Lediga jobb som Redovisningsekonom i Piteå

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Piteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Piteå som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom, visstidsanställning

Ansök    Dec 22    Piteå kommun    Redovisningsekonom
Det händer mycket i Piteå. Stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du ca 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Ekonomiavdelningen består av enheterna Ekonomiadministration, Ekonomistyrning och Ink... Visa mer
Det händer mycket i Piteå. Stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du ca 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till.

Ekonomiavdelningen består av enheterna Ekonomiadministration, Ekonomistyrning och Inköp. Vi är ett strategiskt stöd inom ekonomi- och inköpsprocessen för kommunkoncernens verksamheter så att rättvisande räkenskaper och god ekonomisk hushållning uppnås. Verksamheten leds tillitsbaserat utifrån värdeorden våga, låga och förmåga. Särskilt viktigt för oss är att vi agerar samskapande och ger stöd till verksamheterna, att vi agerar professionellt och bidrar till mer digitaliserade processer. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifter
Ekonomiadministrationen ska säkerställa att kommunens olika verksamheter får tillfredsställande stöd och utbildning i ekonomiadministrativa frågor. Kommunorganisationen har ett gemensamt uppdrag att arbeta för verksamhetsutveckling med stöd av digital teknik. För Ekonomiadministrationens del innebär det bland annat en successiv övergång till fler digitala ekonomi- och inköpsprocesser. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag där utvecklingsarbete, samarbete och goda resultat värderas högt.

Ekonomiadministration ansvarar för kommunens kassafunktion, leverantörsreskontra samt kundreskontra inklusive kravhantering. Arbetet sker i nära samarbete med kommunkoncernens olika verksamheter, kommunmedborgare och näringsliv.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot redovisning/ekonomistyrning. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete  och redovisning sedan tidigare. Du har en god analytisk förmåga där du ser och förstår helheter samtidigt som du har bra sinne för struktur och detaljer. Du behöver ha lätt att uttrycka dig både i tal och skrift. Du skapar förtroendefulla relationer både internt och externt. Vi uppskattar när du vågar bryta mönster och tänka nytt.

Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning, heltid under perioden 2022-02-01 – 2022-08-31. 

Välkommen med din ansökan senast 2022-01-09! 

Vi undanber oss kontakt från konsulterande rekryteringsföretag och annonsörer. Visa mindre

Ekonom Samhällsbyggnad Piteå kommun

Ansök    Dec 8    Piteå kommun    Redovisningsekonom
Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villk... Visa mer
Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villkor och förmåner. Vi hoppas att du vill bli en i gänget på Piteå kommun! 

Förvaltningen Samhällsbyggnad arbetar för ett attraktivt och hållbart samhälle för invånare, besökare och näringsliv. Vi är cirka 250 medarbetare inom samhällsplanering och kompetensförsörjning. Drygt hälften av medarbetarna arbetar på Stadsporten i centrala Piteå. På Stadsporten finns vår administrativa enhet som tillhandahåller administrativ specialistkompetens för förvaltningens verksamheter. Du ingår i förvaltningens ekonomiteam som består av två ekonomer från den administrativa enheten och två controllers från förvaltningens ledningsstab.
Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas och bidra till utveckling.

Arbetsuppgifter??????????????????????????
Som en av två ekonomer på Samhällsbyggnad arbetar du med budget, års-, månads- och delårsbokslut. Du ansvarar för ekonomiska uppföljningar, analyser, prognoser samt utveckling av ekonomirutiner. Arbetet sker i nära samarbete med controllers, administratörer, chefer och budgetansvariga inom den egna förvaltningen och med övriga förvaltningar i kommunövergripande frågor.
Du bidrar till att utveckla rutiner och verktyg för olika ekonomiska processer och utbildningsinsatser. Arbetsuppgifter kopplade till intern kontroll-, digitaliserings-och inköpsprocesser ingår.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:


• har en akademisk examen inom ekonomistyrning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• har arbetat några år som ekonom, med fördel i offentlig sektor eller en större organisation.
• är trygg i din yrkesroll och är van att det ställs höga krav på dig inom angivna tidsramar.
• har ett stort intresse för ekonomi, verksamhets- och utvecklingsfrågor i kombination med ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig.
• har god social kompetens, lätt för att samarbeta och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Övrigt 
Tjänsten är heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Välkommen med din ansökan senast 2022-01-09 Visa mindre

Redovisningsekonom till Stenvalls Trä i Lövholmen

Ansök    Maj 13    Stenvalls Trä AB    Redovisningsekonom
Har du erfarenhet som redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett framgångsrik familjeägt företag? Vi utökar arbetsgruppen och söker efter dig som vill bli en del av oss på Stenvalls Trä.    Om tjänstenSom redovisningsekonom på Stenvalls Trä kommer du vara ansiktet utåt och ansvara för kontakt med kollegor, kunder och leverantörer gällande frågor i ditt ansvarsområde. Du kommer även att arbeta med kundreskontra, leve... Visa mer
Har du erfarenhet som redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett framgångsrik familjeägt företag? Vi utökar arbetsgruppen och söker efter dig som vill bli en del av oss på Stenvalls Trä. 
 
Om tjänstenSom redovisningsekonom på Stenvalls Trä kommer du vara ansiktet utåt och ansvara för kontakt med kollegor, kunder och leverantörer gällande frågor i ditt ansvarsområde. Du kommer även att arbeta med kundreskontra, leverantörsreskontra och löpande redovisning. Tjänsteställe är Lövholmen i Piteå. 
 
Din profilFör att trivas med uppdraget tror vi att du är noggrann, lösningsorienterad med ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt.
 
Du har en mycket god samarbetsförmåga med både leverantörer och kunder, vilket gör att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Det förväntas att du förstår vikten av goda, nära och långsiktiga relationer.
 
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig nya system och rutiner. Du har också lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska.
 
För att lyckas i rollen så bör du vara strukturerad och tålmodig samt att du gör ditt yttersta för att säkerställa en hög kvalité. Du känner ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar hela tiden med att förbättra din egna och företagets processer.
 
Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom kommer du ha ansvaret över vissa delar av koncernens kund- och leverantörsreskontra, arbeta med avstämningar och statistik samt vara behjälplig vid delar av råvaruadministrationen, såsom avräkning av virkeskontrakt.
 
Du kommer bland annat att boka ut kundinbetalningar, registrera och kontera leverantörsfakturor samt ta fram underlag till budget- och bokslutsarbete. 
 
I ditt arbete ingår även löpande bokföring, kontroll av kassor, anläggningsregister och periodiseringar. Du kommer också att vara behjälplig vid systemunderhåll och support.
 
Vi erbjuder digVi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande uppdrag. Du har en stor möjlighet att påverka ditt arbete i en miljö där nytänkande och förbättringsförslag värderas högt.
 
Redovisningsekonomerna har ett nära samarbete där de hjälper och stöttar varandra inom samtliga områden, vid exempelvis frånvaro eller arbetstoppar. Vi kan även erbjuda dig en arbetsmiljö där vi har högt i tak och skratt utlovas varje dag vid fikarasterna. 
 
KravFör tjänsten krävs att du har minst 3 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel.
Att du har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska
 
MeriterandeGod förståelse av ekonomiska processer och termer vid exempelvis bokföring, periodiseringar och avstämningar. 
 
