och utveckla verksamheten.  Du ansvarar för att leda den dagliga driften i nära samarbete med dina medarbetare. Vi ser inte att du initialt behöver vara superexperten på färgkoder. Internutbildning och kompetensutveckling är något som vi prioriterar och kommer att erbjuda dig.  

Du driver försäljning via kundmöten och skapar aktivt goda relationer med våra kunder. Du har förmågan och ambitionen att leda, driva resultat och inspirera dina medarbetare. Självklart är du resultat- och personalansvarig för butiken och dess medarbetare. I ditt uppdrag ingår externa kontakt med leverantörer och samarbetspartners.

För att lyckas i rollen som butikschef bör du ha erfarenhet av försäljning, ekonomi och marknadsföring samt trivas med att arbeta mot mål och nå resultat.

Har du tidigare erfarenhet av att leda och driva en butik eller liknande verksamhet så ser vi det som meriterande men inte avgörande. En riktigt vass lagspelande säljare kan bli vår nya butikschef.

Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet och serviceinriktning samt intresse för produkterna som vi säljer.   Vi erbjuder ett kreativt och varierande arbete med stor frihet att utveckla sig själv men även verksamheten.


Löpande rekrytering kommer tillämpas, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Visa mindre

Servicechef till Xylem Water Solutions

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Xylem Water Solutions Sweden AB.

Om företaget:

Xylem är ett globalt ledande företag inom vattenteknik som arbetar för att lösa den viktiga vattenfrågan genom att skapa innovativa och smarta tekniklösningar som uppfyller världens behov inom vatten, avloppsvatten och energi.

Det har aldrig varit mer brådskande att lösa planetens vattenutmaningar än nu. I en värld med ständigt växande utmaningar som klimatförändringar, urbanisering och krav på energieffektivisering, levererar Xylem innovativa vattentekniklösningar under hela vattnets livscykel.

Arbetsuppgifter:

Rollen som servicechef är en viktig del av en planerad expansion genom att leda och utveckla serviceavdelningen både operativt och strategiskt. Servicechefens uppgift är att följa upp sin regions verksamhet och ekonomi regelbundet då du har verksamhet-, kvalitets-, säkerhet- och budgetansvar.

Mycket tid fokuseras på ledarskapet och driva nya projekt samt utvecklingsarbeten. I ditt dagliga arbete ser du över befintliga rutiner och skapar nya möjligheter för att företaget ska kunna expandera i Norrbotten.

Att implementera och följa upp kundavtal samt verka för goda relationer med kunder och underleverantörer är en viktig del i ditt arbete. I dina arbetsuppgifter ingår det också att utveckla arbetsmetoder för att säkerställa att verksamheten drivs på bästa sätt.

Du kommer att arbeta på kontoret i Luleå samt vid Renströmsgruvan i Norra Västerbotten.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av arbete inom industri eller entreprenad
• Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
• B-körkort
• Erfarenhet av personalansvar eller projektledning är meriterande

Xylem satsar på att den närmsta tiden expandera inom Norrbotten vilket innebär att du kommer driva olika projekt för att uppnå mål samt se över utvecklingsmöjligheter. I rollen som servicechef bör du som person se möjligheter istället för hinder och ha en god kommunikativ förmåga då du har personalansvar för en grupp om sex personer. Internt satsar det mycket på utbildning och utveckling. Det är viktigt att du kan se potential i dina medarbetare och bidra med feedback och möjligheter för dem att utvecklas.

Övrig information:

Start: Omgående enligt överenskommelse
Plats: Möjlighet att befinna sig i Luleå samt Renströmsgruvan i Västerbotten
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicechef, chef, ledare, projekt, utveckling, projektledare, industri, vattenteknik, teknik, Xylem, Piteå, Luleå, Skellefteå, Boden, Älvsbyn, Norrbotten, heltid Visa mindre

Servicechef till Xylem Water Solutions

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Xylem Water Solutions Sweden AB.

Om företaget:

Xylem är ett globalt ledande företag inom vattenteknik som arbetar för att lösa den viktiga vattenfrågan genom att skapa innovativa och smarta tekniklösningar som uppfyller världens behov inom vatten, avloppsvatten och energi.

Det har aldrig varit mer brådskande att lösa planetens vattenutmaningar än nu. I en värld med ständigt växande utmaningar som klimatförändringar, urbanisering och krav på energieffektivisering, levererar Xylem innovativa vattentekniklösningar under hela vattnets livscykel.

Arbetsuppgifter:

Rollen som servicechef är en viktig del av en planerad expansion genom att leda och utveckla serviceavdelningen både operativt och strategiskt. Servicechefens uppgift är att följa upp sin regions verksamhet och ekonomi regelbundet då du har verksamhet-, kvalitets-, säkerhet- och budgetansvar.

