Lediga jobb som Personalansvarig i Piteå

Se lediga jobb som Personalansvarig i Piteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Piteå som finns hos arbetsgivaren.

Operativ chef

Ansök    Jan 31    Blikk Sverige AB    Personalansvarig
Vill du ha en nyckelroll i Blikks fortsatta framgång? Vi söker nu en Operativ Chef med stort driv och engagemang som vill vara med och leda vårt bolag in i framtiden! Blikkär ett snabbväxande produktbolag. Våra smarta molntjänster används dagligen av tusentals användare inom många olika branscher. Blikk-teamet består av ett 50-tal vassa specialister som jobbar med allt från systemutveckling till användarstöd, sälj och marknad. Majoriteten arbetar från huvu... Visa mer
Vill du ha en nyckelroll i Blikks fortsatta framgång?
Vi söker nu en Operativ Chef med stort driv och engagemang som vill vara med och leda vårt bolag in i framtiden!
Blikkär ett snabbväxande produktbolag. Våra smarta molntjänster används dagligen av tusentals användare inom många olika branscher. Blikk-teamet består av ett 50-tal vassa specialister som jobbar med allt från systemutveckling till användarstöd, sälj och marknad. Majoriteten arbetar från huvudkontoret i Piteå, men vi har även ett kontor i Luleå, hubbar i Stockholm och Göteborg samt medarbetare som jobbar på distans från Växjö, Boden och Åre.
Som Operativ Chef hos oss kommer du att ha ett brett ansvarsområde, där du driver och utvecklar företagets interna processer, ekonomistyrning och HR-arbete. Det innebär att du behöver trivas med högt tempo, kunna fatta snabba och kloka beslut samt ha förmågan att prioritera rätt. I denna roll har du personalansvar för HR samt delar av ekonomiavdelningen, du rapporterar till VD samt sitter med i Blikks ledningsgrupp.
Vi söker dig som brinner för utveckling och trivs med att ha ett stort ansvar. Du har både energi och driv, men samtidigt en lugn och förtroendeingivande närvaro. Du har förmågan att lyfta blicken, prioritera rätt och skapa struktur utan att fastna i detaljer. Hos oss får du en dynamisk vardag där du spelar en central nyckelroll i att forma bolagets framtid.
Dina huvudsakliga ansvarsområden Övergripande ansvar för ekonomi och HR, inklusive budget, lönsamhetsmål, avtalsfrågor och personalstrategi.
Leda förbättringsprojekt och effektivisera interna processer för ökad produktivitet och hållbar tillväxt.
Driva och implementera strategiska initiativ kopplat till verksamhetsutveckling och skalbarhet.
Arbeta nära övriga ledningsgruppen för att skapa smidiga samarbeten mellan företagets olika avdelningar.
Identifiera och implementera förbättringsåtgärder för ökad lönsamhet och kundnöjdhet.
Ansvara för inköpsprocesser och säkerställa kostnadseffektiva lösningar.
Säkerställa att ekonomiska rapporter, KPI:er och nyckeltal följs upp och analyseras för att upptäcka avvikelser, risker och möjligheter.
Vem är du och vad har du gjort innan?
Vi söker dig som antingen har erfarenhet av en liknande roll idag, gärna inom techbolag eller snabbväxande organisationer, och vill fortsätta utvecklas i en dynamisk miljö, ellerser detta som nästa naturliga steg i din karriär och är redo att ta ett större ansvar i en bred och strategisk roll.
Vi ser att du:
Är affärsmässig, resultatorienterad och har en förmåga att driva initiativ från strategi till genomförande.
Är en naturlig ledare med erfarenhet av att bygga och utveckla team.
Använder data och insikter som grund för att forma strategiska beslut och utveckla verksamheten.
Har god förståelse för ekonomi och affärsstyrning.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten.
Goda anledningar att trivas på Blikk
Det är viktigt för oss att vi trivs på jobbet och vi vet att vår absolut största tillgång är våra medarbetare! Vår vision är att vi skapar tid för våra kunder, men också våra medarbetare. Nedan är ett axplock av de förmåner vi har idag (som vi är otroligt stolta över!)
Sommartid: 6 timmar arbetsdag under sommarmånaderna
Friskvårdsamtfriluftsdagar och friskvårdsbidrag
Ledighetpå klämdagar och dag före röd dag
Krya-tid:Full lön utan karensavdrag
Fredag hela veckan:Gemensam kontorsfrukost varannan fredag
Ett förmånligtförsäkringspaket samt tjänstepension

Kika gärna in iBlikks playbookför att läsa mer.
Placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. För denna roll önskar vi att du utgår från vårt huvudkontor i Piteå.
Information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Varmt välkommen att söka tjänsten senast 2024-02-28. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag. En del kommunikation i processen sker via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att kontakta vår VD Mikael Gramer via: [email protected] För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Andreas Berglund, People Manager via:[email protected]
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Konsultchef

Ansök    Nov 1    Konsultia AB    Personalansvarig
Dina arbetsuppgifter Som Konsultchef ansvarar du för bolagets konsulter i din region och säljer våra tjänster i samarbete med ansvarig säljare. Du bidrar till Konsultias tillväxtresa där vårt mål är att föra svensk industri framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Att i samarbete med platschef och säljorganisation planera och genomföra kundbesök. Leverera bemannings- och rekryteringslösningar till kund. Rekrytera och introducera nya... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Som Konsultchef ansvarar du för bolagets konsulter i din region och säljer våra tjänster i samarbete med ansvarig säljare. Du bidrar till Konsultias tillväxtresa där vårt mål är att föra svensk industri framåt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Att i samarbete med platschef och säljorganisation planera och genomföra kundbesök.
Leverera bemannings- och rekryteringslösningar till kund.
Rekrytera och introducera nya konsulter samt följa upp uppdrag.
Administration kring personal och kund.
Aktivt bidra till att nå bolagets affärsmål avseende tillväxt, lönsamhet, kund- och medarbetarnöjdhet.

Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för affärer, resultat och människor. Du värdesätter kommunikation som bygger goda relationer till kunder och kollegor. Som person är du handlingskraftig, serviceinriktad och affärsmässig. Konsultia är ett värderingsstyrt bolag och våra ledord är ansvar, engagemang, kundfokus och kul på jobbet. Delar du våra värderingar har du goda möjligheter att utvecklas och vi kan se fram emot en intressant framtid tillsammans.

Det är meriterande med chefs- eller ledarerfarenhet eller liknande, där du haft ansvar för personal, kunder eller affärer. Det är en fördel om du har erfarenhet från bemanningsbranschen, tillväxtföretag eller industri. B-körkort är ett krav.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat under cirka 18 månader. Startdatum enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 26 november.

Vid frågor vänligen kontakta Freja Bröste, platschef, [email protected]



FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.

Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierat enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se (http://www.konsultia.se/) Visa mindre

Konsultchef/Platschef till Wikan Personal i Piteå

Ansök    Aug 29    Wikan Personal    Personalansvarig
Som en följd av vårt långsiktiga arbete ska Wikan Personal etablera ett kontor i Piteå. Vi söker därför en Konsultchef/platschef med entreprenörsdriv som tillsammans med oss vill starta upp och utveckla Wikan Personal i Piteå med omnejd. Vi söker en person som har passion för människor och affärer, en entreprenör som drivs av möjligheten att tillsammans med andra skapa något nytt. Om företaget Wikan Personal är ett auktoriserat bemannings- och rekrytering... Visa mer
Som en följd av vårt långsiktiga arbete ska Wikan Personal etablera ett kontor i Piteå. Vi söker därför en Konsultchef/platschef med entreprenörsdriv som tillsammans med oss vill starta upp och utveckla Wikan Personal i Piteå med omnejd. Vi söker en person som har passion för människor och affärer, en entreprenör som drivs av möjligheten att tillsammans med andra skapa något nytt.

Om företaget
Wikan Personal är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser verksamhetens behov. Wikan Personal har kontor på tio orter i Sverige, omsätter ca 350 Msek och har omkring 800 anställda. Det nordligaste kontoret ligger idag i Skellefteå.

Våra kontor drivs utifrån varje orts lokala förutsättningar av engagerade platschefer som tillsammans med sina medarbetare utvecklar den lokala affären. I koncernen finns idag fem rörelsedrivande bolag.

Vi lägger stort fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med kollegor i Skellefteå bygga upp ett nytt bemannings- och rekryteringskontor i Piteå. Som platschef har du ett brett ansvarsområde med många skiftande arbetsuppgifter. Du bygger och fördjupar relationer med nya och befintliga kunder och hjälper dem att lösa sitt personalbehov genom bemanning eller rekryteringstjänster. Du kommer självständigt ansvara för samtliga delar i rekryteringsprocessen respektive bemanningsverksamheten, vilket innefattar såväl professionell konsultation som personalansvar.

Du kommer att ha ansvaret för den lokala verksamheten i Piteå. Organisatoriskt kommer Piteåkontoret vara en del av Wikan Personal Botnia AB som har sitt säte i Skellefteå. Det innebär att du ingår i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som kan branschen och har stort förtroende bland flertalet små och stora kunder. Vi ser nu fram emot att du med din bakgrund och erfarenhet ska hjälpa oss fortsätta vår utveckling i Norrlandsregionen.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Rollen som platschef ställer höga krav på förståelse för våra kunders verksamhet och behov. Du har med fördel arbetat i en roll med kundansvar tidigare (B2B) och drivs av att identifiera affärsmöjligheter och finna lösningar för kunden.

Vi ser gärna att du som söker har eftergymnasial utbildning inom exempelvis inom HR, IT, Teknik, Marknad eller Management. Erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen är mycket meriterande, men du kan också ha jobbat ett antal år i ledande befattning inom näringslivet.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen krävs att du är engagerad och trivs i en miljö med högt tempo där förändringar sker ofta och snabbt. Du bör vara effektiv i arbetet och duktig på att hitta lösningar. Vidare ser vi att du har en tydlig moralisk kompass och tycker det är viktigt att bemöta människor på samma sätt som du själv vill bli bemött.

Om du också är en målinriktad person som drivs av att arbeta med försäljning och trivs med att ha personalansvar - då kommer du trivas hos oss!

Wikan Personal har stor erfarenhet av att starta upp nya kontor på nya orter och tillsammans med rätt person så finns alla förutsättningar för en framgångsrik etablering även i Piteå.

Information och kontakt
Vi lägger stor vikt vid att du ska få så bra förutsättningar som möjligt i uppstarten av verksamheten och från vårt kontor i Skellefteå kommer du att få all hjälp du behöver. Målet är att vi förutom denna tjänst kommer att rekrytera ytterligare en medarbetare (konsultchef/rekryteringskonsult) till kontoret i Piteå så snart som möjligt.

För denna tjänst är din personlighet av största betydelse. Känner du att detta är jobbet för dig så tveka inte att söka.

Sista ansökningsdag är den 25 september 2019. Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida. Har du frågor så ring gärna vår platschef i Skellefteå Kenneth Vidmark på telefonnummer 072-7090281.

Mer information hittar du på wikan.se. Visa mindre