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen Ulrika Berglund, som du når via mail: [email protected] eller mobil 070-184 10 24
 
Välkommen med din ansökan!
 



Om företaget
Stenvalls Trä AB är ett familjeägt sågverksföretag med anläggningar i Sikfors, Luleå, Örarna, Seskarö och Piteå.

Vi har en stark värdegrund. Det är våra värderingar och normer som bestämmer vårt handlande. Det är också i våra värderingar som vi hittar kraften, beslutsamheten och tillförsikten att allt löser sig. Vi ser möjligheterna. Våra värdeord är mod, arbetsglädje, handlingskraft, kompetens och äkthet. Visa mindre

Commercial manager till Markbygden Net

Ansök    Jul 1    Randstad AB    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Är du en analytisk och erfaren person med goda kunskaper inom redovisning, avtalshantering och med viss kompetens inom juridik? Vill du vara med och förädla Europas största landbaserade vindkraftpark i ett bolag som gör skillnad på Sveriges elmarknad?  I sådana fall har du nu chansen att bli en viktig pusselbit i den omställning mot förnybar energi som pågår när Markbygden Net söker en Commercial Manager!  För snart 20 år sedan lanserade... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en analytisk och erfaren person med goda kunskaper inom redovisning, avtalshantering och med viss kompetens inom juridik? Vill du vara med och förädla Europas största landbaserade vindkraftpark i ett bolag som gör skillnad på Sveriges elmarknad?  I sådana fall har du nu chansen att bli en viktig pusselbit i den omställning mot förnybar energi som pågår när Markbygden Net söker en Commercial Manager! 

För snart 20 år sedan lanserades idén med Europas största landbaserade vindkraftsprojekt. Hösten 2012 fick Markbygden Vind tillstånd för den första etappen av det stora Markbygdenprojektet och strax därefter påbörjades bygget. Projektet som realiseras i snabb takt, heter idag Markbygden 1101, och ligger cirka 30 km väster om Piteå. Vindkraftparken kommer när den är fullt utbyggd att leverera grön energi med upp till 12 terrawattimmar per år, vilket utgör ca 8 % av Sveriges totala elkonsumtion. Markbygden Net bygger, driver och underhåller elnät, och uppdraget är att säkerställa överföring av el från Markbygdenområdet till det svenska stamnätet.

Ansvarsområden
Markbygden Net söker nu en Commercial Manager med övergripande ansvar för ekonomisk effektivitet, kundnöjdhet, samt att avtal, lagar och regler efterlevs. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
samordningsansvar för förvaltning av entreprenörer under byggnads- och driftsfas
ansvar för leverantörsrelationer
ansvar för avtal
fakturahantering
beräkning av tariffer och avgifter, samt bereda underlag för fakturering till kund
avstämning av intäkter och kostnader
ansvara för prognoser för nätbolag
upphandlingar
granskning och hantering av aktuellt regelverk, lagar, ramverksberedning och löpande dokumentation

Jobbet innebär mycket kontakter både internt och externt, och du kommer bland annat att hantera frågor om anslutningsavtal, tariffer och försäkringar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning med ekonomisk inriktning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper inom redovisning och ekonomisk analys, och viss juridisk kompetens. Din svenska håller hög nivå såväl muntligt som skriftligt, du är bekväm med att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift, samt har goda datakunskaper. Det är viktigt att du är kvalitets, leverans och servicemedveten. För att vara aktuell för tjänsten så behöver du också ha B-körkort.

Ansökan
I den här rekryteringen har Markbygden Net valt att samarbeta med Randstad Rekrytering. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att höra av dig till Randstads rekryteringskonsult Christer Sjögren, som nås på telefonnummer 073-357 00 93 eller på mail: [email protected] Med anledning av semester under v. 27-v. 31 så kommer frågor att besvaras och urval att påbörjas under v. 32. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se där du kan bifoga ditt CV och personliga brev. Vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt. Sista ansökningsdag är den 9 augusti 2021. 

Om företaget
För snart 20 år sedan lanserades idén med Europas största landbaserade vindkraftsprojekt. Hösten 2012 fick Markbygden Vind tillstånd för den första etappen av det stora Markbygdenprojektet och strax därefter påbörjades bygget. Projektet som realiseras i snabb takt, heter idag Markbygden 1101, och ligger cirka 30 km väster om Piteå i Norrbotten.

Markbygden Net är ett elnätbolag som bygger, driver, och underhåller elnät, ansluter kunder till elnätet och uppdraget är att säkerställa överföring av el från vindkraftparken i Markbygdenområdet utanför Piteå till det svenska stamnätet. Vindkraftparken kommer när den är fullt utbyggd att leverera grön energi med upp till 12 terrawattimmar per år, vilket utgör ca 8 % av Sveriges totala elkonsumtion. Visa mindre

Ekonom, vikariat

Ansök    Maj 6    Piteå kommun    Redovisningsekonom
Det händer mycket i Piteå. Stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du ca 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Ekonomiavdelningen består av enheterna Ekonomiadministration, Ekonomistyrning och I... Visa mer
Det händer mycket i Piteå. Stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå.
Som medarbetare i Piteå kommun har du ca 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till.

Ekonomiavdelningen består av enheterna Ekonomiadministration, Ekonomistyrning och Inköp. Vi är ett strategiskt stöd inom ekonomi- och inköpsprocessen för kommunkoncernens verksamheter så att rättvisande räkenskaper och god ekonomisk hushållning uppnås. Verksamheten leds tillitsbaserat utifrån värdeorden våga, låga och förmåga. Särskilt viktigt för oss är att vi agerar samskapande och ger stöd till verksamheterna, att vi agerar professionellt och bidrar till mer digitaliserade processer. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av det dagliga arbetet.
Enheten Ekonomiadministration behöver nu förstärkning under en viss tid. Vill du bli en av oss?

Arbetsuppgifter
Ekonomiadministration ska säkerställa att kommunens olika verksamheter får tillfredsställande stöd och utbildning i ekonomiadministrativa frågor. Kommunorganisationen har ett gemensamt uppdrag att arbeta för verksamhetsutveckling med stöd av digital teknik. För Ekonomiadministrationens del innebär det bl a en successiv övergång till fler digitala ekonomi- och inköpsprocesser. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag där utvecklingsarbete, samarbete och goda resultat värderas högt.
Ekonomiadministration ansvarar för kommunens kassafunktion, leverantörsreskontra samt kundreskontra inklusive kravhantering. Arbetet sker i nära samarbete med kommunkoncernens olika verksamheter, kommunmedborgare och näringsliv. 

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot redovisning/ekonomistyrning. Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och redovisning med inriktning kundreskontra är meritande. Du har en god analytisk förmåga där du ser och förstår helheter samtidigt som du har bra sinne för struktur och detaljer. Du behöver ha lätt att uttrycka dig både i tal och skrift. Du skapar förtroendefulla relationer både internt och externt. Vi uppskattar när du vågar bryta mönster och tänka nytt.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat, heltid under perioden 2021-09-01 – 2022-08-31.