Mycket tid fokuseras på ledarskapet och driva nya projekt samt utvecklingsarbeten. I ditt dagliga arbete ser du över befintliga rutiner och skapar nya möjligheter för att företaget ska kunna expandera i Norrbotten.

Att implementera och följa upp kundavtal samt verka för goda relationer med kunder och underleverantörer är en viktig del i ditt arbete. I dina arbetsuppgifter ingår det också att utveckla arbetsmetoder för att säkerställa att verksamheten drivs på bästa sätt.

Du kommer att arbeta på kontoret i Luleå samt vid Renströmsgruvan i Norra Västerbotten.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av arbete inom industri eller entreprenad
• Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
• B-körkort
• Erfarenhet av personalansvar eller projektledning är meriterande

Xylem satsar på att den närmsta tiden expandera inom Norrbotten vilket innebär att du kommer driva olika projekt för att uppnå mål samt se över utvecklingsmöjligheter. I rollen som servicechef bör du som person se möjligheter istället för hinder och ha en god kommunikativ förmåga då du har personalansvar för en grupp om sex personer. Internt satsar det mycket på utbildning och utveckling. Det är viktigt att du kan se potential i dina medarbetare och bidra med feedback och möjligheter för dem att utvecklas.

Övrig information:

Start: Omgående enligt överenskommelse
Plats: Möjlighet att befinna sig i Luleå samt Renströmsgruvan i Västerbotten
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicechef, chef, ledare, projekt, utveckling, projektledare, industri, vattenteknik, teknik, Xylem, Piteå, Luleå, Skellefteå, Boden, Älvsbyn, Norrbotten, heltid Visa mindre

Platschef inom väg till NYAB Infrastruktur

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NYAB Infrastruktur.

Om företaget:

Sedan bildandet av NYAB Sverige 2014 har de gått från att vara en lokal aktör i Norrbotten till en koncern med nationell närvaro. Idag består NYAB av fyra affärsområden med närmare 200 medarbetare.

NYAB är en koncern som är verksamma på nationell nivå inom anläggning, infrastruktur, special och bygg. Inom affärsområde Infrastruktur utför de främst vägarbeten men även mindre byggprojekt.

Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som platschef arbetar du med projekt inom väg. Du har ansvar för hela projekts genomförande från kontrakt till överlämnande. Dina arbetsuppgifter innebär att säkerställa planering och genomförande avseende kvalitet, ekonomi- och tidsplan. Du medverkar vid upphandling och har kontakt med beställare. På arbetsplatsen ansvar du för arbetsmiljö för yrkesarbetare och arbetsledare samt att de kan driva projektet framåt med rätt resurser. Du arbetar aktivt med utveckling och att få arbetsgruppen att arbeta mot gemensamma mål.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har erfarenhet av arbete inom området väg
• Erfarenhet av ledande befattning är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

I rollen som platschef är du initiativtagande, nyfiken och har vana av att självständigt driva ditt och andras arbete framåt. I din roll som ledare är du prestigelös och arbetar mot medlemmarna i projektets gemensamma mål. Du är van att anpassa dig efter nya situationer och arbetsuppgifter. På NYAB finns möjligheter att utvecklas och som person behöver du vara trygg i att självständigt utveckla arbetssätt och finna information du behöver.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Norrbotten
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: platschef, projekt, väg, bygg, entreprenad, infrastruktur, ledarskap, ledare, chef, KMA, budget, Norrbotten, NYAB Visa mindre

Platschef Bergnästet

Ansök    Nov 17    NCC AB    Platschef, anläggning
Vi är specialister på hur man bygger ställningar! Är du specialist på ställningsbyggande eller vill du bli? Vi är viktiga! Till och med en förutsättning för att man ska kunna bygga eller renovera! Vi finns med oavsett om det är ett litet hus eller en stor byggnad, en mindre industrirenovering eller en stor om- eller nybyggnad av en industri. Hos oss får du arbete med allt ifrån stora till små projekt. Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges stör... Visa mer
Vi är specialister på hur man bygger ställningar! Är du specialist på ställningsbyggande eller vill du bli?
Vi är viktiga! Till och med en förutsättning för att man ska kunna bygga eller renovera! Vi finns med oavsett om det är ett litet hus eller en stor byggnad, en mindre industrirenovering eller en stor om- eller nybyggnad av en industri. Hos oss får du arbete med allt ifrån stora till små projekt.

Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Vi har över 350 medarbetare från Kiruna till Oxelösund som gärna erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende.

Rollen som Platschef 

Som Platschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda och driva din verksamhet utifrån uppsatta mål. Du har personalansvar och budgetansvar för dina projekt. Det ekonomiska ansvaret består av att påverka, kontrollera och följa upp projektets intäkter och kostnader för att skapa lönsamhet. Till din hjälp har du arbetsledare, förmän och ställningsbyggare. Beroende på projektets omfattning varierar antalet. Emellanåt kommer du även att behöva hyra in underentreprenörer.