Välkommen med din ansökan senast 2021-05-23 

Vi undanber oss kontakt från konsulterande rekryteringsföretag och annonsörer. Visa mindre

Kommuncontroller till Kommunledningsförvaltningen, två tjänster

Ansök    Aug 23    Piteå kommun    Redovisningsekonom
Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 300 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare.  Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utve... Visa mer
Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 300 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare. 

Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.

Vilka är vi?
Ekonomiavdelningen tillhör Kommunledningsförvaltningen och består av enheterna Ekonomistyrning, Ekonomiadministration och Inköp. Enheten Ekonomistyrning ansvarar för att säkerställa och utveckla kommunens omfattande ekonomistyrningsprocesser så att god ekonomisk hushållning uppnås. Här ingår där bland annat budget/verksamhetsplan- och bokslutsprocess, finansförvaltning samt kommunens samlade statistikfunktion. I uppdraget ingår också ansvar för ekonomisystem och styr- och ledningssystem. Enheten svarar även för ekonomifunktionen inom delar av den kommunala bolagskoncernen.  

I vårt uppdrag är det viktigt för oss att agera tillitsbaserat och samskapande i vårt stöd till verksamheterna, att agera professionellt och bidra till mer digitaliserade processer. Ekonomiavdelningen ansvarar för en successiv övergång till en digitaliserad inköpsprocess. Målet är att kommunens behov av varor och tjänster ska anskaffas så kostnadseffektivt som möjligt för att nå bästa kommunnytta. Ekonomiavdelningen är en arbetsplats där gott samarbete, kvalitet och resultat värderas högt. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av dagligt arbete hos oss. Vi söker nu två kommuncontrollers till Ekonomistyrning. Vill du bli en av oss? 

Vad innebär det att arbeta som kommuncontroller hos oss?
Som kommuncontroller inom Ekonomistyrning, Kommunledningsförvaltningen har du en självständig kvalificerad roll med stort eget ansvar i nära samarbete med dina kollegor. Rollen innebär i huvudsak arbete med ekonomisk planering, redovisning, bokslut, utredningar och analyser. Samarbete med övriga ekonomer och controllers inom kommunkoncernen är väsentligt för att nå våra mål och du ingår i kommunens ekonomgrupp. 

Kommuncontroller bolagsteamet
Tjänsten innebär arbete inom kommunövergripande ekonomifunktion under ledning av ekonomichef och ett uppdragsansvar på deltid för ekonomistyrning och rapportering mot styrelse i kommunalt bolag. Din uppdragsgivare är bolagets VD och ekonomrollen ingår i bolagets ledningsgrupp samt bolagskoncernens ekonomichefsgrupp.

Kommuncontroller förvaltningsteamet
Tjänsten innebär arbete inom kommunövergripande ekonomifunktion under ledning av ekonomichef. Rollen är processledare för SCB:s räkenskapssammandrag och kommunens populärbudget. Du ansvarar också för delar av ekonomistyrningen inom Kommunledningsförvaltningen inklusive ansvar för ekonomisk redovisning av internationella projekt. 

Kvalifikationer


• Akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/ ekonomistyrning eller annan likvärdig utbildning
• Erfarenhet av arbete med ansvar för redovisning, budget och bokslut, erfarenhet av koncernredovisning är meriterande
• B-körkort

Personliga egenskaper


• god förmåga att samarbeta och kommunicera
• trygg i yrkesrollen och med vana av att det ställs höga krav på dig
• ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig
• vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt 

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid. 
Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2021-09-19

Vi undanber oss all kontakt från konsulterande rekryteringsföretag och annonsörer. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Jan 23    Stenvalls Trä AB    Redovisningsekonom
Vi lägger nu ut annonsen redovisningsekonom på nytt, då vi på grund av tekniska störningar med vår hemsida inte kunnat ta emot tidigare inskickade ansökningar. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att alla ni som sökt tidigare gör det igen. Välkommen att skicka in din ansökan! Har du erfarenhet som redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett framgångsrik familjeägt företag? Då en av våra medarbetare på råvaruadmin... Visa mer
Vi lägger nu ut annonsen redovisningsekonom på nytt, då vi på grund av tekniska störningar med vår hemsida inte kunnat ta emot tidigare inskickade ansökningar. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att alla ni som sökt tidigare gör det igen. Välkommen att skicka in din ansökan!


Har du erfarenhet som redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett framgångsrik familjeägt företag? Då en av våra medarbetare på råvaruadministrationen går vidare till andra uppgifter inom företaget, söker vi en erfaren redovisningsekonom.


Om tjänsten
Som redovisningsekonom på Stenvalls Trä kommer du i nära samarbete med kollegor att arbeta med hela redovisningen av råvara, från kontrakt till bokslut. Du kommer arbeta på vårt kontor på Lövholmen i Piteå.


Din profil
För att trivas med uppdraget tror vi att du är noggrann, lösningsorienterad med ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt.


Du har en mycket god samarbetsförmåga med både leverantörer och kunder, vilket gör att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Det förväntas att du förstår vikten av goda, nära och långsiktiga relationer.


Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig nya system och rutiner. Du har också lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska.


För att lyckas i rollen så bör du vara strukturerad och tålmodig samt att du gör ditt yttersta för att säkerställa en hög kvalité.


Du känner ansvar för dina arbetsuppgifter och att arbetar hela tiden med att förbättra din egna och företagets processer.




Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom för råvara hanterar du arbetsuppgifter såsom kontraktshantering, slutredovisning och utbetalning till markägare för inköpt virke. Du arbetar även med reglering och fakturering av utförd skogsvård.


Du kommer att granska och stämma av fakturor på inköpt timmer mot gällande avtal, och även fakturera såld råvara till externa kunder. En viktig del i köpverksamheten är certifierad råvara och du kommer att följa upp köp av certifierade volymer samt delta i interna och externa revisioner.


I ditt arbete ingår även löpande bokföring, avstämningar, uppföljningar och statistik. Du kommer också att vara behjälplig vid bokslut.


Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande uppdrag. Du har en stor möjlighet att påverka ditt arbete i en miljö där nytänkande och förbättringsförslag värderas högt.


Om företaget
Stenvalls Trä AB är ett familjeägt sågverksföretag med anläggningar i Sikfors, Luleå, Örarna, Seskarö och Piteå. Vi sysselsätter idag 220 personer och omsätter drygt 1 miljard sek. Produktionen uppgår till 400 000 m3 sågad vara och ca 75 % vidareförädlas direkt till slutkund.


Vi har en stark värdegrund. Det är våra värderingar och normer som bestämmer vårt handlande. Det är också i våra värderingar som vi hittar kraften, beslutsamheten och tillförsikten att allt löser sig. Vi ser möjligheterna. Våra värdeord är mod, arbetsglädje, handlingskraft, kompetens och äkthet.


Krav
För tjänsten krävs att du har minst 3 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel
Att du har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska


Meriterande
Om du har erfarenhet från skogsindustrin, kunskaper i Fagus Forest och VIOL
Kunskaper i finska


Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen Ulrika Malmlöf, som du når via mail: [email protected] eller mobil 070-184 10 24


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Apr 20    Wibax Group AB    Redovisningsekonom
Wibax verksamhet består av försäljning, import, produktion, utveckling, service & underhåll, lagring och distribution av i första hand flytande kemiska produkter och biooljor till basindustrin inom Europa. Vi är också problemlösare som utvecklar nya produkter och applikationer i nära samarbete med kund – och alltid med hållbarhet i fokus. Med strategiskt placerade terminaler i hela Sverige och Finland kan vi erbjuda våra kunder kostnadseffektiva lösnin... Visa mer
Wibax verksamhet består av försäljning, import, produktion, utveckling, service & underhåll, lagring och distribution av i första hand flytande kemiska produkter och biooljor till basindustrin inom Europa.

Vi är också problemlösare som utvecklar nya produkter och applikationer i nära samarbete med kund – och alltid med hållbarhet i fokus.

Med strategiskt placerade terminaler i hela Sverige och Finland kan vi erbjuda våra kunder kostnadseffektiva lösningar med bästa service. Vi arbetar för en hållbar utveckling, ett optimalt resursutnyttjande och de miljömässigt bästa alternativen. För oss är detta God Kemi.

Vi växer och utökar nu vårt team med en redovisningsekonom som i huvudsak kommer ansvara för vår nyförvärvade finska verksamhet. Har du erfarenhet av finsk redovisnings- och skattelagstiftning eller är det ett område som du är intresserad av att lära dig och utvecklas inom?

Då är du välkommen med din ansökan! 

Dina arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom ansvarar du för att ge operativt redovisningsstöd och service till vår finska koncern. Det omfattar att sköta den löpande redovisningen samt leverantörsreskontra och genomföra månads- och årsbokslut enligt fastställd tidplan. Du bistår även vid revision, momsrapportering, ser till att skatt och avgifter redovisas och betalas i tid samt stöttar med uppgifter avseende inkomstdeklaration. Du deltar också i arbetet kring budget och prognos samt vid investeringskalkyler. Du kommer även utföra likvärdiga arbetsuppgifter för våra svenska bolag och i övrigt också supporta med andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. 

Vem vi söker

För att trivas hos oss ska du vara en person som värderar samarbete högt, att ha förmågan att arbeta både i grupp och självständigt är en förutsättning. Vidare är du en driven, strukturerad och självgående person med förmåga att skapa goda relationer. 

Bakgrund

Vi ser gärna att du är civilekonom med inriktning mot redovisning och har arbetat några år inom området. Dina kunskaper i MS Office är goda och kunskaper i D365 är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska, om du dessutom behärskar det finska språket är det ett stort plus! 

Ansökan

Tillträde enligt överenskommelse. Urval kan komma att ske löpande så registrera gärna din ansökan redan idag!

Inför rekryteringsarbetet har WIBAX tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med rekryteringsföretag, mediesäljare och liknande. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Mar 30    Stenvalls Trä AB    Redovisningsekonom
Stenvalls Trä AB är ett familjeägt sågverksföretag med anläggningar i Sikfors, Luleå, Örarna, Seskarö och Piteå. Vi sysselsätter idag 220 personer och omsätter drygt 1 miljard sek. Produktionen uppgår till 400 000 m3 sågad vara och ca 75 % vidareförädlas direkt till slutkund. Vi har en stark värdegrund. Det är våra värderingar och normer som bestämmer vårt handlande. Det är också i våra värderingar som vi hittar kraften, beslutsamheten och tillförsikten ... Visa mer
Stenvalls Trä AB är ett familjeägt sågverksföretag med anläggningar i Sikfors, Luleå, Örarna, Seskarö och Piteå. Vi sysselsätter idag 220 personer och omsätter drygt 1 miljard sek. Produktionen uppgår till 400 000 m3 sågad vara och ca 75 % vidareförädlas direkt till slutkund.


Vi har en stark värdegrund. Det är våra värderingar och normer som bestämmer vårt handlande. Det är också i våra värderingar som vi hittar kraften, beslutsamheten och tillförsikten att allt löser sig. Vi ser möjligheterna. Våra värdeord är mod, arbetsglädje, handlingskraft, kompetens och äkthet.

Har du erfarenhet som redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett framgångsrik familjeägt företag? Då en av våra medarbetare på råvaruadministrationen går vidare till andra uppgifter inom företaget, söker vi en erfaren redovisningsekonom.
 
Om tjänsten
Som redovisningsekonom på Stenvalls Trä kommer du i nära samarbete med kollegor att arbeta med hela redovisningen av råvara, från kontrakt till bokslut. Du kommer arbeta på vårt kontor på Lövholmen i Piteå.
 
Din profil
För att trivas med uppdraget tror vi att du är noggrann, lösningsorienterad med ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt.
 
Du har en mycket god samarbetsförmåga med både leverantörer och kunder, vilket gör att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Det förväntas att du förstår vikten av goda, nära och långsiktiga relationer.
 
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig nya system och rutiner. Du har också lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska.
 
För att lyckas i rollen så bör du vara strukturerad och tålmodig samt att du gör ditt yttersta för att säkerställa en hög kvalité.
 
Du känner ansvar för dina arbetsuppgifter och att arbetar hela tiden med att förbättra din egna och företagets processer.
 
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom för råvara hanterar du arbetsuppgifter såsom kontraktshantering, slutredovisning och utbetalning till markägare för inköpt virke. Du arbetar även med reglering och fakturering av utförd skogsvård.
 
Du kommer att granska och stämma av fakturor på inköpt timmer mot gällande avtal, och även fakturera såld råvara till externa kunder. En viktig del i köpverksamheten är certifierad råvara och du kommer att följa upp köp av certifierade volymer samt delta i interna och externa revisioner.
 
I ditt arbete ingår även löpande bokföring, avstämningar, uppföljningar och statistik. Du kommer också att vara behjälplig vid bokslut.
 
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande uppdrag. Du har en stor möjlighet att påverka ditt arbete i en miljö där nytänkande och förbättringsförslag värderas högt.
 
 
Krav
För tjänsten krävs att du har minst 3 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel
Att du har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska
 
Meriterande
Om du har erfarenhet från skogsindustrin, kunskaper i Fagus Forest och VIOL
Kunskaper i finska
 
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen Ulrika Berglund, som du når via mail: [email protected] eller mobil 070-184 10 24
 
Välkommen med din ansökan!



Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Dec 22    Stenvalls Trä AB    Redovisningsekonom
Har du erfarenhet som redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett framgångsrik familjeägt företag? Då en av våra medarbetare på råvaruadministrationen går vidare till andra uppgifter inom företaget, söker vi en erfaren redovisningsekonom. Om tjänsten Som redovisningsekonom på Stenvalls Trä kommer du i nära samarbete med kollegor att arbeta med hela redovisningen av råvara, från kontrakt till bokslut. Du kommer ar... Visa mer
Har du erfarenhet som redovisningsekonom och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett framgångsrik familjeägt företag? Då en av våra medarbetare på råvaruadministrationen går vidare till andra uppgifter inom företaget, söker vi en erfaren redovisningsekonom.


Om tjänsten
Som redovisningsekonom på Stenvalls Trä kommer du i nära samarbete med kollegor att arbeta med hela redovisningen av råvara, från kontrakt till bokslut. Du kommer arbeta på vårt kontor på Lövholmen i Piteå.


Din profil
För att trivas med uppdraget tror vi att du är noggrann, lösningsorienterad med ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt.