Du kommer även att ansvara för försäljning och ordermottagning. Glöm inte att ett bra utfört arbete ger dig nya uppdrag och nya kunder! Av den anledningen är det viktigt att du har en kontinuerlig dialog med din kund så att du kan sätta dig in i kundens behov och därmed hitta de bästa lösningarna.

Du driver dina projekt självständigt med hjälp av dina medarbetare men har även ett nära samarbete med din produktionschef som du även rapporterar till. Dessutom finns det ytterligare kollegor och stödfunktioner i företaget som finns till hjälp om så behövs.

Din Profil 
Tjänsten kräver att du har drivit ett antal projekt, som arbetsledare, platschef eller projektledare inom antingen bygg-, service- eller entreprenadbranschen. Önsketänkande är naturligtvis att du har erfarenhet av arbete inom ställningsbranschen men även att du har en teknisk utbildning inom bygg/anläggning.

Du trivs i rollen som både ledare och chef och inser hur viktigt det är att sätta upp tydliga mål för din verksamhet och sedan förmedla detta till dina medarbetare på ett sätt som skapar engagemang. Du har lätt för att skapa och utveckla relationer med såväl kollegor, kunder så som med dina underentreprenörer.  

Eftersom du är resultatinriktad har du alltid kontroll på din verksamhetens ekonomi och vet var du ska hitta eventuella felkällor. Du är van att arbeta i olika datamiljöer och är bekväm med allt ifrån administrativa rutiner, anbud- och kontraktsfrågor samt av inköp av UE och material.  Med tanke på att du kommer att driva många parallella projekt är det viktigt att du kan planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Vi jobbar hårt med att vår arbetsmiljö ska vara bra och säker. Därför måste även du inse att en god och säker arbetsmiljö är det viktigaste du kan erbjuda dina medarbetare, kunden och dig själv.

Ytterligare information
Du kommer att rapportera till produktionschef inom Region North. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Piteå. https://bergnaset.se/

Kontakt och ansökan
Ring gärna VD Helena Henriksson, 070-795 83 50, alt HR Specialist Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast den 17 december 2020. 

Om oss 
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.  

Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter och bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar samt annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial, asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag och grundläggning.  

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.    

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.  

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

Operations Manager NCC Asfalt North, Piteå

Ansök    Jan 14    NCC AB    Platschef, anläggning
Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö Rollen hos oss Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare driva några av de mest utmanande projekten som finns i norra Sverige? Trivs du i situationer där samarbete med di... Visa mer
Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö



Rollen hos oss
Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare driva några av de mest utmanande projekten som finns i norra Sverige? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall råder vi dig verkligen att söka detta jobb!

Som Operations Manager leder och utvecklar du vår verksamhet inom asfaltsbeläggning, främst med kommuner och Privatkunder. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt ansvar för underställd personal. Du driver även våra försäljningsaktiviteter på asfaltsmarknaden i området, där du analyserar och aktivt bearbetar marknaden samt ansvarar för att driva säljprojekt från anbud till affär.


Dina erfarenheter
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av beläggning och/eller markarbeten, samt några års erfarenhet som platschef eller motsvarande roll.

Dina egenskaper
Som person är du driven, flexibel och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du trivs i rollen som ledare och vill vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsområdet är i Piteå med omnejd, med placeringsort Piteå eller efter överenskommelse. B-körkort är ett krav.

Kom och väx
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

VIll du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area manager Andreas Bergdahl, telefon 070- 257 91 77. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2021-03-20.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktionschef Bergnäset Norr

Ansök    Nov 16    NCC AB    Platschef, anläggning
Relationsbyggare som drivs av att göra bra affärer och som är bra på att leda! Bergnäset är ett starkt och anrikt företag som verkat i över 25 år.  För ett år sedan fick vi en ny VD och därmed påbörjades en förändringsresa för att stärka positionen i Sverige genom ökad professionalisering och modernisering. Vår ledningsgrupp behöver nu två nya produktionschefer som vill var med och utveckla företaget, våra medarbetare och vårt kunderbjudande. Vill du vara ... Visa mer
Relationsbyggare som drivs av att göra bra affärer och som är bra på att leda!
Bergnäset är ett starkt och anrikt företag som verkat i över 25 år.  För ett år sedan fick vi en ny VD och därmed påbörjades en förändringsresa för att stärka positionen i Sverige genom ökad professionalisering och modernisering. Vår ledningsgrupp behöver nu två nya produktionschefer som vill var med och utveckla företaget, våra medarbetare och vårt kunderbjudande. Vill du vara med och ta ansvaret för region norr som innefattar Norrbotten, Lappland samt delar av Västerbotten?