Du har en mycket god samarbetsförmåga med både leverantörer och kunder, vilket gör att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Det förväntas att du förstår vikten av goda, nära och långsiktiga relationer.


Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig nya system och rutiner. Du har också lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska.


För att lyckas i rollen så bör du vara strukturerad och tålmodig samt att du gör ditt yttersta för att säkerställa en hög kvalité.


Du känner ansvar för dina arbetsuppgifter och att arbetar hela tiden med att förbättra din egna och företagets processer.


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom för råvara hanterar du arbetsuppgifter såsom kontraktshantering, slutredovisning och utbetalning till markägare för inköpt virke. Du arbetar även med reglering och fakturering av utförd skogsvård.


Du kommer att granska och stämma av fakturor på inköpt timmer mot gällande avtal, och även fakturera såld råvara till externa kunder. En viktig del i köpverksamheten är certifierad råvara och du kommer att följa upp köp av certifierade volymer samt delta i interna och externa revisioner.


I ditt arbete ingår även löpande bokföring, avstämningar, uppföljningar och statistik. Du kommer också att vara behjälplig vid bokslut.


Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande uppdrag. Du har en stor möjlighet att påverka ditt arbete i en miljö där nytänkande och förbättringsförslag värderas högt.


Om företaget
Stenvalls Trä AB är ett familjeägt sågverksföretag med anläggningar i Sikfors, Luleå, Örarna, Seskarö och Piteå. Vi sysselsätter idag 220 personer och omsätter drygt 1 miljard sek. Produktionen uppgår till 400 000 m3 sågad vara och ca 75 % vidareförädlas direkt till slutkund.


Vi har en stark värdegrund. Det är våra värderingar och normer som bestämmer vårt handlande. Det är också i våra värderingar som vi hittar kraften, beslutsamheten och tillförsikten att allt löser sig. Vi ser möjligheterna. Våra värdeord är mod, arbetsglädje, handlingskraft, kompetens och äkthet.


Krav
För tjänsten krävs att du har minst 3 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel
Att du har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i både svenska och engelska


Meriterande
Om du har erfarenhet från skogsindustrin, kunskaper i Fagus Forest och VIOL
Kunskaper i finska


Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen Ulrika Malmlöf, som du når via mail: [email protected] eller mobil 070-184 10 24


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonom

Ansök    Sep 30    Piteå kommun    Redovisningsekonom
Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 200 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare. Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utveck... Visa mer
Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 200 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare. Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.
 
Vilka är vi?
Ekonomiavdelningen är en av sex funktioner inom Kommunledningsförvaltningen. Avdelningen består av enheterna Ekonomistyrning, Ekonomiadministration och Inköp. Enheten Ekonomistyrning samordnar kommunövergripande ekonomistyrnings­processer, finansförvaltning, redovisning samt kommunens samlade statistikfunktion. I uppdraget ingår också ansvar för ekonomisystem, styr- och ledningssystem samt att upprätta kommunkoncernens bokslut, budget och verksamhetsplan. Enheten svarar även för ekonomistyrning och redovisning till delar av den kommunala bolagskoncernen. I vårt uppdrag är det viktigt för oss att agera samskapande och ge stöd till verksamheterna, att agera professionellt och bidra till mer digitaliserade processer. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av dagligt arbete. Vill du bli en av oss?

Vad innebär tjänsten?
Uppdraget som ekonom inom Ekonomiavdelningen innebär i huvudsak arbete med redovisning, uppföljning och projektekonomi. Du är processledare för SCB:s räkenskapssammandrag och kommunens populärbudget. I rollen ingår att vara ett stöd till ekonomer inom förvaltningarna samt utföra sedvanliga ekonomuppgifter inom central ekonomifunktion. Du arbetar tillsammans med övriga ekonomer och controller för att optimera kommunövergripande ekonomiprocesser och du ingår i kommunens ekonomgrupp. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där gott samarbete, kvalitet och resultat värderas högt.

Kvalifikationer


• akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/ ekonomistyrning
• erfarenhet av arbete inom redovisning
• är trygg i din yrkesroll och är van att det ställs höga krav på dig
• har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig
• vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt
• har en god förmåga att samarbeta och kommunicera
• B-körkort 

Övrigt
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Tillträde snarast enligt överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan senast 2020-10-18! 

Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer och konsulterande rekryteringsföretag. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Norrbottens Bildemontering

Om företaget Norrbottens Bildemontering är ett familjeägt företag som har funnits sedan 1973. Vi arbetar enligt devisen sanningsenlig kvalité. Norrbottens Bildemontering är ett återvinningsföretag som köper in försäkringsbilar och andra fordon samt tar emot uttjänta bilar, för återvinning och återanvändning. Vi har en ledning och personal som har ständiga förbättringar i fokus. Företaget ska genom intern utveckling bli den självklara och naturliga partne... Visa mer
Om företaget
Norrbottens Bildemontering är ett familjeägt företag som har funnits sedan 1973. Vi arbetar enligt devisen sanningsenlig kvalité.

Norrbottens Bildemontering är ett återvinningsföretag som köper in försäkringsbilar och andra fordon samt tar emot uttjänta bilar, för återvinning och återanvändning. Vi har en ledning och personal som har ständiga förbättringar i fokus. Företaget ska genom intern utveckling bli den självklara och naturliga partnern för miljövänliga reservdelar i regionen. Vi arbetar ständigt efter att ha god lönsamhet, att uppnå en bra arbetsmiljö, vara den leverantör som erbjuder marknadens bästa kundservice och högsta kvalitet, allt för att skapa en hållbar utveckling.

Vill du arbeta för en hållbarare framtid och vara delaktig att utveckla företaget, då är detta något för dig!


Dina arbetsuppgifter
Detta är en roll som ligger inom ekonomi och administration. Som ekonomiansvarig kommer du att, utöver nedanstående arbetsuppgifter, arbeta nära VD och vara behjälplig i bland annat utvecklingsfrågor. Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten:

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Kontering
• In- och utbetalningar
• Påminnelse och inkassohantering
• Fakturering
• Momsredovisning
• Avstämningar
• Behjälplig vid månadsavslut
• Vara delaktig i framtagning av statistik
• Budgetarbete
• Bokslutsarbete i samarbete med redovisningsbyrå
• Föredragande av ekonomin för styrelse och ledningsgrupp

Vi är ett företag som jobbar aktivt med hållbarhetsfrågor därav erbjuder vi möjlighet till distansarbete och interna utvecklingsmöjligheter.


Din profil
Som person är du noggrann, strukturerad och har erfarenhet av att planera och prioritera ditt arbete självständigt. För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet. Du är analytiskt lagd och för dig är det naturligt att arbeta med utveckling och förbättring av ekonomiska processer. Trendspaning är en självklarhet och på så sätt håller du dig uppdaterad inom ditt verksamhetsområde. Skulle du trivas i ett sammansvetsat gäng med högt till tak i ett företag med korta beslutsvägar så är detta ett jobb för dig!