Bergnäset Ställningsmontage AB är marknadsledare och ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Några av våra återkommande kunder är LKAB, SCA, SSAB samt våra stora byggbolag. Vi har över 350 medarbetare från Kiruna till Oxelösund som gärna erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende.

Rollen som Produktionschef
Som produktionschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för en region vilket inbegriper in-försäljning, ekonomi, planering och personalansvar. Du är därmed ekonomiskt ansvarig för att din verksamhet styrs mot budget och uppsatta mål. Regionen består idag av tre platschefer som kommer att rapportera till dig samt ett antal arbetsledare, förmän och ställningsbyggare. Totalt har du det övergripande personalansvaret för ca 100 personer men periodvis är vi dubbelt så många med underentreprenörer och inhyrd personal.

En av dina viktigaste roller blir att säkerställa att det finns uppdrag. Detta lyckas du bäst med genom att synas på marknaden. Du ser till att hålla dig informerad om vad som händer i din region men även att vara proaktiv vilket innebär att du kontaktar nya kunder som kan vara intressanta för dig i framtiden men även ha en kontinuerlig dialog med de som redan anlitar oss. Du kommer därmed att vara med hela vägen från in försäljning, anbud till färdigt projekt.

Du ansvarar naturligtvis för den långsiktiga planeringen både vad det gäller regionens verksamhet och utveckling så väl som att organisationen har rätt bemanning samt material.  Som ansvarig ska du ständigt leda, utveckla och coacha dina medarbetare i ledarskap- och projektfrågor samt säkerställa att projekten drivs på ett effektivt och lönsamt sätt. Arbetsmiljön är ett viktigt fokusområde för oss, något du som chef självklart prioriterar och följer upp.

Vi förväntar oss även att du tar en aktiv roll i ledningsarbetet och du alltid ser till hela företaget bästa. När du är varm i kläderna och känner att du vill utveckla dig vidare har du alla möjligheter att parallellt driva något utvecklingsprojekt som du känner är viktigt att ta tag i.

Din Profil
Idag har du en ledande befattning samt är eller har varit ansvarig för en större grupp medarbetare. Vi tror att du har arbetat inom bygg-, service eller entreprenadbranschen. Du har en eftergymnasial utbildning företrädesvis från bygg/anläggning eller motsvarande. Önsketänkande är naturligtvis att du har erfarenhet av arbete inom ställningsbranschen.

Du känner dig trygg med att kontakta kunder och är bekväm med förhandling-processen. En faktor för att lyckas är din förmåga att skapa och utveckla goda relationer med dina kunder och samarbetspartners. Du drivs av att leverera resultat och att göra goda affärer och vet därmed vilka parametrar som påverkar affären. Vi är många som konkurrerar om projekten på marknaden vilket naturligtvis kan vara tufft men du triggas av detta. Projekten kan vara komplexa vilket kräver nya angreppssätt och att du emellanåt kan tänka utanför boxen.

Du är en närvarande och synlig ledare som kan bidra med klokhet, är bekväm med att fatta och stå för obekväma men viktiga beslut, kan sätta tydliga mål samt förklara syften till dina tankar om vilken väg ni ska ta. Du ställer upp på våra värderingar; Ärlighet, Tillit, Respekt och Framåtanda och förstår vikten av att jobba med inkludering och mångfald i organisationen.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och känner dig bekväm med de administrativa frågorna. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Ytterligare information
Du rapporterar till VD. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Luleå, Piteå, Skellefteå.
B-körkort är ett krav då en del resande förekommer. https://bergnaset.se/

Kontakt och ansökan

Ring gärna VD Helena Henriksson, 070-795 83 50, alt HR Specialist Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast den 16 december 2020.

Om oss

På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.  

Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter och bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar samt annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial, asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag och grundläggning.   

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.    

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.  

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

Platschef inom väg till NYAB Infrastruktur

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NYAB Infrastruktur.

Om företaget:

Sedan bildandet av NYAB Sverige 2014 har de gått från att vara en lokal aktör i Norrbotten till en koncern med nationell närvaro. Idag består NYAB av fyra affärsområden med närmare 200 medarbetare.

NYAB är en koncern som är verksamma på nationell nivå inom anläggning, infrastruktur, special och bygg. Inom affärsområde Infrastruktur utför de främst vägarbeten men även mindre byggprojekt.

Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som platschef arbetar du med projekt inom väg. Du har ansvar för hela projekts genomförande från kontrakt till överlämnande. Dina arbetsuppgifter innebär att säkerställa planering och genomförande avseende kvalitet, ekonomi- och tidsplan. Du medverkar vid upphandling och har kontakt med beställare. På arbetsplatsen ansvar du för arbetsmiljö för yrkesarbetare och arbetsledare samt att de kan driva projektet framåt med rätt resurser. Du arbetar aktivt med utveckling och att få arbetsgruppen att arbeta mot gemensamma mål.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har erfarenhet av arbete inom området väg
• Erfarenhet av ledande befattning är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

I rollen som platschef är du initiativtagande, nyfiken och har vana av att självständigt driva ditt och andras arbete framåt. I din roll som ledare är du prestigelös och arbetar mot medlemmarna i projektets gemensamma mål. Du är van att anpassa dig efter nya situationer och arbetsuppgifter. På NYAB finns möjligheter att utvecklas och som person behöver du vara trygg i att självständigt utveckla arbetssätt och finna information du behöver.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Norrbotten
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: platschef, projekt, väg, bygg, entreprenad, infrastruktur, ledarskap, ledare, chef, KMA, budget, Norrbotten, NYAB Visa mindre

Platschef inom väg till NYAB Infrastruktur

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NYAB Infrastruktur.

Om företaget:

Sedan bildandet av NYAB Sverige 2014 har de gått från att vara en lokal aktör i Norrbotten till en koncern med nationell närvaro. Idag består NYAB av fyra affärsområden med närmare 200 medarbetare.

NYAB är en koncern som är verksamma på nationell nivå inom anläggning, infrastruktur, special och bygg. Inom affärsområde Infrastruktur utför de främst vägarbeten men även mindre byggprojekt.

Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som platschef arbetar du med projekt inom väg. Du har ansvar för hela projekts genomförande från kontrakt till överlämnande. Dina arbetsuppgifter innebär att säkerställa planering och genomförande avseende kvalitet, ekonomi- och tidsplan. Du medverkar vid upphandling och har kontakt med beställare. På arbetsplatsen ansvar du för arbetsmiljö för yrkesarbetare och arbetsledare samt att de kan driva projektet framåt med rätt resurser. Du arbetar aktivt med utveckling och att få arbetsgruppen att arbeta mot gemensamma mål.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har erfarenhet av arbete inom området väg
• Erfarenhet av ledande befattning är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

I rollen som platschef är du initiativtagande, nyfiken och har vana av att självständigt driva ditt och andras arbete framåt. I din roll som ledare är du prestigelös och arbetar mot medlemmarna i projektets gemensamma mål. Du är van att anpassa dig efter nya situationer och arbetsuppgifter. På NYAB finns möjligheter att utvecklas och som person behöver du vara trygg i att självständigt utveckla arbetssätt och finna information du behöver.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Norrbotten
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: platschef, projekt, väg, bygg, entreprenad, infrastruktur, ledarskap, ledare, chef, KMA, budget, Norrbotten, NYAB Visa mindre