Den här rollen passar för dig som har minst gymnasial utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet inom redovisning. Är du auktoriserad redovisningskonsult är det meriterande men inte ett krav. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Christina Karlsson på tfn: 0733-51 27 44 eller [email protected] Vi arbetar med processen löpande, sök därför så snart som möjligt, dock senast den 20 oktober 2020, via www.clockworkpersonal.se Visa mindre

Redovisningsekonom med inriktning fastighetsekonomi

Vi söker dig som har erfarenhet av eller är intresserad av fastighetsekonomi. I rollen som Redovisningsekonom så kommer du att sköta ekonomin för våra fastighetsbolag inom Skoogskoncernen. Du kommer arbeta i ett mindre ekonomiteam och ha ett tätt samarbete med controller och företagets VD. OM TJÄNSTEN Skoogs är ett familjeföretag med rötter i Norrbotten. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med fastighetsekonomi för våra tre fastighetsbol... Visa mer
Vi söker dig som har erfarenhet av eller är intresserad av fastighetsekonomi. I rollen som Redovisningsekonom så kommer du att sköta ekonomin för våra fastighetsbolag inom Skoogskoncernen. Du kommer arbeta i ett mindre ekonomiteam och ha ett tätt samarbete med controller och företagets VD.

OM TJÄNSTEN
Skoogs är ett familjeföretag med rötter i Norrbotten. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med fastighetsekonomi för våra tre fastighetsbolag. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam på sex personer och du rapporterar till VD och controller. Här finns en riktigt härlig känsla och ett genuint samspel i ekonomiteamet. Det är högt i tak med korta beslutsvägar och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta och trivs i ett varierat arbetstempo.

Du erbjuds


* Inledningsvis kommer du vara anställd av Academic Work, men syftet är att efter 6 månader övergå till en anställning hos Skoogs om alla parter är nöjda med samarbetet
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
* All löpande bokföring, in- och utbetalningar (kunder och leverantörer), sköta skatter och avgifter m.m.


* Hyresdebiteringar och vara den som är/blir specialisten i vårt hyresdebiterings-/fastighetsprogram
* Månadsavstämningar och rapporteringar internt och externt
* Bistå kollegor i allehanda frågor rörande ekonomiska spörsmål runt hyresfastigheterna t.ex allmän hyresjuridik och fastighetsekonomi


VI SÖKER DIG SOM
* Helst har några års erfarenhet av redovisning och som är redo att ta ett helhetsgrepp om våra fastighetsbolag


* Gärna har universitetsexamen eller YH utbildning inriktning ekonomi och är intresserad av fastighetsekonomifrågor
* Är duktig systemanvändare med ett användarintresse för olika administrativa och ekonomisystem
* Behärskar svenska obehindrat så att du kan föra dialog, dokumentera och samarbeta med olika kontaktytor
* B-körkort


Meriterande:


* Arbetslivserfarenhet av fastighetsekonomi och bokföring
* Har erfarenhet av fastighetsbeskattning och fastighetstaxeringar
* Erfarenhet av något/några Fastighetssystem
* Om du varit med och upprättat årsbokslut och årsredovisningar


Som person är du:


* Noggrann
* Har god samarbetsförmåga
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, målet är att efter 6 månader bli anställd hos Skoogs
* Placering: Piteå Haraholmen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skoogs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skoogs Visa mindre

Erfaren ekonom till TRIXIE i Norrfjärden

Ansök    Jul 7    Trixie Sverige AB    Redovisningsekonom
#jobbjustnu Vi söker en självgående och erfaren ekonom till vårt team av härligt engagerade medarbetare. Vi söker en erfaren ekonom med stort engagemang och suverän servicekänsla. Du får ett ansvarsfullt arbete i en organisation där det familjära, engagerande, jordnära och affärsmässiga är våra ledord och "Hållbart" är vår värdegrund Vi tror att du är den som alltid vill ligga steget före och tycker att planering och ekonomi handlar mer om utveckling ä... Visa mer
#jobbjustnu
Vi söker en självgående och erfaren ekonom till vårt team av härligt engagerade medarbetare.


Vi söker en erfaren ekonom med stort engagemang och suverän servicekänsla. Du får ett ansvarsfullt arbete i en organisation där det familjära, engagerande, jordnära och affärsmässiga är våra ledord och "Hållbart" är vår värdegrund


Vi tror att du är den som alltid vill ligga steget före och tycker att planering och ekonomi handlar mer om utveckling än bara siffror. Som ekonom på TRIXIE kommer den ena dagen inte vara den andra lik, även om det finns många återkommande arbetsuppgifter. Allt arbete kräver dock ett stort mått av noggrannhet, god framförhållning och en viss portion flexibilitet. Här är alla viktiga, från våra leverantörer, kollegor, medarbetare, fackhandlare till våra slutkunder oavsett dom har två eller fyra ben. Vi vill vara den hållbara och självklara samarbetspartnern rakt igenom helt enkelt. Dina dagar kommer vara fyllda med all den löpande hanteringen av reskontran, bokföring, redovisning, men också mer strategiskt arbete med projektekonomi, prognos- och budgetarbete. Du kommer jobba tätt tillsammans med verksamhetschefen och VD:n och vara ett stöd i det strategiska arbetet för hela ledningsgruppen.


Arbetsuppgifterna i korthet:
• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Moms- och skattedeklarationer
• Stöd i budgetarbete
• Avstämning och projektuppföljning
• Bokslutsarbete gällande månads- och årsbokslut
• Framtagande av presentationer, prognoser och ekonomiska rapporter vid behov.
Som person är du därför både prestigelös, självgående och kan se behovet som uppstår. Du kan följa en hel process från ax till limpa, däri se vad som fattas och agera. Du har ett driv att förbättra och utveckla arbetsprocesser med en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Du har ett effektivt och noggrant arbetssätt samt trivs i en roll med mycket eget ansvar. Självklart tänker du långsiktigt, samtidigt som du lätt tar korta puckar.


Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiskt arbete inom grossistverksamhet eller annan typ av importföretag och är väl bevandrad i redovisning per kostnadsställe.


Kunskap som underlättar i tjänsten kan vara:
• Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsuppgifterna som efterfrågas
• Goda kunskaper i Engelska.
• Stort kund- och utvecklingsfokus


Erfarenhetskrav
• Du har minst tre års erfarenhet av arbete med kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning och erfarenhet av månadsbokslutsarbete är ett krav.
• Civilekonom eller gymnasieekonom med lång erfarenhet


Språkkunskaper i tal och skrift:
• Svenska och engelska, bonus är tyska


Förmåner
• Hos oss får du ta hunden med dig på jobbet!
• Vi har också något vi kallar "TRIXIE Activity" som ger dig betalt för att träna på din fritid samt "Fam TRIXIE On tour" vilket ger dig ett bidrag när du deltar i någon form av lopp.
• Ett grymt samarbetsvilligt gäng och ett varmt mottagande är nog ändå den allra bästa förmånen!


Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning


Sista ansökningsdagen är den 20 augusti 2020 med tillträde snarast. Men vi kan komma att anställa före sista ansökningsdagen, så tveka inte att skicka in. Ange löneanspråk och uppsägningstid i ansökan. Visa mindre

Redovisningsekonom med inriktning fastighetsekonomi

Vi söker dig som har erfarenhet av eller är intresserad av fastighetsekonomi. I rollen som Redovisningsekonom så kommer du att bland annat sköta ekonomin för fastighetsbolagen inom Skoogs, stötta kollegor i frågor gällande hyreslagar, bokslut, årsredovisning och bokslut. Du arbetar i ett mindre ekonomiteam, och har även ett tätt samarbete med controller och rapporterar till företagets VD. OM TJÄNSTEN Skoogs är ett familjeföretag med rötter i Norrbotten. ... Visa mer
Vi söker dig som har erfarenhet av eller är intresserad av fastighetsekonomi. I rollen som Redovisningsekonom så kommer du att bland annat sköta ekonomin för fastighetsbolagen inom Skoogs, stötta kollegor i frågor gällande hyreslagar, bokslut, årsredovisning och bokslut. Du arbetar i ett mindre ekonomiteam, och har även ett tätt samarbete med controller och rapporterar till företagets VD.