Arbetschef norr

Arbetschef Norr till Lindbäcks Bygg På Lindbäcks bygger vi industriellt producerade flerbostadshus i trä för att vi tror på boende för fler. Det har hänt mycket sedan starten av det familjeägda företaget i Kallfors, Piteå år 1924. I början av 2018 startade vi produktion i vår toppmoderna fabriksanläggning på Haraholmen. En satsning som har mer än dubblerat vår produktionskapacitet i fabrik. Vi levererar moduler från våra fabriker till våra byggarbetsplatse... Visa mer
Arbetschef Norr till Lindbäcks Bygg
På Lindbäcks bygger vi industriellt producerade flerbostadshus i trä för att vi tror på boende för fler. Det har hänt mycket sedan starten av det familjeägda företaget i Kallfors, Piteå år 1924. I början av 2018 startade vi produktion i vår toppmoderna fabriksanläggning på Haraholmen. En satsning som har mer än dubblerat vår produktionskapacitet i fabrik. Vi levererar moduler från våra fabriker till våra byggarbetsplatser från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats där du får stor möjlighet att påverka företagets och din egen utveckling.
Är du en resultatdriven, strukturerad person med erfarenhet inom byggsektorn och som trivs med att ta hand om kunder? Välkommen med din ansökan!
Vi utökar vår styrka i Norr och söker efter ytterligare en Arbetschef till Norr
Tjänsten är placerad med utgångspunkt på Lindbäcks kontor i Piteå. Som Arbetschef kommer du arbeta i ett affärsområde som sträcker sig från Umeå till Kiruna Norr tillsammans med befintlig Arbetschef.
I rollen kommer du att rapportera till Byggchef Norr.
Om rollen
I rollen som Arbetschef har du ett övergripande ansvar för de projekt du tilldelas. Du kommer in tidigt i projekten och ska bidra med råd och stöd under projektering och säljfasen. När projektkalkylen är uppförd övergår det ekonomiska ansvaret för projekten till dig. Du har ett personalansvar för din enhet och ett ansvar att utveckla byggverksamheten utifrån gällande strategiska och operativa mål samt överenskomna utmaningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvudsaklig kontakt med beställare, underentreprenörer, projektörer både internt och externt. Ytterst ansvarig för tilldelade projekt i sin helhet till överlämning till kund.
Ekonomi
· Ekonomiskt ansvar för tilldelade projekt, strategisk ekonomiplanering utifrån tilldelad anbudskalkyl.
· Huvudansvar för framtagande av projektkalkyl för samtliga kontoslag.
· Ansvarig för fastställande av projektkalkyl som utgångläge i projekten.
Personal
· Personalansvar för platscheferna inom din enhet.
· Resursplanering över samtliga byggplatser Norr tillsammans med AC och PLC
Genomförande
· Kontraktstolkning mot kund och underentreprenörer.
· Säkerställa genomförande på byggarbetsplats för tilldelade projekt i enlighet med kontrakt.
· Stöttande roll till byggplatserna och Platscheferna som driver projektet på plats.
· Hantera och ta väl hand om kunder och andra externa parter relaterat till projekten.
· Du rapporterar till Byggchef Norr
Din bakgrund
Vi värdesätter bred kompetens inom byggbranschen med flerårig erfarenhet inom projektledning och ledarskap. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal såväl som i skrift samt har goda datorkunskaper. Ekonomistyrning är en viktig del av arbetschefsrollen, och även meritererande om du har en bakgrund i upphandlingar av material och UE samt mark och grundupphandlingar.
Vi söker dig som är engagerad, resultatinriktad och driven men som också är lyhörd mot dina kollegor och har bra samarbetsförmåga. En god organisationsförmåga och trivs med att ha stort eget ansvar är egenskaper som vi söker efter. Du är trygg i dig själv och duktig på att få med dig andra och skapa entusiasm att arbeta mot ett tydligt mål. Vidare är du lösningsorienterad och mån om att leverera hög kvalité.
Som person är du duktig på att kommunicera, bygga relationer och tycker det är viktigt med ett väl fungerande samarbete som skapar en kultur ”Vi gör det tillsammans”.
Du har en hög social kompetens och värdesätter goda och långa relationer med såväl interna som externa kontakter.
Kompetens/utbildning:
· God social kompetens
· Flerårig teoretisk och praktisk erfarenhet av husbyggnation.
· Teoretisk och praktisk erfarenhet av projektkalkyler och av att arbeta mot ett ekonomiskt resultat.
· God kunskap i entreprenadjuridik.
· Datorvana med goda kunskaper i Word, Excel, PowerPoint och tidplaneringsverktyg såsom Powerprojekt, Asta och dyl.
· Utbildning i SAM, BAM (Bättre arbetsmiljö) samt BAS-U/BAS-P
Ansökan
För att söka tjänsten, registrera ditt CV och personligt brev. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är fredag 2020-08-21. Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Byggchef Norr, Caroline Pettersson 070-339 22 25 Visa mindre

Field operation Manager Sweden North

All resources, and logistics required to perform services and maintenance activities on customers' site/property. These activities contribute to, maintain, repair and refurbish sold or existing products. Includes all types of maintenance service (preventive and remedial), manage maintenance facilities and field services engineering. Qualifications/Requirements Bachelor’s Degree in technical field or equivalent knowledge/experience  Significant experienc... Visa mer
All resources, and logistics required to perform services and maintenance activities on customers' site/property. These activities contribute to, maintain, repair and refurbish sold or existing products. Includes all types of maintenance service (preventive and remedial), manage maintenance facilities and field services engineering.


Qualifications/Requirements
Bachelor’s Degree in technical field or equivalent knowledge/experience 
Significant experience in field service, engineering, or operations PM Knowledge of Scheduling Software (Primavera or MS Project) and Earned Value Management technique 
Self-started able to drive sustainable results 
Entrepreneurial/Change agent mindset 
Ability to energize teams and view change as an opportunity 
Excellent analytical, problem-solving, and process skills 
Excellent facilitation, presentation, and verbal written communication skills 
Ability to work effectively in a culturally diverse and highly matrixes environments 
Willing to travel



Essential Responsibilities:
Manage the regional field operations team and optimize workforce utilization 
Responsible to drive EHS culture and 100% compliance with all communications, policies and procedures 
Drive operational execution continuous improvement and productivity 
Own JCE  full execution at task  and feedback for continuous improvement 
Be operational and technical contact point for the Customer at site regional level 
Benchmark against O&M Fleet Best Practices to provide improvement recommendations for maximizing fleet availability and performance 
Be responsible to optimize 3rd party utilization and EHS performance 
Monitor and optimize material flow and logistics in coordination with the central warehouses and 3rd party suppliers 
Identify, raise and support sales to materialize sales opportunities 
Ensure proper use of the different GE’s IT systems and processes in the region 
Partner with technical support functions to drive proper and timely technical issue resolution 
Accountable on field Quality, partner with regional quality team 
Develop and grow the team expertise and capabilities