OM TJÄNSTEN
Skoogs är ett familjeföretag med rötter i Norrbotten. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med fastighetsekonomi för våra tre fastighetsbolag. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam på sex personer och du rapporterar till VD och controller. Här finns en riktigt härlig känsla och ett genuint samspel i ekonomiteamet. Det är högt i tak med korta beslutsvägar och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta och trivs i ett varierat arbetstempo.

Du erbjuds


* Inledningsvis kommer du vara anställd av Academic Work, men syftet är att efter 6 månader övergå till en anställning hos Skoogs om alla parter är nöjda med samarbetet
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
* All löpande bokföring, in- och utbetalningar (kunder och leverantörer), sköta skatter och avgifter m.m.


* Hyresdebiteringar och vara den som är/blir specialisten i vårt hyresdebiterings-/fastighetsprogram
* Månadsavstämningar och rapporteringar internt och externt
* Bistå kollegor i allehanda frågor rörande ekonomiska spörsmål runt hyresfastigheterna t.ex allmän hyresjuridik och fastighetsekonomi


VI SÖKER DIG SOM
* Helst har några års erfarenhet av redovisning och som är redo att ta ett helhetsgrepp om våra fastighetsbolag


* Gärna har universitetsexamen eller YH utbildning inriktning ekonomi och är intresserad av fastighetsekonomifrågor
* Är duktig systemanvändare med ett användarintresse för olika administrativa och ekonomisystem
* Behärskar svenska obehindrat så att du kan föra dialog, dokumentera och samarbeta med olika kontaktytor
* B-körkort, eftersom du kommer att vid enstaka åka ut till butiker


Meriterande:


* Arbetslivserfarenhet av fastighetsekonomi och bokföring för fastigheter
* Erfarenhet av Hogia fastighetssystem


Som person är du:


* Noggrann
* Har god samarbetsförmåga
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, målet är att efter 6 månader bli anställd hos Skoogs
* Placering: Piteå Haraholmen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skoogs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skoogs Visa mindre

Ekonom/Controller

Ansök    Nov 5    Piteå Kommun    Redovisningsekonom
Piteå det är hit man kommer när man kommer hem. Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. I Utbildningsförvaltningen pågår ett ständigt förbättringsarbete för att fortsatt hålla en hög kvalitét så att barn och ungdomar i Piteå får de bästa förutsättningarna för sitt vuxenliv. I förvaltningen arbetar ca 1500 medarbetare med barns utveckling och lärande inom förskola,... Visa mer
Piteå det är hit man kommer när man kommer hem.

Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång.

I Utbildningsförvaltningen pågår ett ständigt förbättringsarbete för att fortsatt hålla en hög kvalitét så att barn och ungdomar i Piteå får de bästa förutsättningarna för sitt vuxenliv. I förvaltningen arbetar ca 1500 medarbetare med barns utveckling och lärande inom förskola, grundskola, och gymnasieskola.


Utbildningsförvaltningen söker nu en samordnande ekonom/controller med inköpsansvar till förvaltningens centrala administration.

Arbetsuppgifter
Som ekonom/controller i Utbildningsförvaltningen är ditt ansvar att samordna ekonomistödet i förvaltningen och vara ett stöd till förvaltningschef och ledningsgrupp i ekonomiska frågor. Uppdraget innebär att vara ett stöd till verksamhetens administration och chefer men också att driva projekt för att förbättra inköpsprocesser i förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår budget/ekonomisk planering, ekonomisk uppföljning och prognos, månadsbokslut, tertialrapporter, årsbokslut och verksamhetsberättelse samt ett ansvar för inköp och att vara förvaltningens kontaktperson till den kommunövergripande inköpsavdelningen. 

Kvalifikationer
Du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta som ekonom/controller i offentlig sektor. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med inköp. Vi söker dig som är strukturerad, analystisk och lösningsfokuserad. Du ska vara en god kommunikatör, i både tal och skrift och uppskatta att arbeta utvecklingsorienterat. För uppdraget behöver du erfarenhet av att arbeta självständigt och att kunna ta egna initiativ. Vi kommer lägga stor vikt på personliga egenskaper.

Anställning
Anställning tillsvidare. Heltid.
Semesteranställning.

Övrigt
Tillträde 2020-01-01 eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2019-11-30.

 

I denna rekrytering avsäger vi oss vänligen men bestämt erbjudanden för marknadsföring och andra rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Jan 27    TRIXIE Sverige AB    Redovisningsekonom
Nu går vår ekonom vidare mot nya spännande uppdrag inom TRIXIE och vi söker därför en självgående ekonom till vårt team av engagerade medarbetare. Du får ett ansvarsfullt arbete i en organisation där det familjära, engagerande, jordnära och affärsmässiga är våra ledord. TRIXIE Sverige AB finns i Norrfjärden med ett lager på ca 9500 kvadratmeter och lika många artiklar. Vi servar idag våra samarbetspartners med en kunnig och erfaren säljorganisation via vår... Visa mer
Nu går vår ekonom vidare mot nya spännande uppdrag inom TRIXIE och vi söker därför en självgående ekonom till vårt team av engagerade medarbetare. Du får ett ansvarsfullt arbete i en organisation där det familjära, engagerande, jordnära och affärsmässiga är våra ledord.
TRIXIE Sverige AB finns i Norrfjärden med ett lager på ca 9500 kvadratmeter och lika många artiklar. Vi servar idag våra samarbetspartners med en kunnig och erfaren säljorganisation via våra säljstöd som finns över hela landet.  Vi har utöver detta ytterligare medarbetare i Norrfjärden fördelat på lager, kontor, inköp och marknad med samma profession, engagemang och serviceanda. TRIXIE jobbar dagligen med människor som älskar sina två-fyrbenta familjemedlemmar och vi vill göra deras vardag så rolig och innehållsrik som möjligt. Det gör vi genom att leverera inte bara hälsosam och näringsoptimerat foder utan också roliga och anpassade tugg och tillbehör via landets fackhandlare. Vi omsätter i dag 158 miljoner och har en personalstyrka på 38 medarbetare med importhandel och lokalförankring inom samma väggar.
Så hos oss saknas nu ytterligare en erfaren och familjär ekonom med stort engagemang och suverän servicekänsla. En som alltid vill ligga steget före och tycker att planering och ekonomi handlar om utveckling och mycket mer än bara siffror. Som ekonom på TRIXIE kommer den ena dagen inte vara den andra lik, även om det finns många återkommande arbetsuppgifter. Allt arbete kräver dock ett stort mått av noggrannhet, god framförhållning och en viss portion flexibilitet.
För oss kommer du vara en viktig del i vår ambition att vara familjära och hållbara genom att alltid se kunden och förmedla engagemang, affärsmässighet och ett jordnära förhållningsätt. Här är alla viktiga, allt från våra leverantörer, kollegor, medarbetare, fackhandlare till våra slutkunder oavsett dom har två eller fyra ben. Vi vill vara den hållbara och självklara samarbetspartnern rakt igenom helt enkelt. Dina dagar kommer vara fyllda med all den löpande hanteringen av reskontran, bokföring, redovisning, men också mer strategiskt arbete med prognos och budgetarbete.

Du kommer jobba tät tillsammans med verksamhetschefen och var ett stöd i det strategiska arbetet.

Arbetsuppgifter i korthet:
Löpande bokföring
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering 
Moms- och skattedeklarationer
Löneadministration
Stöd i budgetarbete
Avstämning och projektuppföljning
Bokslutsarbete gällande månads- och årsbokslut 
Framtagande av presentationer, prognoser och ekonomiska rapporter vid behov.

Som person är du därförbåde prestigelös, självgående och kan se behovet som uppstår. Du kan följa en hel process från ax till limpa, däri se vad som fattas och agera. Som individ tror vi att du har ett driv att förbättra och utveckla arbetsprocesser med en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Du har ett effektivt och noggrant arbetssätt samt trivs i en roll med mycket eget ansvar. Du tänker långsiktigt och strategiskt, samtidigt som du lätt tar korta puckar. 

Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av ekonomiskt arbete inom grossistverksamhet eller annan typ av importföretag och är väl bevandrad i redovisning per kostnadsställe.

Kunskap som underlättar i tjänsten kan vara:
Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsuppgifterna som efterfrågas 
Du ska ha goda kunskaper i Engelska.
Van att koordinera för andra i din vardag.
Stort kund- och utvecklingsfokus

Erfarenhetskrav
Du har minst tre års erfarenhet av arbete med kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning och erfarenhet av bokslutsarbete är ett krav.
Civilekonom eller gymnasieekonom med lång erfarenhet

Språkkunskaper i tal och skrift
Svenska och engelska, bonus är tyska

Förmåner
Hos oss får du ta hunden med dig på jobbet!
Vi har också något vi kallar"TRIXIE Activity"som ger dig betalt för att träna på din fritid samt "Fam TRIXIE On tour"vilket ger dig ett bidrag när du deltar i någon form av lopp.
Ett grymt samarbetsvilligt gäng och ett varmt mottagande!

Sista ansökningsdagen är den 30 januari 2020 med tillträde snarast. Ange löneanspråk och uppsägningstid i ansökan. Visa mindre

Ekonom/Controller

Ansök    Nov 18    Piteå Kommun    Redovisningsekonom
Piteå det är hit man kommer när man kommer hem. Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. I Utbildningsförvaltningen pågår ett ständigt förbättringsarbete för att fortsatt hålla en hög kvalitét så att barn och ungdomar i Piteå får de bästa förutsättningarna för sitt vuxenliv. I förvaltningen arbetar ca 1500 medarbetare med barns utveckling och lärande inom förskola,... Visa mer
Piteå det är hit man kommer när man kommer hem.

Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång.

I Utbildningsförvaltningen pågår ett ständigt förbättringsarbete för att fortsatt hålla en hög kvalitét så att barn och ungdomar i Piteå får de bästa förutsättningarna för sitt vuxenliv. I förvaltningen arbetar ca 1500 medarbetare med barns utveckling och lärande inom förskola, grundskola, och gymnasieskola.


Utbildningsförvaltningen söker nu en samordnande ekonom/controller med inköpsansvar till förvaltningens centrala administration.

Arbetsuppgifter
Som ekonom/controller i Utbildningsförvaltningen är ditt ansvar att samordna ekonomistödet i förvaltningen och vara ett stöd till förvaltningschef och ledningsgrupp i ekonomiska frågor. Uppdraget innebär att vara ett stöd till verksamhetens administration och chefer men också att driva projekt för att förbättra inköpsprocesser i förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår budget/ekonomisk planering, ekonomisk uppföljning och prognos, månadsbokslut, tertialrapporter, årsbokslut och verksamhetsberättelse samt ett ansvar för inköp och att vara förvaltningens kontaktperson till den kommunövergripande inköpsavdelningen. 

Kvalifikationer
Du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta som ekonom/controller i offentlig sektor. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med inköp. Vi söker dig som är strukturerad, analystisk och lösningsfokuserad. Du ska vara en god kommunikatör, i både tal och skrift och uppskatta att arbeta utvecklingsorienterat. För uppdraget behöver du erfarenhet av att arbeta självständigt och att kunna ta egna initiativ. Vi kommer lägga stor vikt på personliga egenskaper.

Anställning
Anställning tillsvidare. Heltid.
Semesteranställning.

Övrigt
Tillträde 2020-01-01 eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2019-12-03.

 

I denna rekrytering avsäger vi oss vänligen men bestämt erbjudanden för marknadsföring och andra rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Okt 4    Piteå Kommun    Redovisningsekonom
Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 300 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare. Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvec... Visa mer
Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 300 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare.

Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.
 
Vilka är vi?
Ekonomiavdelningen är en av sex funktioner inom Kommunledningsförvaltningen. Avdelningen består av enheterna Ekonomistyrning, Ekonomiadministration och Inköp. Enheten Ekonomistyrning samordnar kommunövergripande ekonomistyrnings­processer, finansförvaltning, redovisning samt kommunens samlade statistikfunktion. I uppdraget ingår också ansvar för ekonomisystem, styr- och ledningssystem samt att upprätta kommunkoncernens bokslut, budget och verksamhetsplan. Enheten svarar även för ekonomistyrning och redovisning till delar av den kommunala bolagskoncernen. I vårt uppdrag är det viktigt för oss att agera samskapande och ge stöd till verksamheterna, att agera professionellt och bidra till mer digitaliserade processer. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av dagligt arbete. Vill du bli en av oss?

Vad innebär tjänsten?
Uppdraget som ekonom inom Ekonomiavdelningen innebär i huvudsak arbete med redovisning, uppföljning och projektekonomi. Du är processledare för SCB:s räkenskapssammandrag och kommunens populärbudget. I rollen ingår att vara ett stöd till ekonomer inom förvaltningarna samt utföra sedvanliga ekonomuppgifter inom central ekonomifunktion. Du arbetar tillsammans med övriga ekonomer och controller för att optimera kommunövergripande ekonomiprocesser och du ingår i kommunens ekonomgrupp. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där gott samarbete, kvalitet och resultat värderas högt.


Vi tror att Du


• har en akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/ ekonomistyrning eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet
• är trygg i din yrkesroll och är van att det ställs höga krav på dig
• har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig
• har erfarenhet av arbete inom redovisning
• vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt
• har en god förmåga att samarbeta och kommunicera

Ytterligare information
Ekonomichef Åsa Öberg 0911-69 60 05 

Tillträde
Enligt överenskommelse 

Fackliga företrädare
Hanna Backman för Akademikeralliansen, 0911-69 61 85
Sten Andersson för Vision, 0911-69 69 70 

Välkommen med din ansökan senast 2019-10-20!

 

Vi undanber oss all kontakt från konsulterande rekryteringsföretag.

  Visa mindre