Desired Characteristics :
Project Management and/or Field Experience 
Dynamic, flexible team player with demonstrated ability to lead diverse teams Visa mindre

Platschef

Ansök    Aug 12    Swerock AB    Platschef, anläggning
Swerock är en av Nordens största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. Vi erbjuder tjänster inom betong, grus och bergkross, transporter och entreprenadmaskiner samt miljötjänster så som återvinning och marksanering. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro gör vi byggandet lite enklare. Omsättningen är drygt 5 miljarder kronor och antalet anställda är cirka 1000. Swerock är ett dotterbolag inom Peab... Visa mer
Swerock är en av Nordens största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. Vi erbjuder tjänster inom betong, grus och bergkross, transporter och entreprenadmaskiner samt miljötjänster så som återvinning och marksanering. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro gör vi byggandet lite enklare. Omsättningen är drygt 5 miljarder kronor och antalet anställda är cirka 1000. Swerock är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

Vi söker en driftig Platschef till Swerock Transport och Maskin med placering i Piteå.

Våra kontor i Norra Norrland ligger i Skellefteå, Piteå, Boden, Luleå, Arvidsjaur, Jokkmokk, Gällivare och Kiruna. Vi sysselsätter c:a 300 enheter med olika uppdrag och ser till att rätt maskin/lastbil är på rätt plats vid rätt tidpunkt och med rätt utrustning. Uppdragen varierar från snöröjning, leveranser av matjord och grus till mindre entreprenader, i samarbete med små och stora kunder.

Om tjänsten

Som Platschef ansvarar du för den dagliga verksamheten i Piteå/Boden/Luleå/Skellefteå med omnejd.

Detta innebär ansvar för ekonomi, kvalitet och personal. Det är därför viktigt att du har förmåga att överblicka helheten, således är det av vikt att du har goda ledaregenskaper och kan engagera och motivera dina medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:

• Utveckla goda och långsiktiga kundrelationer
• Personalansvar där du leder dina teammedlemmar genom en nära och bra dialog
• Ekonomiskt ansvar - Planera och leda för att uppnå effektivitet, lönsamhet samt kvalitet i alla led
• Arbetsmiljöansvar, miljöansvar

Kravprofil

För att trivas och bidra i rollen tror vi att du har intresse för och kunskap/erfarenhet om anläggnings- & entreprenadbranschen med ett brett kontaktnät. Som person är du kreativ, initiativtagande samt lojal. Ledarskap och kundrelationer är naturliga inslag i din vardag vilket gör dig till en trygg och stabil ledare och förebild. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakter med flera olika aktörer har du en hög social kompetens och har lätt för att samarbeta och skapa relationer.

Du har god datorvana och B-körkort.

Personliga egenskaper

Dina insatser kommer att bidra till såväl företagets framgång som till en bättre arbetsplats och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig tillämpning.

Som ledare är du självgående och trivs med att leda samt utveckla och motivera dina medarbetare men också samarbeta med andra funktioner inom företaget. Din servicenivå är hög och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett starkt kundfokus med intresse, vilja och förmåga att hjälpa och anstränger dig för att leverera den bästa lösningen för alla parter. Du har förmåga att överblicka helheten och har en ekonomisk medvetenhet i ditt sätt att tänka och agera i arbetet.

Du har lätt för att kommunicera och förmåga av att skapa och bibehålla goda relationer med både kunder och interna kollegor.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning på 6 månader.

Vi erbjuder! Visa mindre

Platschef - Construction Manager till ENERCON

Är du miljömedveten, drivs av ledning och det totala projektansvaret? Då är du den vi söker till ett av de största vindkraftprojekten i Sverige, Markbygden, Piteå. Enercon är ett av världens största företag inom vindkraft, både i konstruktion och drift. I företaget finns mer än 19 000 personer som har en gemensam drivkraft, att bidra till ren luft med miljövänlig energi. Projektet i Ersträsk är en av de största landbaserade vindkraftparkerna i Sverige. N... Visa mer
Är du miljömedveten, drivs av ledning och det totala projektansvaret?
Då är du den vi söker till ett av de största vindkraftprojekten i Sverige, Markbygden, Piteå.

Enercon är ett av världens största företag inom vindkraft, både i konstruktion och drift. I företaget finns mer än 19 000 personer som har en gemensam drivkraft, att bidra till ren luft med miljövänlig energi. Projektet i Ersträsk är en av de största landbaserade vindkraftparkerna i Sverige. När den står klar kommer den att leverera 2000 GWh till svenska elnätet.

Arbetsuppgifter
Som Construction Manager har du ett övergripande ansvar för byggarbetsplatsen, inklusive fullständig ledning, ansvar och support. I din roll ingår att säkerställa genomförande enligt schema, kvalitet och kostnad, med fokus på projektoptimering med projektgruppen och underleverantörer som deltar i projektet.
Du ansvarar för genomförandet och efterlevnaden av ENERCONs gällande HMS-standarder samt byggprocesserna från samtliga projektdeltagare. Du ansvarar även för övervakning och samordning av tunga och speciella transporter inom vindkraftparken.

Kompetens
För denna roll söker vi dig med avslutad teknisk studie inom maskinteknik, elteknik, civilingenjör eller industriell teknik.  God vana eller nyexaminerad. Projektledning inom anläggnings eller energisektorn är meriterande. Har du erfarenhet av projekt inom landbaserad vindkraft är det en fördel. Du bör ha grundläggande kunskaper inom Office-paketet.

Anställning
Detta är en heltidstjänst, och startdatum är flexibelt, men snarast möjligt. Detta är i grunden en inhyrning under projekttiden på cirka ett år, men det finns utrymme för annat avtal för rätt person.

Språk
ENERCON är en internationell organisation och då det är flera nationaliteter på siten är engelska huvudspråket och därför ett krav. Kan du fler språk än svenska och engelska är det meriterande.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco, men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta:
ansvarig rekryterare: Maria Johansson 070 377 16 30.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Platschef, Elingenjör, civilingenjör, industriteknik, högspänningselektriker, ingenjör, elektriker, vindkraft, Adecco Piteå Visa mindre

Site Manager Byggingenjör

Enercon är ett av världens största företag inom vindkraft, både i konstruktion och drift. I företaget finns mer än 19 000 personer som har en gemensam drivkraft, att bidra till ren luft med miljövänlig energi. Projektet i Ersträsk är en av de största landbaserade vindkraftparkerna i Sverige. När den står klar kommer den att leverera 2000 GWh till svenska elnätet. Arbetsuppgifter Som Site Manager BoP, Balance of Plant, stöttar du Platschef/Construction Man... Visa mer
Enercon är ett av världens största företag inom vindkraft, både i konstruktion och drift. I företaget finns mer än 19 000 personer som har en gemensam drivkraft, att bidra till ren luft med miljövänlig energi. Projektet i Ersträsk är en av de största landbaserade vindkraftparkerna i Sverige. När den står klar kommer den att leverera 2000 GWh till svenska elnätet.

Arbetsuppgifter
Som Site Manager BoP, Balance of Plant, stöttar du Platschef/Construction Manager i kontrakterade uppdrag som utförs av underleverantörer. I din roll är du som Site Manager länken mellan team som jobbar parallellt. Det kan vara projekt som uppförande av tillfartsvägar, montering av kran och underliggande konstruktionsarbeten och kabeldragning.

I tjänsten ingår att:

• Säkerställa att jobb utförs säkert och enligt överenskommelse
• Koordinera arbetsuppgifter, övervaka från montering till övertag
• Att deadline och projektplan följs
• Att budget för överenskomna installationer följs

I uppdraget ingår även kvalitetsarbete/management som exempelvis kvalitetskontroller av upphandlade arbeten och stämma av gällande utförande, att verifiera underleverantörers certifikat och avtal samt teknisk dokumentation både intern och extern.

Då kommunikation är en viktig del i det dagliga arbetet förutsätter vi att du enkelt kan prata för din sak och bidra med förslag på optimala lösningar vid genomgångar tillsammans med konstruktionsteamet. Du stöttar även Platschef/Construction Manager och General Project Manager administrativt.

Ansökan på engelska
Ansökan för tjänsten ska vara med både CV och Personligt brev på engelska. Goda kunskaper i både skrift och tal är viktigt då Enercon är en internationell organisation och engelska är huvudspråket. Kan du fler språk är det meriterande, men ej ett krav.

Kompetens
För denna roll söker vi dig med några års vana från byggsiter eller nyligen avslutade studier till civilingenjör inom bygg-, el-, eller industriell teknik. Projektledning inom anläggnings- eller energisektorn är meriterande. Har du erfarenhet av projekt inom landbaserad vindkraft är det en fördel. Du bör ha goda kunskaper inom Office-paketet.

Anställning
Detta är en heltidstjänst där startdatum är snarast möjligt. Uppdraget är en inhyrning med start omgående till oktober.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco, men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev på engelska och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta:
ansvarig rekryterare: Maria Johansson 070 377 16 30.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Site Manager, Byggingenjör, civilingenjör, industriteknik, högspänningselektriker, ingenjör, vindkraft, Adecco Piteå Visa mindre